ontstekings stator

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Tenzij je een berg munten wilt uitgeven aan een oosterbuur is er een betaalbare oplossing mocht de Big geen of slechte vonk leveren.

Ze worden oud die Bigjes, bedrading wordt hard/breekt, spoelen in de ontsteking werken slecht/niet.

Voor een 43 kun je een nw stator aanschaffen voor rond de 150 Euro, incl een nw pick-up spoel en die bediend dan de "oude" CDI welke er ook vaker mee stopt.

41/42 hebben een enkele power-coil die de stroom voor de CDI levert, er zijn geen komplete stators meer te vinden en als je geen rotor van een 43 hebt dan ben je de sjaak. Let wel dat een 41 rotor NIET op een stator voor een 43 werkt. Een losse pick-up coil en een losse power coil komt uit op rond de 120 Euro. Hoop gepiel om dat weer in orde te brengen tenzij je het combineert met stellen balansketting, vernieuw tegelijk de laad kabels (geel x 3).

Ik heb gekozen voor:

een programmeerbare en "op batterij spanning werkende Ignitech CDI" (geen pingel meer rond de 4500 rpm) in plaats van voeding door de stator power coil, icm een nw pick-up (24 E). Aangezien ik veel bij Ignitech heb besteld heb ik er een goeie korting op. Mocht je er ook 1 willen hebben dan hoor ik het graag.

Mocht je direkt bij Ignitech willen bestellen geef dan wel aan dat je een batterij spanning CDI wilt hebben.

Geniet van de zomer en blijf uit de buurt van experimentele medische immuunsysteem verandrende vloeistoffen.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1185
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

Hoi Rene, ik vraag dit voor Wout die de big van Leo (sr42) heeft gekocht.
Hij heeft al geruime tijd problemen met de stator.
Wat zou een compleet setje moeten kosten, als jij dat zou willen bestellen?
Met vriendelijke groet, Frank.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Hoi Frank,

Door vakantie tijd zijn de door mij bestelde CDI's nog niet binnen , zodra ze er zijn zal ik je schrijven wbt kosten.

De CDI die op ex Leo zit is ook instelbaar dus die blijft verkoopbaar voor een redelijke prijs, dan ben je in ieder geval van de pingel af en loopt het blok stukken beter.

Laters.
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Plaats reactie