Het BIG cafe

Moderators: zappa.suzuki, Shifty-PK, DR-Big

Plaats reactie
dhc6
Berichten: 802
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Re: Het BIG cafe

Bericht door dhc6 »

Heren en Ans, alvast een beter 2021 gewenst vanuit Lapland.

Hier staan nogal wat veranderingen op stapel want ik heb mn te grote huis eindelijk kunnen verkopen, ben nu op zoek naar een stuk grond buiten de gemeente om daar een kleinere blokhut op te zetten met een grooooote schuur, dus komend jaar kan ik jammer genoeg geen rijders ontvangen.
De laatste maanden heb ik 4 blokken gebouwd, het is hier schijnbaar de gewoonte om OVERAL VEEL Loctite op te smeren: de centrale bout van de rotor, de flensmoer daarachter, de grote linkse draad moer aan de rechter kant, de moeren van de balansassen en wat het ergste is op het CONISCHE deel van de rotor. Daar ben je tijden mee zoet al stook je alles heet met een snijbrander, doorboren en doorhakken is vaak de enige oplossing. Heb via 1 van hen eea op Facebook laten zetten want Loctite moet spaarzaam gebruikt worden en alles wbt aanhaal momenten staat in het werkplaatshandboek. Verder heb ik besloten een vermogensbank aan te schaffen zodat na het indraaien op de rol gezien kan worden of het blok genoeg vermogen heeft. DE NL Biggers (en aanverwanten) zijn van harte welkom om hun brommer (tot 200PK) te testen zodra ik alles voor elkaar heb wbt wonen en werkplaats. Heb de rol ed bij Roteg.nl aangeschaft, de beugels gebouwd en aan mn heftafel vastgemaakt. Van een oude vaatwasser een vapor blaster gebouwd om aluminium delen schoon en glimmend te maken (carbs, remklauwen ed), werkt prima. Ben langzaam bezig een voorraad nieuwe lagers/keerringen/zuiger en cilinder 107/oliepomp/pakkingen in huis te hebben zodat ik niet hoef te bestellen als er weer eens een blokbouw op de stoep staat. Zo is een revisie te doen in 3 dagen tijd.

Blijf gezond en het allerbeste,

René en Denzel de Heidewachtel
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Het BIG cafe

Bericht door zappa.suzuki »

Gefeliciteerd dat je je huis verkocht hebt!
Wel jammer dat ik alweer niet langs kan komen komend jaar, was al druk met vrije dagen sparen :(
balen dat je zo veel gezeik hebt met blokken bouwen, in WPHB staat toch duidelijk waar en wel niet je Loctite op moet doen, maar ja er zijn er ook die overal hele dikke klodders vloeibare pakking op smeren :roll:
En 8) dat je vermogensbank hebt gekocht!
Hoe is het daar met de lockdown, kunnen jij en Dezel nog een beetje de deur uit? en hoe is het met het zijspan project?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 85
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Het BIG cafe

Bericht door ghulst »

dhc6 schreef: ma dec 28, 2020 12:26 DE NL Biggers (en aanverwanten) zijn van harte welkom om hun brommer (tot 200PK) te testen zodra ik alles voor elkaar heb wbt wonen en werkplaats.
Een BIG met 200Pk... Dat is nogal wat. :wink:

Succes met bouwen.
Nu geen noppen - Vroeger DR Big 1997 - 36mm carbs, Marving GSX750F dempers, Hyperpro en TT600
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2048
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Het BIG cafe

Bericht door Edwin »

Eindelijk je huis verkocht. Jammer voor ons...lekker veel ruimte 8) maar begrijpelijk voor jou, gefeliciteerd hiermee René.
Heb vorig jaar zomer mijn blok weer voorzien van een nieuwe overmaat zuiger, en het werkt (tot nu toe) ook nog :lol:
Veel succes met de bouw en verhuizing, als we je ergens mee kunnen helpen horen we dat graag.
(best wel benieuwd naar je rollenbank eigenlijk)

Groet Edwin
Assumption is the mother of all fuck ups
dhc6
Berichten: 802
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Re: Het BIG cafe

Bericht door dhc6 »

Wat antwoorden:

Zijspan project is gestopt, teveel problemen met het legaal op kenteken zetten, frame wordt een oranje OerBig.

Frankrijk is nu (tijdelijk) geen lockdown maar zal in Januari wel weer deels op slot gaan door een avondklok na 1800 uur, gelukkig heb ik Denzel dus mag wel met hem de deur uit (met een papiertje met tijd en uur).

Rollenbank: de zwarte Ex Ouwe Reus geeft 58,5 PK, mooi resultaat. Zoals gezegd is max 200PK (voor andere motoren dan een Big) mogelijk maar dat is de commercieele kant want de plaatstelijke motards willen graag tegen betaling komen testen.

Bezoekers zijn altijd welkom om hun brommer op de rol te proberen, CO2 meten en af te stellen. Is leuk om te doen en te weten hoe alles werkt.

Laters.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Frans van Roosmalen
Berichten: 796
Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01

Re: Het BIG cafe

Bericht door Frans van Roosmalen »

Nog de beste wensen allemaal :toost: :shock:
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
ans
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 21, 2010 16:55
Locatie: Gieterveen

Re: Het BIG cafe

Bericht door ans »

Gefeliciteerd Rene' dat je huis is verkocht en succes met het bouwen van een nieuw plekje.
Jij ook een gezond en een gelukkig nieuwjaar :D
Groetjes Ans
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 85
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Het BIG cafe

Bericht door ghulst »

Afbeelding

Deze week in Motoplus. Wel jammer dat de BIG op straatbanden staat.
Nu geen noppen - Vroeger DR Big 1997 - 36mm carbs, Marving GSX750F dempers, Hyperpro en TT600
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2048
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Het BIG cafe

Bericht door Edwin »

Iemand een idee van wie deze DR Big is? Vanmiddag maar eens lezen.
Assumption is the mother of all fuck ups
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 85
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Het BIG cafe

Bericht door ghulst »

Edwin schreef: zo jan 10, 2021 11:59 Iemand een idee van wie deze DR Big is? Vanmiddag maar eens lezen.
De BIG komt van MotoPort Zelhem. Hij zal wel uit hun privécollectie komen, want hij staat niet op de site te koop.
Nu geen noppen - Vroeger DR Big 1997 - 36mm carbs, Marving GSX750F dempers, Hyperpro en TT600
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Het BIG cafe

Bericht door zappa.suzuki »

vandaag maar op de KTM naar het werk, was weer ff geleden dat ik de sneeuw gereden had :wink:

Afbeelding
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 85
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Het BIG cafe

Bericht door ghulst »

Lekker hoor! Ziet er ook uit als een leuk ding. :)
Nu geen noppen - Vroeger DR Big 1997 - 36mm carbs, Marving GSX750F dempers, Hyperpro en TT600
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Het BIG cafe

Bericht door zappa.suzuki »

Is het ook!
KTM Adventure uit 1997, die met de meeste grondspeling, beste frame en de legendarische WP 50mm Extreem voorvork, was toen wat ze een Rally replica zouden noemen en koste hij toen ook.
Maar ipv de 29 liter tank een 19 liter tank, voor de kuip zooi er af en een crosskoplamp, stuk lichter van voor nu, 2001 640 blok er in en 2005 kabelboom + alle elektronica zoals de CDI, maakt hem een stuk betrouwbaarder, is iets zwaarder dan de enduro versie maar geen urenteller voor de zuiger etc zoals een enduro. Dus een top motor offroad voor de lange afstanden, jammer dat hij wat trilt :lol:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 85
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Het BIG cafe

Bericht door ghulst »

Eigenlijk een 640 Adventure zonder de kuip dan? Ik heb daar nog wel eens naar gekeken. Leuke machines, maar er is hier te weinig offroad te rijden.
Nu geen noppen - Vroeger DR Big 1997 - 36mm carbs, Marving GSX750F dempers, Hyperpro en TT600
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Het BIG cafe

Bericht door zappa.suzuki »

Yip een uitgeklede Adventure, top motor maar trilt, als ie op zn zijstandaard staat en een dotje gas geeft loopt ie achteruit :lol:
En slecht voor je rijbewijs, rustig rijdend is niet prettig, vol gas wel, gaat als een speer, vering is dan echt top, remmen ook.
Heb er supermotard wielen bij, zet ik er niet meer onder, is te leuk :wink
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2048
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Het BIG cafe

Bericht door Edwin »

Dat is even apart als je afstapt en snapt waarom je een zwabberend gevoel waarnam. Maar goed, een andere uit Duitsland laten komen, de oude gedemonteerd. Helaas was het Y-stuk van het link-systeem ook totaal vergane glorie. Van Frans een goede kunnen overnemen. Alles weer in het vet gezet en we kunnen weer.
Compress_20221228_112038_8837.jpg
Compress_20221228_112038_8837.jpg (98.42 KiB) 308 keer bekeken
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Het BIG cafe

Bericht door zappa.suzuki »

Ai! Zo heb ik ooit ook gehad, blij dat je een goede gevonden hebt!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Rammelbak
Berichten: 794
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Re: Het BIG cafe

Bericht door Rammelbak »

Wow, is dat van binnenuit weg gerot? Zou een afwateringsgaatje aan de onderkant dit kunnen voorkomen?
:zwaaien:
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Het BIG cafe

Bericht door zappa.suzuki »

Idd van binnenuit weg gerot, en een gaatje boren als die er niet is is misschien wel een goed idee!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie