Het BIG cafe
Moderators: zappa.suzuki, Shifty-PK, DR-Big
Re: Het BIG cafe
Heren en Ans, alvast een beter 2021 gewenst vanuit Lapland.
Hier staan nogal wat veranderingen op stapel want ik heb mn te grote huis eindelijk kunnen verkopen, ben nu op zoek naar een stuk grond buiten de gemeente om daar een kleinere blokhut op te zetten met een grooooote schuur, dus komend jaar kan ik jammer genoeg geen rijders ontvangen.
De laatste maanden heb ik 4 blokken gebouwd, het is hier schijnbaar de gewoonte om OVERAL VEEL Loctite op te smeren: de centrale bout van de rotor, de flensmoer daarachter, de grote linkse draad moer aan de rechter kant, de moeren van de balansassen en wat het ergste is op het CONISCHE deel van de rotor. Daar ben je tijden mee zoet al stook je alles heet met een snijbrander, doorboren en doorhakken is vaak de enige oplossing. Heb via 1 van hen eea op Facebook laten zetten want Loctite moet spaarzaam gebruikt worden en alles wbt aanhaal momenten staat in het werkplaatshandboek. Verder heb ik besloten een vermogensbank aan te schaffen zodat na het indraaien op de rol gezien kan worden of het blok genoeg vermogen heeft. DE NL Biggers (en aanverwanten) zijn van harte welkom om hun brommer (tot 200PK) te testen zodra ik alles voor elkaar heb wbt wonen en werkplaats. Heb de rol ed bij Roteg.nl aangeschaft, de beugels gebouwd en aan mn heftafel vastgemaakt. Van een oude vaatwasser een vapor blaster gebouwd om aluminium delen schoon en glimmend te maken (carbs, remklauwen ed), werkt prima. Ben langzaam bezig een voorraad nieuwe lagers/keerringen/zuiger en cilinder 107/oliepomp/pakkingen in huis te hebben zodat ik niet hoef te bestellen als er weer eens een blokbouw op de stoep staat. Zo is een revisie te doen in 3 dagen tijd.
Blijf gezond en het allerbeste,
René en Denzel de Heidewachtel
Hier staan nogal wat veranderingen op stapel want ik heb mn te grote huis eindelijk kunnen verkopen, ben nu op zoek naar een stuk grond buiten de gemeente om daar een kleinere blokhut op te zetten met een grooooote schuur, dus komend jaar kan ik jammer genoeg geen rijders ontvangen.
De laatste maanden heb ik 4 blokken gebouwd, het is hier schijnbaar de gewoonte om OVERAL VEEL Loctite op te smeren: de centrale bout van de rotor, de flensmoer daarachter, de grote linkse draad moer aan de rechter kant, de moeren van de balansassen en wat het ergste is op het CONISCHE deel van de rotor. Daar ben je tijden mee zoet al stook je alles heet met een snijbrander, doorboren en doorhakken is vaak de enige oplossing. Heb via 1 van hen eea op Facebook laten zetten want Loctite moet spaarzaam gebruikt worden en alles wbt aanhaal momenten staat in het werkplaatshandboek. Verder heb ik besloten een vermogensbank aan te schaffen zodat na het indraaien op de rol gezien kan worden of het blok genoeg vermogen heeft. DE NL Biggers (en aanverwanten) zijn van harte welkom om hun brommer (tot 200PK) te testen zodra ik alles voor elkaar heb wbt wonen en werkplaats. Heb de rol ed bij Roteg.nl aangeschaft, de beugels gebouwd en aan mn heftafel vastgemaakt. Van een oude vaatwasser een vapor blaster gebouwd om aluminium delen schoon en glimmend te maken (carbs, remklauwen ed), werkt prima. Ben langzaam bezig een voorraad nieuwe lagers/keerringen/zuiger en cilinder 107/oliepomp/pakkingen in huis te hebben zodat ik niet hoef te bestellen als er weer eens een blokbouw op de stoep staat. Zo is een revisie te doen in 3 dagen tijd.
Blijf gezond en het allerbeste,
René en Denzel de Heidewachtel
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Re: Het BIG cafe
Gefeliciteerd dat je je huis verkocht hebt!
Wel jammer dat ik alweer niet langs kan komen komend jaar, was al druk met vrije dagen sparen
balen dat je zo veel gezeik hebt met blokken bouwen, in WPHB staat toch duidelijk waar en wel niet je Loctite op moet doen, maar ja er zijn er ook die overal hele dikke klodders vloeibare pakking op smeren
En dat je vermogensbank hebt gekocht!
Hoe is het daar met de lockdown, kunnen jij en Dezel nog een beetje de deur uit? en hoe is het met het zijspan project?
Wel jammer dat ik alweer niet langs kan komen komend jaar, was al druk met vrije dagen sparen
balen dat je zo veel gezeik hebt met blokken bouwen, in WPHB staat toch duidelijk waar en wel niet je Loctite op moet doen, maar ja er zijn er ook die overal hele dikke klodders vloeibare pakking op smeren
En dat je vermogensbank hebt gekocht!
Hoe is het daar met de lockdown, kunnen jij en Dezel nog een beetje de deur uit? en hoe is het met het zijspan project?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Re: Het BIG cafe
Een BIG met 200Pk... Dat is nogal wat.
Succes met bouwen.
Nu geen noppen - Vroeger DR Big 1997 - 36mm carbs, Marving GSX750F dempers, Hyperpro en TT600
- Edwin
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Re: Het BIG cafe
Eindelijk je huis verkocht. Jammer voor ons...lekker veel ruimte maar begrijpelijk voor jou, gefeliciteerd hiermee René.
Heb vorig jaar zomer mijn blok weer voorzien van een nieuwe overmaat zuiger, en het werkt (tot nu toe) ook nog
Veel succes met de bouw en verhuizing, als we je ergens mee kunnen helpen horen we dat graag.
(best wel benieuwd naar je rollenbank eigenlijk)
Groet Edwin
Heb vorig jaar zomer mijn blok weer voorzien van een nieuwe overmaat zuiger, en het werkt (tot nu toe) ook nog
Veel succes met de bouw en verhuizing, als we je ergens mee kunnen helpen horen we dat graag.
(best wel benieuwd naar je rollenbank eigenlijk)
Groet Edwin
Assumption is the mother of all fuck ups
Re: Het BIG cafe
Wat antwoorden:
Zijspan project is gestopt, teveel problemen met het legaal op kenteken zetten, frame wordt een oranje OerBig.
Frankrijk is nu (tijdelijk) geen lockdown maar zal in Januari wel weer deels op slot gaan door een avondklok na 1800 uur, gelukkig heb ik Denzel dus mag wel met hem de deur uit (met een papiertje met tijd en uur).
Rollenbank: de zwarte Ex Ouwe Reus geeft 58,5 PK, mooi resultaat. Zoals gezegd is max 200PK (voor andere motoren dan een Big) mogelijk maar dat is de commercieele kant want de plaatstelijke motards willen graag tegen betaling komen testen.
Bezoekers zijn altijd welkom om hun brommer op de rol te proberen, CO2 meten en af te stellen. Is leuk om te doen en te weten hoe alles werkt.
Laters.
R
Zijspan project is gestopt, teveel problemen met het legaal op kenteken zetten, frame wordt een oranje OerBig.
Frankrijk is nu (tijdelijk) geen lockdown maar zal in Januari wel weer deels op slot gaan door een avondklok na 1800 uur, gelukkig heb ik Denzel dus mag wel met hem de deur uit (met een papiertje met tijd en uur).
Rollenbank: de zwarte Ex Ouwe Reus geeft 58,5 PK, mooi resultaat. Zoals gezegd is max 200PK (voor andere motoren dan een Big) mogelijk maar dat is de commercieele kant want de plaatstelijke motards willen graag tegen betaling komen testen.
Bezoekers zijn altijd welkom om hun brommer op de rol te proberen, CO2 meten en af te stellen. Is leuk om te doen en te weten hoe alles werkt.
Laters.
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Re: Het BIG cafe
Gefeliciteerd Rene' dat je huis is verkocht en succes met het bouwen van een nieuw plekje.
Jij ook een gezond en een gelukkig nieuwjaar
Groetjes Ans
Jij ook een gezond en een gelukkig nieuwjaar
Groetjes Ans
Re: Het BIG cafe
Deze week in Motoplus. Wel jammer dat de BIG op straatbanden staat.
Nu geen noppen - Vroeger DR Big 1997 - 36mm carbs, Marving GSX750F dempers, Hyperpro en TT600
- Edwin
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Re: Het BIG cafe
Iemand een idee van wie deze DR Big is? Vanmiddag maar eens lezen.
Assumption is the mother of all fuck ups
Re: Het BIG cafe
De BIG komt van MotoPort Zelhem. Hij zal wel uit hun privécollectie komen, want hij staat niet op de site te koop.
Nu geen noppen - Vroeger DR Big 1997 - 36mm carbs, Marving GSX750F dempers, Hyperpro en TT600
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Re: Het BIG cafe
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Re: Het BIG cafe
Lekker hoor! Ziet er ook uit als een leuk ding.
Nu geen noppen - Vroeger DR Big 1997 - 36mm carbs, Marving GSX750F dempers, Hyperpro en TT600
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Re: Het BIG cafe
Is het ook!
KTM Adventure uit 1997, die met de meeste grondspeling, beste frame en de legendarische WP 50mm Extreem voorvork, was toen wat ze een Rally replica zouden noemen en koste hij toen ook.
Maar ipv de 29 liter tank een 19 liter tank, voor de kuip zooi er af en een crosskoplamp, stuk lichter van voor nu, 2001 640 blok er in en 2005 kabelboom + alle elektronica zoals de CDI, maakt hem een stuk betrouwbaarder, is iets zwaarder dan de enduro versie maar geen urenteller voor de zuiger etc zoals een enduro. Dus een top motor offroad voor de lange afstanden, jammer dat hij wat trilt
KTM Adventure uit 1997, die met de meeste grondspeling, beste frame en de legendarische WP 50mm Extreem voorvork, was toen wat ze een Rally replica zouden noemen en koste hij toen ook.
Maar ipv de 29 liter tank een 19 liter tank, voor de kuip zooi er af en een crosskoplamp, stuk lichter van voor nu, 2001 640 blok er in en 2005 kabelboom + alle elektronica zoals de CDI, maakt hem een stuk betrouwbaarder, is iets zwaarder dan de enduro versie maar geen urenteller voor de zuiger etc zoals een enduro. Dus een top motor offroad voor de lange afstanden, jammer dat hij wat trilt
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Re: Het BIG cafe
Eigenlijk een 640 Adventure zonder de kuip dan? Ik heb daar nog wel eens naar gekeken. Leuke machines, maar er is hier te weinig offroad te rijden.
Nu geen noppen - Vroeger DR Big 1997 - 36mm carbs, Marving GSX750F dempers, Hyperpro en TT600
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Re: Het BIG cafe
Yip een uitgeklede Adventure, top motor maar trilt, als ie op zn zijstandaard staat en een dotje gas geeft loopt ie achteruit
En slecht voor je rijbewijs, rustig rijdend is niet prettig, vol gas wel, gaat als een speer, vering is dan echt top, remmen ook.
Heb er supermotard wielen bij, zet ik er niet meer onder, is te leuk :wink
En slecht voor je rijbewijs, rustig rijdend is niet prettig, vol gas wel, gaat als een speer, vering is dan echt top, remmen ook.
Heb er supermotard wielen bij, zet ik er niet meer onder, is te leuk :wink
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- Edwin
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Re: Het BIG cafe
Dat is even apart als je afstapt en snapt waarom je een zwabberend gevoel waarnam. Maar goed, een andere uit Duitsland laten komen, de oude gedemonteerd. Helaas was het Y-stuk van het link-systeem ook totaal vergane glorie. Van Frans een goede kunnen overnemen. Alles weer in het vet gezet en we kunnen weer.
Assumption is the mother of all fuck ups
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Re: Het BIG cafe
Ai! Zo heb ik ooit ook gehad, blij dat je een goede gevonden hebt!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Re: Het BIG cafe
Wow, is dat van binnenuit weg gerot? Zou een afwateringsgaatje aan de onderkant dit kunnen voorkomen?
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Re: Het BIG cafe
Idd van binnenuit weg gerot, en een gaatje boren als die er niet is is misschien wel een goed idee!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997