Biggers....
Ik heb een vraag. Mijn Big doet zich de laatste tijd regelmatig "verslikken". Motor slaat goed aan en loopt mooi maar na paar tellen doet ie iets van hikje, lijkt zich te verslikken en toerental zakt natuurlijk naar nul en motor slaat af. Motor doet dit nu ook onderweg, onder de 2500 toeren komt de hik en slaat hij af. De motor gaf altijd al leuke knallen bij gas dicht maar nu is dat veel erger geworden. Olie stinkt ook licht naar brandstof en uitlaat word snel heel erg heet. Mijns inziens een ontstekingsprobleem. Ik heb geen twee linkerhanden maar elektriek is niet mijn sterkste punt. Ben nu van plan nwe bougies te plaatsen en de kabel te vernieuwen.
Iemand hier nog een goed idee?
BVD.
Laurens.
ontstekingsproblemen
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Laurens,
Over welk type Big hebben wij het?
Ik zou het niet zoeken in de elektriek, die werkt goed. Zoek het meer in de carburateur, daar gaat iets niet goed. Vervuiling, slijtage...dus zou deze eens eraf halen en goed schoonmaken.
Benzine in de olie is ook niet goed, vervangen.
Kijk eens op deze site over hoe en wat van de carburateur:
http://members.ziggo.nl/minara/word%20b ... 0BST33.htm.
Over welk type Big hebben wij het?
Ik zou het niet zoeken in de elektriek, die werkt goed. Zoek het meer in de carburateur, daar gaat iets niet goed. Vervuiling, slijtage...dus zou deze eens eraf halen en goed schoonmaken.
Benzine in de olie is ook niet goed, vervangen.
Kijk eens op deze site over hoe en wat van de carburateur:
http://members.ziggo.nl/minara/word%20b ... 0BST33.htm.
Assumption is the mother of all fuck ups
De combinatie van naam en nickname komen mij bekend voor
Een tijd geleden hebben wij volgens mij een 36mm onder jouw BIG geschroefd.
Je had gehoopt dat het verslikken over zou zijn met de andere carbs, maar dat was (en is) niet het geval.
Wel al de kleppen gesteld inmiddels?
Het verslikken ging toch gepaard met een soort met een forse klap vanuit de cilinder terug naar achteren?
Veel vage problemen zin elektrisch van oorsprong, en een set nieuwe bougies kan al helpen.
In deze carbs zou ik het zelf niet zoeken
Een BIG zou in principe moeten blijven draaien met 1000rpm (al is dat niet goed voor de oliedruk).
Zelf heb ik mijn BIG niet meer, maar de een na laatste rit deed 'ie ook heel raar. Een doorgesleten draad van de ontstekingsspoel was daarvan achteraf de oorzaak (vonkjes kon ik goed zien in de parkeerkelder). Nieuwe ontstekingsspoel erin gelepeld en weer lopen als een jonge hond!
Ik jouw geval zou ik de ontstekingsspoel, bobines en bougiekap en de massakabel doormeten met een eenvoudige multimeter.
Je hebt toch een SR43? Kan je evt wel een CDI en/of ontstekingsspoel lenen.
OR
Een tijd geleden hebben wij volgens mij een 36mm onder jouw BIG geschroefd.
Je had gehoopt dat het verslikken over zou zijn met de andere carbs, maar dat was (en is) niet het geval.
Wel al de kleppen gesteld inmiddels?
Het verslikken ging toch gepaard met een soort met een forse klap vanuit de cilinder terug naar achteren?
Veel vage problemen zin elektrisch van oorsprong, en een set nieuwe bougies kan al helpen.
In deze carbs zou ik het zelf niet zoeken
Een BIG zou in principe moeten blijven draaien met 1000rpm (al is dat niet goed voor de oliedruk).
Zelf heb ik mijn BIG niet meer, maar de een na laatste rit deed 'ie ook heel raar. Een doorgesleten draad van de ontstekingsspoel was daarvan achteraf de oorzaak (vonkjes kon ik goed zien in de parkeerkelder). Nieuwe ontstekingsspoel erin gelepeld en weer lopen als een jonge hond!
Ik jouw geval zou ik de ontstekingsspoel, bobines en bougiekap en de massakabel doormeten met een eenvoudige multimeter.
Je hebt toch een SR43? Kan je evt wel een CDI en/of ontstekingsspoel lenen.
OR
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Begin maar met de koppelingsbeveiliging er af halen [ draden er af en door verbinden] en kijken of de beveiliging van je zijstandaard goed wordt in gedrukt, als t nog niet over is de tank er af en kijken of de stekkers op de bobines niet wat los er op zitten en ze wat strakker knijpen, kijk of de bougie doppen er strak opzitten en nieuwe bougies er in.
Dit zijn de vaak voorkomende oorzaken van uitvallen en gestotter van de Big.
Als t klopt dat je de 36mm carbs hebt dan hoef je die niet gelijk te verdenken
Dit zijn de vaak voorkomende oorzaken van uitvallen en gestotter van de Big.
Als t klopt dat je de 36mm carbs hebt dan hoef je die niet gelijk te verdenken
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997