Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ey Brun05,
Meestal lekt de Big benzine door een lekkende o-ring van het vlotterhuis, waarschijnlijk heeft ie wat lang stil gestaan.
Zou zelf eerst eens een lang stuk gaan rijden en hem als ie warm is af en toe goed doorjagen het rood in en kijken of hij dan beter loopt en nog lekt.
Mijn uitlaat demper rammelt al jaren, hoor ik niet tijdens het rijden
Dus gewoon lekker rijden dit weekend
Ow 350 voor een carb revisie vind ik een boel
Meestal lekt de Big benzine door een lekkende o-ring van het vlotterhuis, waarschijnlijk heeft ie wat lang stil gestaan.
Zou zelf eerst eens een lang stuk gaan rijden en hem als ie warm is af en toe goed doorjagen het rood in en kijken of hij dan beter loopt en nog lekt.
Mijn uitlaat demper rammelt al jaren, hoor ik niet tijdens het rijden
Dus gewoon lekker rijden dit weekend
Ow 350 voor een carb revisie vind ik een boel
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
In het cafe en een apart draadje staat heel veel geschreven over carbs. Maak anders een eigen topic aan. Houden we de zaak een beetje bij elkaar.
Oj
Oj
Dank voor de reacties.
Ik ga vandaag de bezineleidingen doen, rijd dan met rammelende dempers een flink stuk.
En zie dan wel verder.
Thanks voor de Lapland(?) expeditie, ik probeer een stukje mee te rijden. Jullie zijn vlakbij. Ik woon nu in Tallard, de ubaye is om de hoek.
Ik ga vandaag de bezineleidingen doen, rijd dan met rammelende dempers een flink stuk.
En zie dan wel verder.
Thanks voor de Lapland(?) expeditie, ik probeer een stukje mee te rijden. Jullie zijn vlakbij. Ik woon nu in Tallard, de ubaye is om de hoek.
DRide on!
C'est le ton qui fait la music
DR 800 s43 '93
C'est le ton qui fait la music
DR 800 s43 '93
Ik zag dat Dominator leuke setjes heeft, die niet te duur zijn.Brun05 schreef: De uitlaten, ik heb haar gekocht met ducati monsterpijpen (!?), maken herrie, binnenin is iets losgetrild dus wellicht vervangen?
Enkel: https://www.dominator-uitlaten.nl/domin ... s-big.html
En dubbel: https://www.dominator-uitlaten.nl/domin ... ouble.html
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Standaard worden de Domi's geleverd met een ding wat geen dB-killer genoemd mag worden. Het is eigenlijk gewoon een open demper met slechts een vernauwing. Heb destijds een draadje aangemaakt over die dingen. Kwaliteit is OK, looks zijn goed maar stil is anders.ghulst schreef: Ik zag dat Dominator leuke setjes heeft, die niet te duur zijn.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Dus dan ligt het er aan waar je naar op zoek bent.Ouwe Reus schreef:Kwaliteit is OK, looks zijn goed maar stil is anders.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Kennelijk een reactie niet geplaatst. Ook aanmelden hier blijkt een sport. geen probleem.
De benzineleidingen vanaf de kraan naar filter en carbs zijn vervangen en inderdaad dit helpt. Veel!
Wellicht alleen afstellen nodig.
De uitlaten blijken niet zo vast te zitten. Wellicht daarom herrie. Had de dominators al gezien hier op het forum. Maar zolang ze er niet afvallen...
Volgende stap, rem en koppelinghendel vervangen. De vorige heeft ze afgezaagd. Mijn handen zijn groter.
Overigens ondanks de stalen leiding en nieuwe remblokken blijft stoppen een uitdaging. Normaal of mis ik iets?
De benzineleidingen vanaf de kraan naar filter en carbs zijn vervangen en inderdaad dit helpt. Veel!
Wellicht alleen afstellen nodig.
De uitlaten blijken niet zo vast te zitten. Wellicht daarom herrie. Had de dominators al gezien hier op het forum. Maar zolang ze er niet afvallen...
Volgende stap, rem en koppelinghendel vervangen. De vorige heeft ze afgezaagd. Mijn handen zijn groter.
Overigens ondanks de stalen leiding en nieuwe remblokken blijft stoppen een uitdaging. Normaal of mis ik iets?
DRide on!
C'est le ton qui fait la music
DR 800 s43 '93
C'est le ton qui fait la music
DR 800 s43 '93
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Matig remmen hoort er helaas bij, behalve het 1997 model die heeft een andere klauw voor, kijk maar eens bij de sleutel tips voor meer info.
Wat help is een beetje vet waar de voorremhendel de zuiger indrukt op t stuur.
Wat help is een beetje vet waar de voorremhendel de zuiger indrukt op t stuur.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Heb nu een motor die echt remt. Dat is wel even wennen als je big gewend bent...
Dus ja, beetje matig remmen hoort erbij
Oj
Dus ja, beetje matig remmen hoort erbij
Oj
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Lekker voorbandje . Wasda veur inne ?zappa.suzuki schreef:Waar kan ik subsidie aanvragen om 2 22 jaar oude 1 pitters aan de praat te houden?
Kosten me de laatste tijd wat veel...... mocht weer wat afrekenen
Mijn favo voorband is uit de productie en ik zoek een vervanger
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Mijn favoriete voorband de Michelin competition IV maken ze ook niet meer.
Dit is de Metzler MC360 mid soft, lijkt er erg op en misschien nog wel beter, heb er nu 2 versleten en rijden als op rails, heel neutraal en betrouwbaar en nog geen schrik moment mee gehad, echt een hele fijne voorband.
Slijten wel wat harder maar rij ook veel op de weg en rem hard met de voorrem.
Had eerst de 80/100-21 aangezien ze nog geen 90/90-21 hadden maar nu wel, noppen in het midden zijn grappig genoeg wat minder breed dan die van de 80/100-21.
Zeker een aanrader en zijn niet duur.
Is een een mid hard variant, heb die niet geprobeerd, is zo als de naam zegt meer voor de harde ondergronden.
Achterband mid soft is ook een goede band, slijt wat minder hard, goede grip in de bocht maar wat minder in de modder dan de K760 lijkt het maar niet echt kunnen testen, was niet vaak nat.
Komt niet in 17"
Dit is de Metzler MC360 mid soft, lijkt er erg op en misschien nog wel beter, heb er nu 2 versleten en rijden als op rails, heel neutraal en betrouwbaar en nog geen schrik moment mee gehad, echt een hele fijne voorband.
Slijten wel wat harder maar rij ook veel op de weg en rem hard met de voorrem.
Had eerst de 80/100-21 aangezien ze nog geen 90/90-21 hadden maar nu wel, noppen in het midden zijn grappig genoeg wat minder breed dan die van de 80/100-21.
Zeker een aanrader en zijn niet duur.
Is een een mid hard variant, heb die niet geprobeerd, is zo als de naam zegt meer voor de harde ondergronden.
Achterband mid soft is ook een goede band, slijt wat minder hard, goede grip in de bocht maar wat minder in de modder dan de K760 lijkt het maar niet echt kunnen testen, was niet vaak nat.
Komt niet in 17"
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Dat zeg ik ( En mijn favo achterband AC-10 ook niet meer )zappa.suzuki schreef:Mijn favoriete voorband de Michelin competition IV maken ze ook niet meer.
mooie prijs idd
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Dan kan je rustig de MC 360 voorband kopen, is minstens net zo goed als de IV, de AC10 kan je nog kopen dus sla een voorraad in
Achter wint de k760 in de natte zooi en ook prima in droog maar minder in de bocht, AC10 beter in de bocht als t droog is, de MC 360 ook goed in de bocht en droog maar weet t nog niet in de natte zooi
Achter wint de k760 in de natte zooi en ook prima in droog maar minder in de bocht, AC10 beter in de bocht als t droog is, de MC 360 ook goed in de bocht en droog maar weet t nog niet in de natte zooi
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Binnenkort gaat er weer een nieuwe Woessner zuiger in het blok. Maar tot die tijd haalde ik het niet met mijn 2 inwendige kettingen. Allebei tot de draad versleten en niet meer verantwoord om mee door rijden. Gisteren maar de boel vervangen, en nu weer een muisstil blokje. Nu wachten op de zuiger, en we kunnen weer zo'n 75000 km'tjes probleemloos doorrijden.
Iemand nog een tip om de nokkenasketting simpel op de nokkenas te krijgen? Was een uur aan het k.tten om het nokkenastandwiel op de nokkenas te krijgen. Op de één of andere manier kreeg ik het net niet over de kraag heen die op de nokkenas zit. Heb uiteindelijk een bijna nieuwe ketting gebruikt om het klusje te klaren, was er klaar mee. Ik heb een handmatige spanner erop zitten, dus de ketting ligt ontspannen op de geleider.
Iemand nog een tip om de nokkenasketting simpel op de nokkenas te krijgen? Was een uur aan het k.tten om het nokkenastandwiel op de nokkenas te krijgen. Op de één of andere manier kreeg ik het net niet over de kraag heen die op de nokkenas zit. Heb uiteindelijk een bijna nieuwe ketting gebruikt om het klusje te klaren, was er klaar mee. Ik heb een handmatige spanner erop zitten, dus de ketting ligt ontspannen op de geleider.
Assumption is the mother of all fuck ups
zware investeringen in dat blok, zijn die woessner zuigers altijd te kooop of alleen op bestelling?
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Ik vraag het altijd aan Frank uit Reuver. Denk dat je de investering over een paar jaar moet uitsmeren, dan valt het best mee toch. Volgens mij heeft Frank heeft hier ooit eens gevraagd wie er interesse had. Hoe meer zielen hoe goedkoper de productie uiteraard. Ik heb er toen 1 besteld. De zuiger is nu zo'n 80.000 km's verder en moet vervangen worden. Heb Frank een standaard cilinder gegeven, die wordt pas gemaakt voor de nieuwe zuiger en dan stuurt hij de boel weer naar mij.
De nokkenas zag er trouwens prima uit, evenals de slepers, en dat met Action olie.
Bovenstaande doet het blok ook niet echt goed
De nokkenas zag er trouwens prima uit, evenals de slepers, en dat met Action olie.
Bovenstaande doet het blok ook niet echt goed
Laatst gewijzigd door Edwin op di jul 02, 2019 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Assumption is the mother of all fuck ups
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Doet hij alleen de eerste overmaat of kunnen we ook groter naar b.v. de 107?mm die Hebster aanbied?
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Klinkt goed, ik heb interesse voor mijn reserveblok wat ik op termijn wil reviseren.
Ik hoor graag wat meer info m.b.t. het kostenplaatje.
Ik hoor graag wat meer info m.b.t. het kostenplaatje.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
De zuigers staan niet meer op de site van Woessner zelf dus het zal wel per besteld aantal gaan eer ze er weer maken denk ik
futurist
ik heb ook wel intresse
futurist
ik heb ook wel intresse
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Edwin, wat heb je toen betaald voor die zuigerongeveer zeg maar
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Vandaag de wielen uit het varkentje gehaald voor nieuw rubber. Heb vakantie en heb er zelf geen zin in dus laat het doen. Ging voor de Michelin Pilot Road 3 maar daar was de voorband niet van verkijgbaar in mijn maat het worden nu de Pilot Street. De keuze voor Michelin komt voort uit het feit dat mijn CBR1000F het in de regen prima doet op de Michelin banden en ik met de Heidenau's nooit echt vertrouwen had in de regen.
Past maar net in een Mini
Frankie staat er wel een beetje verloren bij zo
Tot de vakantie moet ik op de step
Past maar net in een Mini
Frankie staat er wel een beetje verloren bij zo
Tot de vakantie moet ik op de step
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997