Suzuki John
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
t was ff wennen voor dr maar nu is ze erg gelukkig met me
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
Update
Na lange tijd stil staan wil ik weer wat met de motor gaan doen, het kenteken is als sloop geregistreerd en moet hiervoor langs rdw voor herinvoer.
Waar kijken ze bij de keuring allemaal naar? Kan de open Laser ProDuro blijven zitten? En kleine droogte scheurtjes in de band?
Ketting en tandwielen ben ik aan het vervangen, ben nu van 15-47 naar 15-50 gegaan. Nog niet getest, ketting moet nog binnenkomen.
Ook zou ik een supermoto setje willen, iemand hier ervaring mee? Maten velg en spaken enz.
Foto's bijlage ter inspiratie
Gr John
Na lange tijd stil staan wil ik weer wat met de motor gaan doen, het kenteken is als sloop geregistreerd en moet hiervoor langs rdw voor herinvoer.
Waar kijken ze bij de keuring allemaal naar? Kan de open Laser ProDuro blijven zitten? En kleine droogte scheurtjes in de band?
Ketting en tandwielen ben ik aan het vervangen, ben nu van 15-47 naar 15-50 gegaan. Nog niet getest, ketting moet nog binnenkomen.
Ook zou ik een supermoto setje willen, iemand hier ervaring mee? Maten velg en spaken enz.
Foto's bijlage ter inspiratie
Gr John
- Bijlagen
-
- image002.jpg (136.74 KiB) 1914 keer bekeken
-
- image003.jpg (157.59 KiB) 1914 keer bekeken
-
- image001.jpg (110.06 KiB) 1914 keer bekeken
Suzuki DR800S BIG SR43A '91
Geen idee waar ze naar kijken bij een herinvoering. Volgens mij alleen maar naar administratieve zaken en geen technische keuring, want je hebt al een typekeur. Hooguit dat de maten kloppen met het kenteken, serienummers kloppen (en niet gestolen). Misschien checken ze de verlichting (op e-keur), maar je hoeft niet naar Lelystad voor een uitgebreide test.
Maar informeer eens bij de RDW.
OJ
Maar informeer eens bij de RDW.
OJ
-
Dat wou Haan voor mij niet doen omdat de hoek van de spaken in een voornaaf t.o.v. de hoek van de spaken in een achtervelg niet overeen zouden komen.Leo schreef: Als het goedkoop moet : Ik heb ooit een big achtervelg om een big voornaaf laten spaken bij Haan wheels.
Ik had al twee achtervelgen laten coaten maar heb er uiteindelijk een exel velg bijgekocht en die laten coaten omdat exel geen matzwarte velg leverde.
Met zwarte spaken, een nieuwe velg, het coaten van de nieuwe velg en van alle losse zooi een voorwiel maken koste het me een kleine 400 eurionen.
Het achterwiel spaken met zwarte spaken was geloof ik een tientje of 8.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Ik heb de mazzel dat ik in hun voortuin woon en met de spullen daar naar toe ben gegaan.MANUS-3000 schreef:
Dat wou Haan voor mij niet doen omdat de hoek van de spaken in een voornaaf t.o.v. de hoek van de spaken in een achtervelg niet overeen zouden komen.
De balie medewerker heeft alles mee naar binnen genomen en (langdurig) overlegd met de makers en gaf toen pas zijn "go".
-
Sjonge, sommigen zijn ook voor het geluk geboren hèLeo schreef: Ik heb de mazzel dat ik in hun voortuin woon en met de spullen daar naar toe ben gegaan.
De balie medewerker heeft alles mee naar binnen genomen en (langdurig) overlegd met de makers en gaf toen pas zijn "go".
Maar ben je dan verhuisd? Ik heb je tent niet zien staan in hun voortuin?
-
Goed puntfrankn schreef:Heb je Leo wel eens in het echt gezien?MANUS-3000 schreef:
Sjonge, sommigen zijn ook voor het geluk geboren hè
frankn schreef:Heb je Leo wel eens in het echt gezien?MANUS-3000 schreef:
Sjonge, sommigen zijn ook voor het geluk geboren hè
Beter van niet...
-
Motor is vanaf '94 in het bezit, geheel compleet en met eigen blok, kenteken is ook nog aanwezig.
Iemand enig idee welke maat velg er het best past/rijdt? Zat zelf aan 17icnh te denken
Iemand enig idee welke maat velg er het best past/rijdt? Zat zelf aan 17icnh te denken
-
Ik rij naar volle tevredenheid op 17".john ktm 33 schreef: Iemand enig idee welke maat velg er het best past/rijdt? Zat zelf aan 17icnh te denken
Stuurt super, lekker wendbaar maar ik heb wel het idee dat de rechtuitstabiliteit op b.v. de snelweg wat is afgenomen. Nou rij ik weinig snelweg dus dat neem ik maar voor lief. Bandenmaten weet ik ff niet uit mijn hoofd, geloof voor een 110 en achter een 150, velgen voor en achter zijn dezelfde(standaard achtervelg)breedte en ik vind de achterband net iets te breed dus dat word bij vervanging een 140.
Het ziet er zo uit
Voorspatbord wil ik nog iets anders voor.
-
Heb ooit adapters gekocht op ebay die over de voorvork schoven van boven en die vervolgens weer in de bovenste kroonplaat paste om een 17" voorwiel te compenseren, heb ik weer verkocht aan futurist, misschien nog ergens te koop of wil futurist ze wel weer verkopen..MANUS-3000 schreef:Ik rij naar volle tevredenheid op 17".john ktm 33 schreef: Iemand enig idee welke maat velg er het best past/rijdt? Zat zelf aan 17icnh te denken
Stuurt super, lekker wendbaar maar ik heb wel het idee dat de rechtuitstabiliteit op b.v. de snelweg wat is afgenomen. Nou rij ik weinig snelweg dus dat neem ik maar voor lief. Bandenmaten weet ik ff niet uit mijn hoofd, geloof voor een 110 en achter een 150, velgen voor en achter zijn dezelfde(standaard achtervelg)breedte en ik vind de achterband net iets te breed dus dat word bij vervanging een 140.
Het ziet er zo uit
Voorspatbord wil ik nog iets anders voor.
-
Ik ben daar wel in geïnteresseerd.zappa.suzuki schreef: Heb ooit adapters gekocht op ebay die over de voorvork schoven van boven en die vervolgens weer in de bovenste kroonplaat paste om een 17" voorwiel te compenseren, heb ik weer verkocht aan futurist, misschien nog ergens te koop of wil futurist ze wel weer verkopen..
Heb je daar misschien nog feuteus van?
-
Nee, nu ja misschien maar dit lijkt er heel erg op https://www.grandado.com/products/fiets ... 1351972958
Je hebt het getroffen John, ik vind dat buiten die van mijnzelf één van de mooiste kleurstellingen, ok de stiping op een blauwe eigenlijk.
Je hebt je wel gerealiseerd hoop ik dat je hier wel in een club ouwe l*llen terecht bent gekomen, wel een gezellige, leuke en actieve club ouwe l*llen.
Helaas kan ik zelf ondertussen al bijna 3 jaar nier rijden dus het blijft op het moment alleen bij knutselen en verhuizen naar een 2 x zo grote garage.
Als je geduldig bent en een beetje van sleutelen houd heb je een geweldige bike getroffen. Vervelend eigenlijk dat je pa nog moet proefrijden en zegt dat ie rijd als een kogel.........
Have fun en vraag alles waar je aan twijfelt hier want hier is veel kennis.
En als je straks zelf gaat rijden vergeet dan niet dat als het er op lijkt dat je het begint te kunnen dat het moment is dat je voor de eerste keer op je bek gaat dus probeer dat te onthouden.
futurist
Je hebt je wel gerealiseerd hoop ik dat je hier wel in een club ouwe l*llen terecht bent gekomen, wel een gezellige, leuke en actieve club ouwe l*llen.
Helaas kan ik zelf ondertussen al bijna 3 jaar nier rijden dus het blijft op het moment alleen bij knutselen en verhuizen naar een 2 x zo grote garage.
Als je geduldig bent en een beetje van sleutelen houd heb je een geweldige bike getroffen. Vervelend eigenlijk dat je pa nog moet proefrijden en zegt dat ie rijd als een kogel.........
Have fun en vraag alles waar je aan twijfelt hier want hier is veel kennis.
En als je straks zelf gaat rijden vergeet dan niet dat als het er op lijkt dat je het begint te kunnen dat het moment is dat je voor de eerste keer op je bek gaat dus probeer dat te onthouden.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
John, bij herinvoer kijken ze alleen naar het framenr, de km stand en naar de onderdelen die er op moeten zitten voor de "permanenete eisen" van het wegen-verkeeers regelement. (claxon, raw, spiegels en dergelijke) De rest intereseert ze geen moer. Of ze moeten een slick zien zitten natuurlijk. Er wordt gewoon een rndje om de motor gelopen en als het weer niet te slecht is gebeurt dat gewoon buiten op de parkeerplaats (in Roosendaal in ieder geval)
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
Futurist, ergens in 2017 heb ik al een schuivertje gemaakt in Vlaardingen net voor de oprit naar de Beneluxtunnel, stuur krom, pook krom, koppelingshendel afgebroken en een deuk in mn ego gelukkig kon ik bij Marco (Ouwe reus) een stuur en ander klein spul ophalen.
Inmiddels heb ik de ketting geponst en met vertanding 15-50 trekt die sportief en ken je leuk wheelie’s maken
Volgende stap is een afspraak in te plannen voor de herinvoer.
Balen dat je al 3jaar niet meer kunt rijden, dit ivm gezondheid of motor?
Inmiddels heb ik de ketting geponst en met vertanding 15-50 trekt die sportief en ken je leuk wheelie’s maken
Volgende stap is een afspraak in te plannen voor de herinvoer.
Balen dat je al 3jaar niet meer kunt rijden, dit ivm gezondheid of motor?