Carbs afstellen / pingelen

Moderators: zappa.suzuki, Shifty-PK, DR-Big

Plaats reactie
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Carbs afstellen / pingelen

Bericht door zappa.suzuki »

Mn Big heeft al een tijdje last van gerinkel in de kop bij vol gas doortrekken in de hoge versnellingen, was ff echt hard maar dat kwam door een slechte draad/stekker verbinding naar een bobine.
Maar deed het nu nog af en toe.

Dus vandaag grotere hoofdsproeier gemonteerd [ rij met 36mm carbs en open luchtfilter] had 160 en 155 en dat reed goed.
Nu 2 x 160 maar toen hield ie in als je ineens vol gas ging bij 4000 toeren in de 4 en 5e versnelling, boven de 5000 toeren pakt hij wel goed op en geen gepingel meer gehoord.

Dus net maar mn gasnaalden versteld, stonden de 2e groef van onder van af de punt gezien en heb ze 2 groeven laten zaken en nu op 2e groef van boven, pakt weer goed op, verslikt zich nog een beetje bij ineens gas open onder de 4000 toeren in zn 5e versnelling.

Iemand nog tips qua afstelling? en welke maat hoofdsproeiers hebben jullie op je 36mm carbs? en welke gasnaald stand?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
dhc6
Berichten: 802
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Re: Carbs afstellen / pingelen

Bericht door dhc6 »

Pingelen komt van de ontsteking. De standaard CDI gaat in een klap van 5 naar 28 graden boven de 4000 rpm.Is weinig aan te doen dus rijker gaan rijden of er een instelbare Ignitech opzetten. kHeb een Ignitech liggen die ik het komende jaar nog niet nodig heb, mag je wel proberen.
Geef maar een gil dan gaat ie jouw kant op. Wbt sproeiers zit je goed mijns inziens

Gr uit de zandbak.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2048
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Carbs afstellen / pingelen

Bericht door Edwin »

Ook even de carb eraf gehaald en gekeken. Heb zelf hoofdsproeier 140 met stat.sproeier van 37,5. Clipjes zitten 1 onder het midden
Assumption is the mother of all fuck ups
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Re: Carbs afstellen / pingelen

Bericht door futurist »

Bij mij zitten er in de 36ers 2 x 145
Hij loopt als een speer, hoest heel af en toe (terug) en ik krijg geen mooi vast stationair rpm geregeld, bij gas dicht iets te hard ploffen in de nw style pro duro's
lopen als een idioot, vooral van 3500 tot 5500rpm goed door trekken en daarna met het strootste gemak tot het rood, alleen in hoogste de laatste 1000rpm iets langzamer, verbruik bij echt stevig doortrappen bijna 1:20
Marco heeft in deze set up de vlottermechaniek van de GSX laten zitten en ook de veren van de membramen origineel GSX750R gelaten, oppakken doet ie ook geweldig goed, misschien dat het daar aan ligt (veren)
Ik weet dat er bij veel K&N jet kits vaak een boortje bij zit om één van de gaten onderin de gasschuif iets groter te boren zodat de motorblok beter accelereert. Misschien dat dat jouw probleem van de kleine hikup kan oplossen Zappa.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Carbs afstellen / pingelen

Bericht door zappa.suzuki »

@ René, bedankt voor je aanbod! ga eerst ff kijken of het lukt met de carbs afstellen voor dat ik met de CDI ga stooien.
Sproeiers gaan weer wat kleiner, loopt nu af en toe wat in te houden bij rustig rijden.

@ Edwin, bedankt dat je ff gekeken hebt, zit dus wat rui met mn sproeiers.

@ Cor, volgens mij heb ik ook gewoon de schuiven van de 36 en nog 1 veer, bij mij gaat hij juist helemaal los vanaf de 5000 toeren, daaronder trekt hij ook lekker maar vooral bovenin gaat hij los 8)
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2048
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Carbs afstellen / pingelen

Bericht door Edwin »

Moet toegeven dat de 140 iets ruimer moet, bij volgas heeft die op het laatst te weinig brandstof. Denk dat Cor met de 145 goed zit.
Ga ik binnenkort ook vervangen indien Commuter is uitgetest met mijn zak met sproeiers. Dus als die meeleest graag even retourneren :wink:
En 1 op 20 heb ik nog nooit gereden, kom niet verder dan 1 op 16/17. Ik denk dat Cor amper aan het gas draait en dan gaat zeggen dat die als een speer loopt en nog zuinig is ook..jaja :lol: :wink:
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Carbs afstellen / pingelen

Bericht door zappa.suzuki »

2 x 160 is kennelijk te veel, zal voor de grap eens 2 x 150 steken, was vandaag ff druk om de ktm klaar te maken, volgend weekend de Brabo 600 :wink:
En 1 op 20, lijkt er op dat Cor erg rustig rijd of t arme ding veelte arm staat hoewel ik mey de originele carbs ooit een tijdje ook erg zuinig heb gereden toen er nieuwe naalden en huizen inzaten.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Re: Carbs afstellen / pingelen

Bericht door futurist »

Ja normaal rij ik erg rustig :shock: :shock: :? Maar met de 36ers is het echt moeilijk inhouden. Het is zo'n wereld van verscil dat het echt fun is om binnendoor te kachelen met een flink tempo. Nu pas een paar keer op pad geweest met een motor vriendje en die vond het op zijn naakte Blackbird rap genoeg gaan. De laatste keer dat ik aftankte ging er 7 liter in met de trip meter op precies 130km.
Ik was erover aan het denken om mijn gopro op mijn stuur te monteren met de snelheidsmeter in beeld en die van de de navigatie erbij zodat ik de acceleratie en het hernemen van bepaalde snelheden eens kan timen.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Re: Carbs afstellen / pingelen

Bericht door Ouwe Reus »

zappa.suzuki schreef: welke maat hoofdsproeiers hebben jullie op je 36mm carbs? en welke gasnaald stand?
StoeiSoeS heeft gemiddeld hoofdsproeier 135, gasnaald positie 3, stationairsproeier 35, gasbuis O-5 (std SR42, hier hoort normaal hoofdsproeier 117,5 bij). Geperste air jets van een GSX750F (main air jet ws 0,5 ipv 0,6), BIG veer en GSX gasschuif.
Met de 36'ers, 100mm K&N, Lars voorbocht en dubbele DominatorZ, hoge compressie en snelle nok. Verbruik was rond 1:17.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Plaats reactie