Stop DR mee

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

De laatste weken te veel meegemaakt op de weg, waarvan vanmiddag een triest hoogtepunt.
Heb een motorrijder die bewusteloos en met zwaar letsel onder zijn motor lag kunnen helpen naar omstandigheden.
Maar ik kap met motorrijden, heb er zo geen zin meer in.

Iemand interesse in een nette DR800, waarvan nèt al het noodzakelijk onderhoud is uitgevoerd?
Motorblok is niet zoveel km's terug gereviseerd met oa nieuwe zuiger.
Voorzien van snelle nokkenas, hoger compressie, 36mm carsb, volledig RVS uitlaatlijn met dubbele dempers.
Blok is erg vlot, maar blok loopt gewoon mooi en is thermisch gezond.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Jammer dat je het motorrijden niet meer zie zitten, maar zou hem nog niet verkopen, gaat waarschijnlijk toch weer kriebelen over een tijdje.

Motorrijden en leven op zich brengen risico's met zich mee, heb als een jong jochie een oma zien struikelen over een stoeptegel die 15mm omhoog stak, die is toen overleden.
Durf gelukkig nog steeds op de stoep te lopen.
Je leeft hopelijk maar 1 x dus geniet er van :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Je hebt een punt Zappa. Maar de clou zit 'm vooral in omstanders. De automobilisten hier in de Randstad worden steeds asocialer en zijn met hele andere dingen bezig zijn dan op het verkeer letten. Drie weken terug een auto pal voor mij op een vrachtwagen zien klappen, nadat deze mij net slingerend had ingehaald (had zich vijf seconden eerder ook op mij kunnen klappen). Bijna dagelijks wordt ik afgesneden door sukkels die de telefoon belangrijk vinden. En die motorrijder vandaag was zoals het er nu naar uitziet gewoon door de auto geraakt. Het ongeluk zelf heb ik niet zien gebeuren, zag in eerste instantie een motor op zijn kant tegen de vangrail liggen zonder de bestuurder. De beste man bleek nog deels onder zijn motor te liggen meer dood dan levend. En in eerste instantie stak niemand een vinger uit, dat is dus de mentaliteit in het hedendaagse verkeer. Was mijn eerste rit met de motor na dat ongeluk met de vrachtwagen, en vandaag dus weer en nog heftiger ongeluk.

Motorrijden, zeker in de Randstad, zet ik voorlopig even op hold. Er zit motorolie in mijn "bloed", dus dat gaat zéker kriebelen.
Ik leef idd maar 1x, maar heb verantwoordelijkheden die veel zwaarder wegen dan het plezier van motorrijden.
Ik moet dus een andere uitdaging gaan zoeken.

Hier wat foto's van de BIG: https://drive.google.com/open?id=1YzFqF ... gthpUABjwH
inmiddels is de bashplate weer netjes, nieuwe voorvorkbalgen en de achterdrager vervangen door een zwart gepoedercoat exemplaar.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Eej Marco,

Jammer om te lezen dat je stopt met motorrijden man, het mooiste vervoermiddel wat er is. Vervelend wat je hebt meegemaakt natuurlijk, en dat zal voor een groot deel meewerken in je beslissing, jouw keuze. Misschien dat je er over een tijdje weer anders over denkt. Spreek je nog wel!

:toost:
Assumption is the mother of all fuck ups
Rammelbak
Berichten: 796
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Je laatste ritten klinken behoorlijk heftig. Ik ga zelf wel eens op mijn donder, maar iemand anders zo tegen komen lijkt me gek genoeg nog veel heftiger.

Leef je leven op een manier die voor jou prettig voelt. Als daar nu even geen motor in past, ach dan maar niet. Dat kan altijd weer mocht je er aan toe zijn. Zelf twijfel ik ook met enige terugkerende regelmaat.

Sterkte met verwerken! :toost: :wink:
:zwaaien:
bert55
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 22:22

Erg jammer marco maar aan de andere kant kan ik je goed begrijpen, af en toe is het een waar gekkenhuis op de weg en houd je je hart vast.
Rijd zelf niet veel meer maar als we weg gaan meestal op de wat "rustigere" tijden.
Hoop je binnenkort samen met futurist te zien , praten we even bij. :zwaaien:
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Marco, ik had je ervaringen uit eerste hand en probeerde nog wat tegengas te geven. Helaas heeft het niet gewerkt. Ik zou willen dat ik weer kon rijden. Ook echt jammer voor jouw motor. Een mooi apparaat wat nooit het geld gaat op brengen wat je er in tijd en materiaal in hebt gestoken. Misschien staat hierboven een goed advies. Schors het kenteken en houd hem een jaar. Ook over een jaar brengt ie niet genoeg op. Ik zou hem graag willen hebben zekeer ivm het blok met aanbehoren maar helaas heb ik na zo lang ziek de cash niet direct liggen en met ook nog geen zekerheid of ik nog kan gaan rijden zal ook mijn vrouw legio tegenwerpingen hebben ben ik bang.
Ik bewaar wel je telefoon nummer en blijf aub hier ook nog wat rond zwerven. Sterkte.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Plaats reactie