Dat waren wel hele zware km's, alle keren bij iedere bocht tot op het randje, met een guzzi.
Geen voetsteunje aan de grond? Zijn wangen zitten toch het verst naar buiten om aan de grond te rijden?
Ik heb het ook al eens eerder proberen uit te leggen, das lastig want praten gaat me beter af........
Het hoeft niet aan de voorband te liggen. Soms ligt het aan de achterband. als je in een bocht rijd dan rijden voor en achterband op een verschillende draaicirkel (van de motor) het verschil bepaald de te halen hellingshoek, maar ook de geometrie van de motor bepaald dat.
Als je twijfelt over de bewering van de invloed van die verandering van de draaicirkel, of denkbeeldige draailijn, waar het wiel over draait moet je maar eens goed naar het motorgeluid (toerental) luisteren bij de Moto GP of SBK op tv als een coureur door een chicane rijd dan hoor je het toerental 100den toeren varieren naarmate de hellingshoek verandert. Dus van schuin bv links naar rechtop en direct weer naar schuin maar dan rechtsaf. Het lukt mij gemakkelijk (en Zappa ook heb ik laatst gelezen) om met de Dr de stepjes aan de grond te rijden met een 90/90 voorband!!! Dan heb je een 130 achterband. Kijk dus eerst of je niet te veel met je banden afwijkt van het origineel. SBK bikes rijden met een 200 achter en een (ongeveer) 120 voor en die rijden voor en achter tot aan de rand maar dat komt wel omdat de hellingshoek groter kan als je met de achterband stuurt (slides maakt) Dan verandert de geometrie. Wel is het veiliger om voor een iets grotere schaamrand te hebben als achter. Als ie over de voorkant glijd is het meestal einde verhaal.....
futurist