Begin wanhopig te worden....krukas Honda CR 250 !?

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Scitzo
Berichten: 3
Lid geworden op: za feb 28, 2004 17:14

Twas tijd voor een leuk nieuw sleutelprojectje...het moest een Honda CR 250 gaan worden, voor een zacht prijsje een opknappertje uit '86 (althans ik denk 86) kunnen overnemen.

Tot nu toe een nwe uitlaat besteld, complete pakkingset, allerlei lagers, allerlei keerringen, koppelingsplaten/veren en ga zo maar door..

Eenmaal de krukas beter bekeken te hebben bleek deze min of meer krom te zijn... :(
Complete nieuwe nodig dus, geen probleem dacht ik gewoon even bestellen...FOUT!

Niet meer te krijgen....pardon? :(
Niemand kan me helpen, plaatselijke dealer niet, hoop bedrijven gemailed waaronder CMS, geen enkel succes...

Wie o wie kan mij helpen met een adres of wat dan ook die mij een complete krukas kan verkopen voor een CR 250 uit '86.

Ik zal eeuwig van u houden =)
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Wiseco verkoopt complete krukassen maar volgens mij alleen van nieuwere motoren....
Is hij niet te richten ofzo?

(en ff offtopic: ik betweifel me of zo'n oude motor zoveel geld waard is om er een nieuwe krukas enz in te zetten :oops:)
j.h
Berichten: 10
Lid geworden op: vr jan 09, 2004 20:40
Locatie: vlaardingen

Probeer crossmotorsloperij piepers eens.
Deze stuurt ook op.
www.crossmotorsloperijpiepers.nl
Heb hier goede ervaring mee.
Scitzo
Berichten: 3
Lid geworden op: za feb 28, 2004 17:14

Rudy schreef:Wiseco verkoopt complete krukassen maar volgens mij alleen van nieuwere motoren....
Is hij niet te richten ofzo?

(en ff offtopic: ik betweifel me of zo'n oude motor zoveel geld waard is om er een nieuwe krukas enz in te zetten :oops:)
Wiseco heeft ze idd. vanaf 90 of 91 :(

En natuurlijk is hij het niet meer waard....maar sleutelen is leuk (als je de onderdelen tenminste hebt..) :P
Scitzo
Berichten: 3
Lid geworden op: za feb 28, 2004 17:14

j.h schreef:Probeer crossmotorsloperij piepers eens.
Deze stuurt ook op.
www.crossmotorsloperijpiepers.nl
Heb hier goede ervaring mee.

Heb ze zojuist een mailtje verzonden, even afwachten maar..
pantah81
Berichten: 84
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 22:10
Locatie: wielsbeke,belgië

Ik begrijp wel niet goed wat je bedoelt met 'krom'. Bedoel je dat er echt een van de assen krom staat ten opzichte van de krukwang? Dit lijkt me wel kras. Mss is ze nooit goed geassembleerd geweest bij een revisie. Jij bent uit Nederland zeker? Anders had je ze wel mogen langsbrengen, dan kon ik dat eens bekijken. Ik heb al menige krukas uit elkaar gehaald en geassembleerd, zelfs tot driecilinder-motoren toe.
the rednas
Berichten: 147
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 22:57
Locatie: dr350

crossmotorsloperij piepers inderdaad, daar zul je veel kans hebben anders jos dolphijn eens proberen, http://www.josdolphijn.be/ is in belgie net onder breda, heb ik ook ooit eens wat spullekes voor een 89'er cr vandaan gehaald..dus wie weet...
tuareq

een kromme krukas lijkt mij inderdaad ook erg vreemd,de wangen van zo,n ding (die 2 ronde schijven ) kan in principe weinig mee gebeuren en de astappen kunnen ook heel wat hebben. vaak als er een nieuw big end ingezet moet worden wordt hij wel weer in elkaar geperst maar echt binnen o.o2mm slingering uitrichten doen er maar weinig en dit is eigenlijk het begin van de tuning (het gewoon netjes in elkaar zetten van je motor. volgens mij kan je bij bv. prox recing parts (www.pro-x.com)
wel aan een setje komen en netjes inelkaar persen doet ieder goed motorenrevisie bedrijf, wel vermelden dat je hem binnen de 0.02mm wil hebben
succes tuareq
pantah81
Berichten: 84
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 22:10
Locatie: wielsbeke,belgië

tuareq schreef:een kromme krukas lijkt mij inderdaad ook erg vreemd,de wangen van zo,n ding (die 2 ronde schijven ) kan in principe weinig mee gebeuren en de astappen kunnen ook heel wat hebben. vaak als er een nieuw big end ingezet moet worden wordt hij wel weer in elkaar geperst maar echt binnen o.o2mm slingering uitrichten doen er maar weinig en dit is eigenlijk het begin van de tuning (het gewoon netjes in elkaar zetten van je motor. volgens mij kan je bij bv. prox recing parts (www.pro-x.com)
wel aan een setje komen en netjes inelkaar persen doet ieder goed motorenrevisie bedrijf, wel vermelden dat je hem binnen de 0.02mm wil hebben
succes tuareq
Vaak zitten krukassen bij hun originele montage niet eens binnen die norm.
Plaats reactie