Mat of glans word mat, opbouw begonnen!
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Nah man das die vieze die de snelle echte mannen versie is!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
ow
Big Bigger Tiger en weer Big
Nou, ik denk er het mijne van....zappa.suzuki schreef:Nah man das die vieze die de snelle echte mannen versie is!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Die mening kan ik ook niet helemaal delen mrZzappa.suzuki schreef:Nah man das die vieze die de snelle echte mannen versie is!
Gister nog een beetje met de afstelling van die "slome mannen" versie gerommeld.
Ben nu voor zover ik vandaag heb kunnen bemerken iedere vorm van inhouden kwijt
Tot slot vandaag het broodnodige onderhoud afgerond, blok klonk best goed maar toch...
https://youtu.be/WDItZsuXdkI
Borgbout van de spanner stond in deze stand
Spanner bewoog niet echt vrij tijdens het spannen dus die heb ik met een schroevendraaier moeten helpen
Na een zetje met de schroevendraaier zag ik de spanner bewegen en stond de ketting lekker strak.
Foto is gemaakt na het spannen puur ter illustratie waar ik de schroevendraaier geplaatst heb.
https://youtu.be/U4fcJZmHXM4
En de nieuwe stand van de borgbout, denk dat er na deze x spannen niet veel meer over is maar hoop na 6000 km het andere blok wel gereed te hebben.
Voorlopig heb ik een mooi lopende strak sturende BIG die mijns inziens klaar is om kilometers te gaan vreten
Iemand enig idee wat een mooie bandenspanning is voor mijn setup?
110/70/17 voor en 150/70/17 achter.
Grt Manus!
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
MANUS-3000 schreef:Die mening kan ik ook niet helemaal delen mrZzappa.suzuki schreef:Nah man das die vieze die de snelle echte mannen versie is!
Gister nog een beetje met de afstelling van die "slome mannen" versie gerommeld.
Ben nu voor zover ik vandaag heb kunnen bemerken iedere vorm van inhouden kwijt
Tot slot vandaag het broodnodige onderhoud afgerond, blok klonk best goed maar toch...
https://youtu.be/WDItZsuXdkI
Borgbout van de spanner stond in deze stand
Spanner bewoog niet echt vrij tijdens het spannen dus die heb ik met een schroevendraaier moeten helpen
Na een zetje met de schroevendraaier zag ik de spanner bewegen en stond de ketting lekker strak.
Foto is gemaakt na het spannen puur ter illustratie waar ik de schroevendraaier geplaatst heb.
https://youtu.be/U4fcJZmHXM4
En de nieuwe stand van de borgbout, denk dat er na deze x spannen niet veel meer over is maar hoop na 6000 km het andere blok wel gereed te hebben.
Als je de spanner iets hebt geholpen bij het spannen dan zou het kunnen dat de ketting iets gaat "zingen". Voor de latere uitvoeringen is er een veranderde methode van spanning regelen in het wphb opgenomen voor de distributie ketting.
futurist
Voorlopig heb ik een mooi lopende strak sturende BIG die mijns inziens klaar is om kilometers te gaan vreten
Iemand enig idee wat een mooie bandenspanning is voor mijn setup?
110/70/17 voor en 150/70/17 achter.
Grt Manus!
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Spanner van de BAKS heeft twee sleufgaten. Heeft een soort van Iemand wel eens geprobeerd of een langer borgboutje gebruikt kan worden om de ketting nog wat extra kilometers te laten draaien?MANUS-3000 schreef: En de nieuwe stand van de borgbout, denk dat er na deze x spannen niet veel meer over is
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
het borg boutje doet niet wat het lijkt te doen, het zijn de lengte van de sleuven die de werkelijke spanning beperken. Dat hele dunne boutje moet alleen verhinderen dat de spanner niet terug kan gaan. Het dunne boutje mag je ook niet gebruiken om te "spannen".Ouwe Reus schreef:Spanner van de BAKS heeft twee sleufgaten. Heeft een soort van Iemand wel eens geprobeerd of een langer borgboutje gebruikt kan worden om de ketting nog wat extra kilometers te laten draaien?MANUS-3000 schreef: En de nieuwe stand van de borgbout, denk dat er na deze x spannen niet veel meer over is
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Heb hem niet horen zingen vandaag Cor dus ik ga er van uit dat het goed is.
Bandenspanning staat nu op 1.9, had naar mijn idee niet veel grip achter.
Nou had ik de achterband met een fietspomp op spanning gebracht en tja... 4.3 bar
Vanmiddag ff gecorrigeerd en het voelt meteen een stuk beter
Bandenspanning staat nu op 1.9, had naar mijn idee niet veel grip achter.
Nou had ik de achterband met een fietspomp op spanning gebracht en tja... 4.3 bar
Vanmiddag ff gecorrigeerd en het voelt meteen een stuk beter
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Voor je weer moet spannen = 6000km en dan kan je nog 1 a 2 x spannen dus nog rustig 12 tot 20.000km afhankelijk van je rijstijl...
De sleuven kan je zo uit frezen natuurlijk en dan kan de ketting wat langer mee maar dat heeft ook invloed op de kleppentiming aangezien de nokkenasketting aangedreven wordt daar de balansasketting, meneer Suzuki heeft er echt wel over na gedacht
vervangen is bij mij rond de 60.000km en bij veel anderen rond de 80 a 90.000km, het verschil zit hem in rijstijl, zoals Leo rijd gaat ie 90 mee en een idioot die hem regelmatig naar het rood trekt en ala supermotard hem 2 tikken terug schakelt voor een bocht en hem dus terug schakelt in of tegen het rood aan om hem in een drift [ of stuiter] te krijgen voor/in de bocht doet er wat minder lang mee
De sleuven kan je zo uit frezen natuurlijk en dan kan de ketting wat langer mee maar dat heeft ook invloed op de kleppentiming aangezien de nokkenasketting aangedreven wordt daar de balansasketting, meneer Suzuki heeft er echt wel over na gedacht
vervangen is bij mij rond de 60.000km en bij veel anderen rond de 80 a 90.000km, het verschil zit hem in rijstijl, zoals Leo rijd gaat ie 90 mee en een idioot die hem regelmatig naar het rood trekt en ala supermotard hem 2 tikken terug schakelt voor een bocht en hem dus terug schakelt in of tegen het rood aan om hem in een drift [ of stuiter] te krijgen voor/in de bocht doet er wat minder lang mee
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Denk dat ik mezelf dan onder de catagorie beginnend idioot ga scharen en er ergens tussenin ga zitten
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Of je geeft gewoon gaszappa.suzuki schreef: hem 2 tikken terug schakelt voor een bocht
Big Bigger Tiger en weer Big
En dan sta je naast Leo in de bosjes...de antrapper schreef:Of je geeft gewoon gaszappa.suzuki schreef: hem 2 tikken terug schakelt voor een bocht
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Dat gebeurt zo ver voor jou uit dat we tijd zat hebben om de brommer uit de bosjes te trekken en dan ook nog tijd over om hem wat schoon
te maken .
te maken .
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Gister het hele varken nagelopen om te kijken of alles nog vast zat.
Ben al een tijdje aan het expirimenteren met verschillende bandenspanningen maar blijf het idee houden dat hij zwabbert wat voor mijn gevoel van de achterkant komt.
Alle bouten en moeren zitten iig goed vast en er zit ook geen slinger in de band of iets in die geest.
Heb de achterveer uit elkaar gehaald maar de schokbreker voelt ook gewoon goed aan.
Heb de veerpoot wel gewisseld met die van ugly om te kijken of dit effect zou hebben maar vraag me af of het zwabberen misschien ook door de veranderde balhoofdhoek kan komen i.v.m. het veel kleinere voorwiel.
Dacht ook what the hell het is koningsdag ik ga meteen ff een rondje doen zonder het uitstekende ding op de foto
Sweet Jezus wat een teringherrie!!!
Eerst ff nog naar de pomp om de bandenspanning weer te veranderen en toen...
https://youtu.be/sHqmhXxYN3s
Werd een heel kort rondje...
Heb wel ff een filmpje gemaakt maar daar komt het geluid niet echt echt niet mee tot zijn recht.
https://youtu.be/K5km1Vh2FTU
Het slopen van binnenbanden word wel een terugkerende trend zo
Ik heb hier wel eens een big voorbij zien komen met aluminium wielen, iemand een idee wat voor wielen dat waren?
Lijkt me wel wat om uit te zoeken of dat een beetje makkelijk te realiseren is.
Dan ben ik van het gedoe met binnenbanden af
Ben al een tijdje aan het expirimenteren met verschillende bandenspanningen maar blijf het idee houden dat hij zwabbert wat voor mijn gevoel van de achterkant komt.
Alle bouten en moeren zitten iig goed vast en er zit ook geen slinger in de band of iets in die geest.
Heb de achterveer uit elkaar gehaald maar de schokbreker voelt ook gewoon goed aan.
Heb de veerpoot wel gewisseld met die van ugly om te kijken of dit effect zou hebben maar vraag me af of het zwabberen misschien ook door de veranderde balhoofdhoek kan komen i.v.m. het veel kleinere voorwiel.
Dacht ook what the hell het is koningsdag ik ga meteen ff een rondje doen zonder het uitstekende ding op de foto
Sweet Jezus wat een teringherrie!!!
Eerst ff nog naar de pomp om de bandenspanning weer te veranderen en toen...
https://youtu.be/sHqmhXxYN3s
Werd een heel kort rondje...
Heb wel ff een filmpje gemaakt maar daar komt het geluid niet echt echt niet mee tot zijn recht.
https://youtu.be/K5km1Vh2FTU
Het slopen van binnenbanden word wel een terugkerende trend zo
Ik heb hier wel eens een big voorbij zien komen met aluminium wielen, iemand een idee wat voor wielen dat waren?
Lijkt me wel wat om uit te zoeken of dat een beetje makkelijk te realiseren is.
Dan ben ik van het gedoe met binnenbanden af
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Das balen!
Maar gezwabber door banden spanning lijkt me stug, merk het op de weg niet of de wegbanden hard of zacht zijn behalve aan wat meer of minder comfort en sneller warm of niet...
Je kan eens langs komen dan rijden we ff proef op elkaars brommer om te zien of we het verschil voelen..
Ow ehh iets dat je kan proberen is klembout van de vooras rechtsonder los en de klembouten van die dure stabilisator van je los, voorkant paar x inveren zonder de voorrem te gebruiken, klembout van de as weer vast, boel weer inveren, 1 kant van de stabilisator vast op het opgegeven moment, weer inveren en dan de andere kant ook vast, dan weet je zeker dat de voorvork spannings vrij en niet getordeerd is.
Maar gezwabber door banden spanning lijkt me stug, merk het op de weg niet of de wegbanden hard of zacht zijn behalve aan wat meer of minder comfort en sneller warm of niet...
Je kan eens langs komen dan rijden we ff proef op elkaars brommer om te zien of we het verschil voelen..
Ow ehh iets dat je kan proberen is klembout van de vooras rechtsonder los en de klembouten van die dure stabilisator van je los, voorkant paar x inveren zonder de voorrem te gebruiken, klembout van de as weer vast, boel weer inveren, 1 kant van de stabilisator vast op het opgegeven moment, weer inveren en dan de andere kant ook vast, dan weet je zeker dat de voorvork spannings vrij en niet getordeerd is.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Biba's hoeft helemaal geen probleem te zijn maar bandenspanning bij alle motoren/wielen doe je niet met de bandenpomp van het tankstation die zo'n ijzeren steeltje heeft. daar krijg je zelfs ventielen van auto's mee kapot. Gewone en sensor ventielen.........
Een bandenpomp voor de motor heeft een slang met een zelfborgend nippeltje.
Zwabberen?? staat het balhoofd niet te strak?
en idd veranderde hoek voor en veel te brede achterband laat de motor constant op 2 "sporen" rijden. Gasten met een CBR 600 die standaard een 150 of 160 band hadden kwamen er ook achter dat het met een 180 achter ineens lang zo goed niet meer reed, het zag er alleen stoer uit.
greetz futurist
Een bandenpomp voor de motor heeft een slang met een zelfborgend nippeltje.
Zwabberen?? staat het balhoofd niet te strak?
en idd veranderde hoek voor en veel te brede achterband laat de motor constant op 2 "sporen" rijden. Gasten met een CBR 600 die standaard een 150 of 160 band hadden kwamen er ook achter dat het met een 180 achter ineens lang zo goed niet meer reed, het zag er alleen stoer uit.
greetz futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
De reden voor biba's wordt wel duidelijk als je midden in het bos staat met een lekke band, dan ben je blij dat er iemand is die zo slim was om wat bandenplakkers e.d. mee te nemen. Binnenbanden verwisselen blijft in mijn ogen een kwestie van techniek ipv domme kracht. Hoop geleerd van anderen...dat je denkt van ....sowww, dat is simpel!!,Maar ik geef toe dat er banden zijn die zo stug zijn dat ik zelfs Futurist rood heb zien aanlopen en voor de rest veel oefenen en youtube filmpjes bekijken.
Zou eens langsrijden bij Zappa of ikke...gooi er eens een ander velgje onder met minder brede band, dan weet je een hoop meer.
Ga ff lekker knallen nu! laterrrrrr
Zou eens langsrijden bij Zappa of ikke...gooi er eens een ander velgje onder met minder brede band, dan weet je een hoop meer.
Ga ff lekker knallen nu! laterrrrrr
Assumption is the mother of all fuck ups
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Heb de voorvork op de manier zoals ik hier gelezen heb in elkaar gezet, lijkt me stug dat er na een tijdje toch iets onder spanning kan komen te staan.
Kan het wel even proberen zoveel werk is het natuurlijk ook niet.
Ik hou je aanbod in mn achterhoofd Zappa, moet je trekker ook nog retourneren
Balhoofd heb ik met het juiste moment vast gezet, ik merk niets aan de bewegingsvrijheid en boel ook geen speling op het balhoofd bij het remmen.
Ik heb zowel achter als voor een bredere band als standaard en de achterband valt niet zo heel erg breed.
Als ik de big rechtop zet met het stuur recht dan staan de wielen op het oog goed in lijn, heb ook niet het gevoel dat ik in 2 sporen rijd zoals wanneer je b.v. over een witte lijn rijd met het voorwiel en dat het achterwiel er langsheen wil.
Het voelt meer alsof de achterkant van links naar rechts gaat.
Ik weet dat het met een flexibele slang en een borgende nozzle beter gaat maar dan moet je die wel bij de hand hebben, heb het al een paar x gedaan zo alleen dit x was ik te lomp.
Het is mij al 2 x gelukt om de binnenband voor het voorwiel te slopen en op mijn straatbanden kom ik niet in het bos dus vandaar het idee om een tubeless oplossing te verzinnen.
Ik heb een 17" voorwiel met een lage band en waar de achterband me geen problemen geeft presteer het het iedere x weer om de biba voor te slopen
Iets met een ezel en een steen, ik weet het...
Breng morgen het voorwiel weg, heb ik hem woensdag terug dus rij ik donderdag weer met een andere achterschokbreker.
Ik hou jullie op de hoogte.
Grt Manus.
Kan het wel even proberen zoveel werk is het natuurlijk ook niet.
Ik hou je aanbod in mn achterhoofd Zappa, moet je trekker ook nog retourneren
Balhoofd heb ik met het juiste moment vast gezet, ik merk niets aan de bewegingsvrijheid en boel ook geen speling op het balhoofd bij het remmen.
Ik heb zowel achter als voor een bredere band als standaard en de achterband valt niet zo heel erg breed.
Als ik de big rechtop zet met het stuur recht dan staan de wielen op het oog goed in lijn, heb ook niet het gevoel dat ik in 2 sporen rijd zoals wanneer je b.v. over een witte lijn rijd met het voorwiel en dat het achterwiel er langsheen wil.
Het voelt meer alsof de achterkant van links naar rechts gaat.
Ik weet dat het met een flexibele slang en een borgende nozzle beter gaat maar dan moet je die wel bij de hand hebben, heb het al een paar x gedaan zo alleen dit x was ik te lomp.
Het is mij al 2 x gelukt om de binnenband voor het voorwiel te slopen en op mijn straatbanden kom ik niet in het bos dus vandaar het idee om een tubeless oplossing te verzinnen.
Ik heb een 17" voorwiel met een lage band en waar de achterband me geen problemen geeft presteer het het iedere x weer om de biba voor te slopen
Iets met een ezel en een steen, ik weet het...
Breng morgen het voorwiel weg, heb ik hem woensdag terug dus rij ik donderdag weer met een andere achterschokbreker.
Ik hou jullie op de hoogte.
Grt Manus.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Als je de vork en stabilisator spanningsvrij gemonteerd heb hoef je het niet nog eens te doen, maar je kan langs komen, kijk ik je Big ff na en gooien er een ander voorwiel in om je 17" voorwiel uit te sluiten en dan evt een ander achterwiel.
Bij een krappe band spuit ik tegenwoordig silicone spray op de binnenband, dan glijden de lichters er makkelijker af, ga ook nog talkpoeder [ babypoeder] proberen, is old school, vroeger ging dat altijd in de buitenband en op de binnenband om frictie en uitdrogen/plakken tegen te gaan maar je lichter glijd er ook van af ipv de binnenband mee te nemen denk/hoop ik
Bij een krappe band spuit ik tegenwoordig silicone spray op de binnenband, dan glijden de lichters er makkelijker af, ga ook nog talkpoeder [ babypoeder] proberen, is old school, vroeger ging dat altijd in de buitenband en op de binnenband om frictie en uitdrogen/plakken tegen te gaan maar je lichter glijd er ook van af ipv de binnenband mee te nemen denk/hoop ik
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Ik gebruik nog steeds de enige echte Zwitsal babypoeder , blijven de billetjes en banden zacht van.
nou loop ik wel een groot risico dat Leo er weer een vunzig plaatje bij zoekt , zucht....
nou loop ik wel een groot risico dat Leo er weer een vunzig plaatje bij zoekt , zucht....
Big Bigger Tiger en weer Big
Talkpoeder kan dan wel old school zijn maar ik gebruik het nog in IEDERE motor of autoband waar een biba in moet net zoals velen van mijn collega's. Onze wielservice materiaal leverancier heeft het nog gewoon op voorraad in zijn bus. Dat is dan wel de ongeparfumeerde versie. Verbaasd me dat jij zelf het niet gebruikt. In mijn zoons fietsenzaak wordt het nog steeds gebruikt bij fiets binnenbanden.
futurist.
futurist.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Vandaag een potje gehaald en gebruikt, KTM wielen van nieuwe rubber met talkpoeder voorzien en linklager uit elkaar getrokken
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997