Yamaha Wr426 carb afstelling

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, GuyC, Rudy

Plaats reactie
Jarno_B
Berichten: 1
Lid geworden op: vr dec 02, 2016 15:07

Yamaha Wr426 carb afstelling

Bericht door Jarno_B »

Hallo..

Korte introductie, :zwaaien:

Mijn naam is jarno 28 jaar woonachtend in winkel Noord Holland..
Service technician in wkk en nsa wereld..

Recent mijn rijbewijs gehaald.. En ondertussen een wr 426 2001 gerestaureerd..

Nu heb ik een kleine vraag.. Ik krijg hem stationair niet lkkr lopend.. Standaard setup.. Enkel andere gpr tri oval eindemper met enduro db killer...

Standaard:

Pilot feul jet 42
Pilot air jet 75

Nu had ik met revisie er een verkeerde set in gedaan van een yz.. Waar die blijkbaar helemaal niet mee loopt..

Huidige setup is

Pilot feul 45
Air jet 75

Ook hiermee moet ik dr mengselschroef ver uitdraaien..

Pilot feul jet 50.. Loopt ie slecht mee komt niet op toeren en is niet te verstellen met mengselschroef..

Pilot feul jet 48 was niet voorradig... Misschien een voorbode omdat iedereen die nodig heeft maar ik heb weinig ervaring met carbs.. Beetje voor mijn tijd.. Ben opgeleid met injectie en mijn werkgebied is gas en diesel motoren

Als ie eenmaal loopt loopt ie als de brandweer laag of hoge toeren geen problemen.. Enkel stationair..

Nu door een klein foutje is me mengselschroef eruit getrild.. Waardoor het puntje afbrak.. Maar blijft hij wel lopen met pilot jet 42 en schroef vast.. Blijft enkel paar sec in toeren hangen als ie naar stationair toe loopt..

Hoop dat jullie mij kunnen helpen of zal de 48 echt de jet zijn die ik nodig ben..

Mvg jarno
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Re: Yamaha Wr426 carb afstelling

Bericht door JoeBaR »

klen foutje ? mengselschroef moest zeker te ver worden uitgedraait en viel er toen uit omdat de veer m niet meer op zn plek kon houden ? mengselschroef gaat 1 hooguit 2 slagen uit . als ie zo ver open moet dat je motor er beter van gaat lopen , staat ie naar mijn mening te arm . kijk maar eens naar je bougie. hoe loopt ie op choke ?
4 strokes only !!
Plaats reactie