Het BIG cafe

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
MANUS-3000

Verandering van werk is uit nood geboren maar ik heb een mooie nieuwe uitdaging gevonden waar ik superblij mee ben. Ga meer richting diagnose en revisie ipv apk en onderhoud.

Het wennen aan het rijgedrag zal wel goedkomen, heb een tijd niet gereden dus het is zowiezo allemaal nieuw.

Over die spacers wil ik met de tijd graag wat meer uitleg en hetzelfde geld voor de remschijf.
Ik wil nu graag snel rijden de modificatie's komen later.

Wederom bedankt voor de info en ik neem binnenkort nog ff contact op i.v.m. het lenen van die trekker.
Heb een zooi pakkingen en keerringen besteld om het blok opnieuw af te dichten zodat ik een degelijke woon/werk machine neer kan zetten.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Rammelbak

Ik heb hier nog een paar nieuwe banden 17" liggen, Heidenau K68. Ooit overgenomen van Leo, maar uiteindelijk ga ik weer wat anders doen voor mijn project. Maat 110/70 - 17 en 150/70 - 17. Als het wat voor je is, dan mag het set banden weg voor maar 100 euro. Leo was heel vriendelijk met zijn prijzen en dat zet ik graag voort :wink:

Een grotere hoogteverhouding (2e getal) geeft een band die wat ronder blijft en stuurt hierdoor gemakkelijker in. Moderne sportmotoren gaan ook weer naar iets hogere banden in plaats van de ultra lage banden vanwege die eigenschap.
:zwaaien:
frankn

Rammelbak schreef:Blablabla Leo was heel vriendelijk met zijn prijzen etc. etc..
Is er nog een Leo? :mrgreen:

:toost: :toost: :toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Rammelbak

frankn schreef:
Rammelbak schreef:Blablabla Leo was heel vriendelijk met zijn prijzen etc. etc..
Is er nog een Leo? :mrgreen:

:toost: :toost: :toost:
Volgens jouw eigen onderschrift "Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened" dus zeker wel :lol:
:zwaaien:
MANUS-3000

Rammelbak schreef:Ik heb hier nog een paar nieuwe banden 17" liggen, Heidenau K68. Ooit overgenomen van Leo
Pb verstuurd :D
MANUS-3000

Afbeelding

When al else fails en als al die vedergewichten je de weg versperren...
Dan ga je er met een BIG natuurlijk niet omheen...

Slaap zacht allen :zwaaien:
Leo

Ik denk ik ga eens op de koffie bij die bikkels die altijd de waffel vol hebben dat ze zoveel rijden.........

Ut leek wel vogelgriep gebied. Geen kip te bekennen :shock:
Bakkie Pleur.jpg
Ze waren natuurlijk allemaal rijden :wink:
djeeke

Ben al een tijdje hier aan het lezen maar niet echt actief... Normaal komt daar nu wat verandering in :toost:
Recent deze niet-startende Big opgehaald
Afbeelding
Even nagemeten en stator spoel voor CDI is defect... Een revisie of gewoon een nieuwe is hopelijk voldoende om hem aan de praat te krijgen...
Volgens de vorige eigenaar is dit ooit een Nederlandse fiets geweest en is deze dus ergens in zijn levensloop de zuidergrens overgestoken en in België blijven hangen... Vooraan zit er hyperpro in en achter een instelbare WP...
Ik zou hem graag snel op de baan hebben, hij krijgt dus een uitgebreide onderhoudsbeurt en een nieuw bandensetje...
Bij deze dus ook alvast mijn eerste vraag... Wat voor banden rijden jullie? Echte blubber ga ik denk ik niet onmiddellijk opzoeken, een echte noppenband is dus niet ideaal voor mij ;-) (of vraag ik dit misschien best in een nieuw topic?)
Verder kan de hele motor wel een opfrisbeurt krijgen maar dat is een winterjob...
Leo

djeeke schreef:Ben al een tijdje hier aan het lezen maar niet echt actief......
Voordat we hier een zeemeeuwen opvang begonnen was het hier best gezellig en had je al 10 postings met tips en welkom gehad.
De meeuwen zijn als het goed is voor altijd uitgevlogen en de echte biggers staan nu op om er weer een leuk forum van te maken.
djeeke schreef: Normaal komt daar nu wat verandering in :toost: ......
Dan ben je net op het juiste moment het cafe binnen gestapt :toost: en heet ik je vast Welkom ! namens de groep ex biggers die hier ook rondhangen.
djeeke

Leo schreef:Dan ben je net op het juiste moment het cafe binnen gestapt :toost: en heet ik je vast Welkom ! namens de groep ex biggers die hier ook rondhangen.
Thx Leo, de Big heeft heel wat zorg nodig, hopelijk vind ik komende winter de moed om hem uit elkaar te schroeven ;-)
Nu eerst rijdend krijgen ;-) Planning dit jaar zijn Opaalkust (reeds vastgelegd) en Corsica (die plannen beginnen nog maar net dus kan nog wat anders worden :P )
Hopelijk beleef ik er evenveel plezier mee als met mijn DR650RSE waarmee ik vorig jaar nog mee naar Croatië geweest ben :mrgreen:
djeeke

Ondertussen even door de "sleuteltips en handige sites" aan het surfen geraakt, staat heel wat info op, hmmm NAKS veertje vervangen lijkt me niet moeilijk dus ook maar even ergens op mijn to-do lijstje zetten...
Een resem links doet het ondertussen niet meer, weet niet juist aan wie dit te melden om deze topic up-to-date te houden...

De site over bandenkeuze, tja door de bomen het bos niet meer zien zeker... Op de koop toe is mijn Duits tot mijn grote schaamte niet al te goed dus dit is zware lectuur voor mij...
Dus ik blijf mijn vraag stellen, wat is jullie bandenkeuze op jullie allround bigs? Niet de pekel- of ploeterbikes :mrgreen:
Laatst gewijzigd door djeeke op ma feb 20, 2017 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Leo

djeeke schreef:Dus ik blijf mijn vraag stellen, wat is jullie bandenkeuze op jullie allround bigs?
Onder de 1150 heb ik nu conti street attack / daarvoor had ik er trail attack onder
zappa.suzuki

djeeke schreef: Een resem links doet het ondertussen niet meer, weet niet juist aan wie dit te melden om deze topic up-to-date te houden...
Welkom hier! Wat bedoel je met bovenstaande? als er problemen zijn laat het ff weten dan kijk ik of ik er wat aan kan doen :wink:

Je spoel kan ook los zitten in zn houder, open ff een apart topic zodat de experts hun mening kunnen geven :wink:

Conti trail attack is een top wegband, goede 50/50 band is de heidenau k60 en ben zelf wel benieuwd naar de conti tkc 70 die denk ik meer tussen die 2 valt :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist

MANUS-3000 schreef:Afbeelding

When al else fails en als al die vedergewichten je de weg versperren...
Dan ga je er met een BIG natuurlijk niet omheen...

Slaap zacht allen :zwaaien:
waar heb je die foto gevonden??

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
djeeke

futurist schreef:waar heb je die foto gevonden??
futurist
iets over de minuut :twisted:
https://www.youtube.com/watch?v=SpzK2TrcAOs
MANUS-3000

futurist schreef:
waar heb je die foto gevonden??

futurist
Facebook
djeeke

zappa.suzuki schreef:Je spoel kan ook los zitten in zn houder, open ff een apart topic zodat de experts hun mening kunnen geven :wink:
Thanks maar zal denk ik niet nodig zijn, stator is reeds gedemonteerden alles lijkt netjes op zijn plaats te zitten...
De drie alternatorspoelen meten OK, zelfs rechtstreeks op de spoel gemeten meet de CDI spoel oneindig, dat is volgens mij RIP...
zappa.suzuki schreef:Welkom hier! Wat bedoel je met bovenstaande? als er problemen zijn laat het ff weten dan kijk ik of ik er wat aan kan doen :wink:
kijk eens naar je sleuteltips topic, http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... =7&t=14812
De links onderaan de pagina naar alpha.messageboard.nl zijn dood, kan jij niets aan doen denk ik ;-)
Ouwe Reus

djeeke schreef: De drie alternatorspoelen meten OK, zelfs rechtstreeks op de spoel gemeten meet de CDI spoel oneindig, dat is volgens mij RIP...
Hoe heb je de spoel gemeten? Tussen de drie gele aders onderling moet je weerstand meten. Tussen de verschillende gele aders met de massa moet je oneindig veel weerstand meten.Als ik jouw reactie zo lees, lijkt alles OK.
Waarde opnemer en bobines ook OK? CDI doormeten is mission impossible.
SR42(1).jpg
SR42(1).jpg (29.24 KiB) 3250 keer bekeken
SR42(2).jpg
SR42(2).jpg (25.69 KiB) 3250 keer bekeken
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zappa.suzuki

djeeke schreef:
zappa.suzuki schreef:Je spoel kan ook los zitten in zn houder, open ff een apart topic zodat de experts hun mening kunnen geven :wink:
Thanks maar zal denk ik niet nodig zijn, stator is reeds gedemonteerden alles lijkt netjes op zijn plaats te zitten...
De drie alternatorspoelen meten OK, zelfs rechtstreeks op de spoel gemeten meet de CDI spoel oneindig, dat is volgens mij RIP...
zappa.suzuki schreef:Welkom hier! Wat bedoel je met bovenstaande? als er problemen zijn laat het ff weten dan kijk ik of ik er wat aan kan doen :wink:
kijk eens naar je sleuteltips topic, http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... =7&t=14812
De links onderaan de pagina naar alpha.messageboard.nl zijn dood, kan jij niets aan doen denk ik ;-)
Voel eens goed aan de spoel, als er wat speling op zit dan doet ie het ook niet maar ie nog wel goed!

Als het goed is doen alle links het weer :wink:
djeeke

Ouwe Reus schreef:
djeeke schreef: De drie alternatorspoelen meten OK, zelfs rechtstreeks op de spoel gemeten meet de CDI spoel oneindig, dat is volgens mij RIP...
Hoe heb je de spoel gemeten? Tussen de drie gele aders onderling moet je weerstand meten. Tussen de verschillende gele aders met de massa moet je oneindig veel weerstand meten.Als ik jouw reactie zo lees, lijkt alles OK.
Waarde opnemer en bobines ook OK? CDI doormeten is mission impossible.
Thx Ouwe reus, goed gezien, SR42 info...

Via motornummer ben ik er al uit dat er echter een SR43 blok in dit frame gemonteerd is...
Stator ligt hier dus snel even de waardes nagemeten ;-)
*SR43 dus dubbele CDI Spoel en die meet oneindig, ook als ik er aan wrik, kleur draden moeilijk te onderscheiden, een donkere en een lichtere.
*Tussen de gele aders onderling ongeveer 1 Ohm en oneinding naar de massa...
*Opnemer, blauw/groen 212 Ohm...

Grrr bobines heb ik nog niet nagemeten, gestopt met meten bij de stator, bobines controleer ik asap :D

P.S.: op termijn heb ik wel interesse in een setje 36mm carbs en een K&N upgrade setje... :wink:
Laatst gewijzigd door djeeke op ma feb 20, 2017 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
djeeke

zappa.suzuki schreef:Als het goed is doen alle links het weer :wink:
nope... http://www.messageboard.nl/ zegt mij "Verlopen - Het abonnement van dit forum is verlopen, en daarom is het forum niet langer online."
Spijtig dat de vergaarde en gedeelde kennis zo weer in de vergeethoek geraakt...
Ik zie nog twee links naar dit messageboard wijzen :
*"Voorvork upgraden"
*"Verschillen tussen '88 '89 '90 en '91+ modellen"

en nope, spijtig genoeg geen speling op de spoel...
zappa.suzuki

Andere links doen het nu ook weer :wink:
Jammer dat je spoelen kapot zijn
djeeke

zappa.suzuki schreef:Andere links doen het nu ook weer :wink:
:toost:
Stator is het eind van de wereld niet hé, trouwens al 50.000+ op de teller van dat blokje, zal dus ook maar een HRT NAKS veer bestellen...
Stilleggen steeds met de decompressiehendel :P
BIG88

Ook namens mij, welkom bij de " club " en succes met de big.
have BIG fun

D.F.M.T.
djeeke

zappa.suzuki schreef:Jammer dat je spoelen kapot zijn
Bij deze net een nieuwe Electrex stator besteld...
Heb hem aan een leuke prijs gekregen, info via pb indien gewenst :wink:
BIG88 schreef:Ook namens mij, welkom bij de " club " en succes met de big.
:toost:
Plaats reactie