Banden prijzen

voor onderwerpen die niet in de onderstaande categorien thuishoren.

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, GuyC, Rudy

Plaats reactie
andreo
Berichten: 39
Lid geworden op: di apr 26, 2016 19:59

Banden prijzen

Bericht door andreo »

Een beetje opmerkelijk om te zien hoe bij grote banden handelaren de prijzen van dezelfde banden per dag stijgen en dalen..de ene dag kan je een band voor 50 euro kopen terwijl dezelfde band in dezelfde maat de andere dag ineens 5 of tot wel 10 euro duurder is? ik vraag mij af waarom ze dat doen..?

ik had zelf een paar banden bij banden leader in mijn winkelwagentje gedaan waarin ik interesse had en daarbij de prijzen van de banden genoteerd.dit omdat ik er nog even over na wilde denken.de geselecteerde banden bleven gewoon voor onbeperkte tijd in de winkelwagen staan dus ik keek elke dag er eens naar van wat zal ik doen. en een week later waren er prijzen gestegen tot wel 10 euro duurder. er waren ook enkele banden die in prijs gedaald waren maar dat was maar 1 euro of minder en niet echt een overhaler om direct je slag te slaan.voor mij dus de reden om de banden die 10 euro duurder waren geworden dan ook gelijk te verwijderen uit de winkel wagen. jammer voor het bedrijf want dan koop ik ze niet! ik wil de laagste prijs en als iedereen zo als mij is dan verdienen ze niet veel..daarvoor kijk en vergelijk ik op internet bij andere aanbieders.bijna had ik mijn keuze gemaakt maar ben niet bereid om 10 euro meer neer te leggen als ik hem de dag of week ervoor voor 10 euro goedkoper had kunnen kopen.dan koop ik nog liever bij een ander bedrijf voor hetzelfde geld of meer waar de prijzen vast blijven.het gaat mij ook om het principe dat ze een klant nietsvermoedend geld door de neus proberen te boren waar ik niet tegen kan. ook een beetje rot voor die mensen die nietsvermoedend zo'n band wel kopen voor 10 euro meer dan de week ervoor..het zal je maar overkomen..dan voel je je toch mooi genaaid en zou je ze wel kunnen :schieten:
Noppy
Berichten: 2915
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Re: Banden prijzen

Bericht door Noppy »

Dat kan allemaal wel waar zijn, maar als ze in partijen handelen / inkopen dan fluctueert het nu eenmaal. Banden worden vaak in Spanje of Tsjechie geproduceerd in batches. Soms zijn banden schaars (Deserts) en duurt het weer even voordat er weer van een bepaald model nieuwe worden gemaakt. Schaarste heeft nu eenmaal invloed op de prijs. Zeker indien het een zeer gewilde band is.

Maar relatief gezien zijn die prijzen daar prima hoor; ik ijk mezelf op een Pirelli Scorpion Pro 21" voor onder de 50 Euro en een Michelin AC 10 18" voor onder de 50 Euro. Zolang dat kan, inclusief bezorgkosten, dan zit je écht wel goed hoor! Lost van fluctuaties.
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
andreo
Berichten: 39
Lid geworden op: di apr 26, 2016 19:59

Re: Banden prijzen

Bericht door andreo »

Dan heb je het over voorbandjes.die zijn altijd wel goedkoper. ik zoek een achterband en die zijn sowieso veel duurder.prijzen tot 100 euro of meer en dat kan ik niet betalen. was al weken aan het kijken wat ik zou doen en had dus 2 weken terug verschillende achterbanden in de winkelwagen geplaatst. en dan ondertussen kijken op internet wat ik erover kan lezen want ik wil ook een band geschikt voor wat ik ermee wil doen..en ondertussen zie je dan de banden die je op het oog hebt in prijs stijgen..het probleem is dat ik over deze banden geen of zeer weinig informatie kan vinden op internet en het daarom zo lang duurd eer mijn keuze gemaakt is. zo ben ik er pas na dagen achter gekomen dat een veerubber vrm 274 in breedte 130 een voorband is... over heel die band kon ik nergens rij ervaringen vinden. wel over hele dure banden of noppenbanden hele verhalen,maar ik zoek juist de goedkoopste banden .. de meeste noppenbanden zijn over het algemeen ook goedkoper te krijgen maar die zoek ik dus nu ook niet. vooral NHS banden heb ik begrepen dat die goedkoper zijn omdat die geen goedkeuring voor op de weg hebben.
zo heb ik mij eerst laten leiden door een goedkope prijs en niet vooraf wetend hoe een band zal rijden op de weg.

inmiddels dan een metzeler besteld van 40 euro.lekker goedkoop en voor op het asfalt.maar het is een oude verouderde band.ik hoop maar dat ik er dan dit keer beter aan doe.
Noppy
Berichten: 2915
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Re: Banden prijzen

Bericht door Noppy »

Heb vorige week daar nog een AC10 in 18 inch besteld voor 48 Euro inclusief verzendkosten; keurige prijs hoor. En dat is een achterband.
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
andreo
Berichten: 39
Lid geworden op: di apr 26, 2016 19:59

Re: Banden prijzen

Bericht door andreo »

Bandenmaat 110/100/18 dan? (is 48 euro zag ik)

de 120/90/18 was vorige week 47 euro.. nu staat hij ineens op 50 euro.

mijn band moet vandaag binnenkomen volgens de tracking
andreo
Berichten: 39
Lid geworden op: di apr 26, 2016 19:59

Re: Banden prijzen

Bericht door andreo »

ik heb nu dit blokkenbandje binnen,ik hoop dat dat lekker gaat rijden op straat en toch offroad staat op mijn XR
waarom het een bandje is van normaal 149 euro zie ik er niet aan af
waarschijnlijk prijzen van 15 jaar terug ofzo,toen banden nog peperduur waren..korting was wel meer dan 70 procent omdat het een band van 5 jaar oud is..volgens mij worden deze banden ook niet meer gemaakt.kan er geen enkele review over vinden. of kan ik verwachten dat deze band 40.000km mee gaat??

als voorband heb ik dezelfde erop zitten,vandaar deze banden keuze maar had eigenlijk liever een nog bredere band erop gehad. de breedte valt mij een beetje tegen. ook is de band erg slap..banden breedte maat is 4.60 inch ,dacht dat dat gelijk was aan 120mm maar is een krappe 110 dus...mijn voorband is een 3.00 en valt al ruim 82mm breed? dus ik rekende 3,8cm erbij...er vanuit gaande dat een icnh 2,5cm is...of zet dit slappe bandje nog uit bij het oppompen?

Afbeelding
Afbeelding
Noppy
Berichten: 2915
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Re: Banden prijzen

Bericht door Noppy »

Hij zet door het gewicht van de rijder plus motor al uit indien je de bandenspanning op 1.4 bar zet ipv 2 bar. Maar ja, dit is idd meer een allroad band dus die zijn fors duurder (en gaan langer mee, maar zeker geen 20.000 km). Een band met noppen gaat sowieso fors minder mee; wij doen soms maar 600 km met één bandje :zwaaien:
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
andreo
Berichten: 39
Lid geworden op: di apr 26, 2016 19:59

Re: Banden prijzen

Bericht door andreo »

ben zeer benieuwd als die opgepomt rond de velg zit..

op zich vind ik het wel een mooi bandje al had ik hem iets breder verwacht.. maar met deze zal je wel lekker op straat kunnen rijden denk ik. er staat ook een dot nummer op

en 600km met een bandje is een dure bedoeling dan. :mrgreen:
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Re: Banden prijzen

Bericht door gassen »

Dat is een oude maat, die word niet ook veel breder. Ik heb vorig jaar een Gara Cross 4.50 breed gekocht en die bleek wel veel breder dan de Dunlop D605 4.60 die std op de KLX lag. Ik wordt/werd ook niet lekker van al die rare maten. :?
Momenteel kijk ik alleen nog maar naar maten in mm's.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
andreo
Berichten: 39
Lid geworden op: di apr 26, 2016 19:59

Re: Banden prijzen

Bericht door andreo »

Ik las dat bij maten in mm's sommige merken en type banden ook breder uitvallen ..

Op een honda xr600 ligt achter std ook een 110mm breed. dus dan is deze net zo breed als standaard.
ik hoop wel dat het bandje lang meegaat want heb net mijn velgen gespoten. erop leggen kan zonder gereedschap en te beschadigen maar eraf halen vaak niet.dan gaat de lak er meestal hier en daar van de velgranden af...
Noppy
Berichten: 2915
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Re: Banden prijzen

Bericht door Noppy »

Ha ha,

Onze velgen zijn / waren ooit ook mooi blauw geanodiseerd. Nu bijna kaal.

Zeg altijd maar: dan hadden ze in de fabriek maar geen enduro moeten worden maar een buikschuivert... :toost:

Het hoort er gewoon bij...
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Re: Banden prijzen

Bericht door JoeBaR »

mijn eerste nieuwe bandjes onder mn toen nieuwe ktm zo n 15 jaar geleden , zal nooit vergeten dat mijn glimmende zwarte velg op de banden automaat van de dealer lag , die vervolgens het mes liet zakken om de band van de velg te draaien , maar deze stond niet juist afgestelt en draaide ook de zwarte krullen van mn velg ....dacht even dat ik niet goed werd ... kreeg toe ook te horen dat het in het zand toch ook zou gaan beschadigen en het gaat immers om een crossmotor... :schieten: :schieten: :schieten:
4 strokes only !!
andreo
Berichten: 39
Lid geworden op: di apr 26, 2016 19:59

Re: Banden prijzen

Bericht door andreo »

Wat versta je onder de krullen eraf? zomaar hier en daar een krasje of echt de hele velg beschadigd? Dat moeten ze dan toch betalen? of hun verzekering .lijkt mij dan onder bedrijf schade te vallen door toedoen van hun. dan hadden ze maar beter moeten opletten. of het moet niet zo erg zijn geweest...
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Re: Banden prijzen

Bericht door JoeBaR »

zo rond de hele velg aan 1 zijde de rand helemaal kaal tot op het aluminium .. kreeg een slappe korting op de achterband , en een mededeling dat de zwarte coating er toch ooit af zou gaan als je in het zand rijdt .
4 strokes only !!
andreo
Berichten: 39
Lid geworden op: di apr 26, 2016 19:59

Re: Banden prijzen

Bericht door andreo »

Beter zelf leggen dan in het vervolg.. ik heb mijn velgen zelf gespoten en de banden erop gelegd zonder bandenijzers of ander gereedschap..gewoon met mijn handen en voeten dus en niks van verf eraf. die bandenleg apparaten en banden ijzers verpesten je heel je lak en velg en je moet nog betalen ook.
Noppy
Berichten: 2915
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Re: Banden prijzen

Bericht door Noppy »

Voor het er opleggen heb ik een soort hevel / pomp met tandwielen. Die zet je vanuit het hart van de velg in het asgat en je pomp 360 graden rond. Dan zit hij er op, zonder dat je de velg aangeraakt hebt. Het is een beetje valsspelen maar zelfs al je stomdronken bent kan dit niet fout gaan :toost: :zwaaien:
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
Plaats reactie