te koop husqvarna 610Te uit 1998

gratis adverteren voor particulieren

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, GuyC, Rudy

Gebruikersavatar
huskybotje
Berichten: 7
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 23:25
Locatie: tijnje

te koop husqvarna 610Te uit 1998

Bericht door huskybotje »

Ik houd met het offroad rijden op en wil mijn motor graag vekorpen.
De husky heeft de afgelopen 5 jaar nauwelijks gelopen maar ik kon er eigenlijk ook geen afscheid van nemen.

Ik wil nu eigenlijk een zijspan aan mijn gewone motor hangen en kan het geld ook wel gebruiken.

Het gaat hier om een altijd goed onderhouden 610Te uit 1998 ( officiele papieren )
Ik heb het frame los gekocht en mijn husqvarna 610TC van het zelfde bouwjaar hier mee weer opgebouwd.
Het blok is dus een 5 versnellingsbak ( sterkere bak ) en de motor staat op iets grotere wielen.(19 en 21 inch )
Het koppelingshuis is van een MV agusta en heeft exact dezelfde afmetingen maar heeft een stalen koppelingskooi waardoor deze iets zwaarder is en het blok dus iets meer koppel krijgt en rustiger word.
Banden / ketting / tandwielen zijn nog erg goed.
Zit een CRD skidplate onder en de achtervering is van WP.

Er zit verlichting op maar deze is rechtstreeks aangesloten op de verlichting spoel en doet het alleen als de motor loopt ( geen accu )
verder geen groot of stadslicht alleen maar aan en uit. ( remlicht alleen aangesloten op achterrem. )
Als km teller altijd er een fietscomputertje op gehad die tot 300 km/uur gaat :toost: probleem is altijd geweest dat de sensors er af gaan en de draad steeds breekt.
Volgens mij werkt de verlichting momenteel niet. Maar dat zal een kleinigheid zijn.
Ik heb er eigenlijk alleen de offroad ritten mee gereden en zo nu en dan eens in de buurt over de zandpaden maar nooit woon/werk.

Voor zover ik het kan bekijken is het enige wat er verder aan mankeert een lekke voorvork keerring.

Ik heb hem afgelopen weken weer naar voren gehaald. De carburateur ultrasoon gereinigd en voorzien van nieuwe mebramen en afdichtingen.
De motor start koud bij 2 a 3 keer trappen en warm na 1 keer. En dat met croc's aan :).
Er zit nu 5 liter aspen in de tank en daar loopt hij uitstekend op en heeft als voordeel dat de brandstof niet veroudert.

Motor is geschorst maar mocht je een proefrit willen maken kan dat wel, maar dan door een weiland hier in de buurt.

Na elke rit is het metalen oliefilter gereinigd/ luchtfilter schoon gemaakt en na elke 10 uren is er nieuwe olie in gekomen. distributie ketting is 15 draaiuren geleden vernieuwd.
Alles is spelingsvrij en de meeste scharnierpunten achter zijn voorzien van een vetnippel. Radiateurs zijn erg netjes ( al eens vernieuwd nadat een boom in de weg stond ).
Met andere woorden ik ben altijd erg zorgvuldig met het onderhoud om gegaan. Als je dat doet dan is een husqvarna ( zonder oliepomp ) in mijn ogen ook erg betrouwbaar.

bij de motor zit een hele partij onderdelen bij van banden tot plastic en koppelingen. zie de foto's....

Ik zoek eigenlijk een goed bod op de hele boel. maar als je wat van de onderdelen kunt gebruiken kunnen we het er altijd over hebben natuurlijk.

Zit evt ook nog een set wielen bij met nieuwe zwarte excel velgen, originele nieuw gespoten husqvarna naven met asgat 22mm. RVS gespaakt door haan wheels.
Maten zijn 18 en 21 inch. Hier zitten 2 nieuwe achterbanden bij met DOT nr ( dus geschikt voor op de openbare weg ). Volgens mij zit er ook een FIM nr op maar dat moet ik dan nog even nakijken.

Laat maar van je horen mocht je belang hebben ...

groeten,

johan
Bijlagen
h7.jpg
h7.jpg (147.09 KiB) 869 keer bekeken
h14.jpg
h14.jpg (118.5 KiB) 869 keer bekeken
h13.jpg
h13.jpg (132.99 KiB) 869 keer bekeken
h12.jpg
h12.jpg (136.9 KiB) 869 keer bekeken
h11.jpg
h11.jpg (120.04 KiB) 869 keer bekeken
h10.jpg
h10.jpg (129.5 KiB) 869 keer bekeken
h9.jpg
h9.jpg (112.12 KiB) 869 keer bekeken
h8.jpg
h8.jpg (156.78 KiB) 869 keer bekeken
h6.jpg
h6.jpg (144.83 KiB) 869 keer bekeken
h5.jpg
h5.jpg (162.23 KiB) 869 keer bekeken
h4.jpg
h4.jpg (170.37 KiB) 869 keer bekeken
h3.jpg
h3.jpg (123.65 KiB) 869 keer bekeken
h1.jpg
h1.jpg (105.92 KiB) 869 keer bekeken
Plaats reactie