Hoi Gays,
Ik loop erover te denken een nokkenas van onze duitse vriend erin te zetten.
Helaas moet je dan wel een inruil nokkenas opsturen en de nokkenassen die ik heb liggen durf ik nog makkelijk mee de wereld rond en dat vind ik dus sunt.
Mijn vraag is of er iemand een nokkenas heeft liggen die nog net voldoet aan de voorwaarden ( weet iemand de voorwaarden ? )
maar die die zelf niet meer gebruikt en die ik dan overneem voor inruil ?
Gezocht nokkenas voor inruil
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
De NA moet nog te reviseren zijn.
Weet het bijna zeker dat "ingeruilde" NA'n opgelast en geslepen worden tot een HRT NA.
De HRT NA is niet voor niets een stuk goedkoper dan een Suzi.
Hessler beoordeelt de ingeruilde NA trouwens niet vanaf foto's, maar wil 'm eerst in zijn handen hebben. Denk dat slijtage door oplassen makkelijk is te verhelpen, maar een krom exemplaar gaat bij hem de kliko in. Mijn oude NA werd trouwens geaccepteerd!
En als er nou een heleboel van die nokkenstokken onder de werkbanken liggen te verstoffen.....
Weet het bijna zeker dat "ingeruilde" NA'n opgelast en geslepen worden tot een HRT NA.
De HRT NA is niet voor niets een stuk goedkoper dan een Suzi.
Hessler beoordeelt de ingeruilde NA trouwens niet vanaf foto's, maar wil 'm eerst in zijn handen hebben. Denk dat slijtage door oplassen makkelijk is te verhelpen, maar een krom exemplaar gaat bij hem de kliko in. Mijn oude NA werd trouwens geaccepteerd!
En als er nou een heleboel van die nokkenstokken onder de werkbanken liggen te verstoffen.....
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
HRT last niets op maar laat eraf slijpen. Mn rot gedraaide HRT was nix meer mee te doen.
Help Gaston aan een bruikbare inruilnok.
Je suis Charlie.
Help Gaston aan een bruikbare inruilnok.
Je suis Charlie.
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Waarom wil je die NA?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Wat was de reden dat jíj er een hebt gekocht Zappa .zappa.suzuki schreef:Waarom wil je die NA?
Heb er een gekocht voor de fun-faktor. Een beetje meer koppel en bovendien aanzienlijk goedkoper dan origineel. Voor een daily-driver zou ik het zelf niet snel doen. Maar de BIG is in mijn geval puur een hobby, en zit er ook aan te denken om er nóg een te kopen.
En geloof mij, de HRT nokkenstok lijkt totaal niet op de Egu schreeuwlelijk die je ooit hebt getest .
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Wat is het verschil dan?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Hoogte nok origineel = 36 mm. HRT = 35.3
HRT geeft meer lichthoogte (0.7 mm) en heeft een scherpere opening. 't Is trouwens een kopie van de nokkenas uit de Rahier periode.
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Ik weet niet hoe veel je al reserve Fransman bent, ik ben al een flinke reserve Belg, en ons forum mag zeker geen politiek platform worden maar vandaag;dhc6 schreef:Je suis Charlie.
je suis charlie
alleen voor vandaag dan want als je al een beetje FRANSMAN bent dan ben je van de week ook geschrokken.
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Hoi Leo,
Ik heb meerdere nokkenassen los liggen en kan eentje makkelijk missen.
Kosten zijn alleen de verzendkosten van € 6,95
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen wat het verschil zijn.
Stuur mij jouw adres naar DR800 apenstaartje coentje.net en dan zal ik deze opsturen.
Ik heb meerdere nokkenassen los liggen en kan eentje makkelijk missen.
Kosten zijn alleen de verzendkosten van € 6,95
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen wat het verschil zijn.
Stuur mij jouw adres naar DR800 apenstaartje coentje.net en dan zal ik deze opsturen.
als er meerdere inruil nokkenassen beschikbaar zijn dan is een groupbuy misschien interressant, als her Hessler daar gevoelig voor is dan. Ik heb ook wel intresse, wat kost zo'n ding eigenlijk?
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: za feb 07, 2009 00:49
- Locatie: Reuver
Hoi,
Ben bezig met het maken van een aangepaste nokkenas met tuimelaars met rollagers.
Momenteel gebruik ik deze voor de racerij met 3,5mm meer lift en 8500Rpm.
De aangepaste versie zal minder lift hebben en 1 op 1 omgezet kunnen worden op een standaard DR.
Ben alleen afhankelijk van derden. (zit wel vaart in)
Zodra ik meer info heb laat ik het jullie weten.
Na aanpassing hoeven jullie nooit meer op zoek naar een nokkenas
Ben bezig met het maken van een aangepaste nokkenas met tuimelaars met rollagers.
Momenteel gebruik ik deze voor de racerij met 3,5mm meer lift en 8500Rpm.
De aangepaste versie zal minder lift hebben en 1 op 1 omgezet kunnen worden op een standaard DR.
Ben alleen afhankelijk van derden. (zit wel vaart in)
Zodra ik meer info heb laat ik het jullie weten.
Na aanpassing hoeven jullie nooit meer op zoek naar een nokkenas
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
En heb ik ook interesse
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik heb Marco's Dr met Hessler nokkenas horen lopen en dacht direct aan "Jeetje klepen stellen". Het zou het best mogelijke resultaat zijn volgens Marco met die nokkenas. Wie heeft er nog meer ervaring met die nokkenas? Maakt hij bij iedereen zo"n herrie? Niet uitlaat herrie zoals met een nokkenas die Zappa ooit had want dat kwam van de hogere druk, ik bedoel meer het kleppen getik.
futurist
@frank
Hoe ver ben jij met de rollen bediening in de kop van de Dr voor de kleppen??
futurist
@frank
Hoe ver ben jij met de rollen bediening in de kop van de Dr voor de kleppen??
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Heb je nog steeds nokkenassen in de aanbieding voor inruil (niet beschadigde)Coentje. schreef:Hoi Leo,
Ik heb meerdere nokkenassen los liggen en kan eentje makkelijk missen.
Kosten zijn alleen de verzendkosten van € 6,95
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen wat het verschil zijn.
Stuur mij jouw adres naar DR800 apenstaartje coentje.net en dan zal ik deze opsturen.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
kHeb 3 blokken (2 korte en 1 lange slag) met de HRT nok, je hebt iets meer geluid uit de kop maar sinds ik ze op strak 0.10 afstel is het nauwelijks hoorbaar. Zoals Marco kan beamen (en Iwan/Leo en zoon Tom) is het blok veel beter in op toeren komen.
Suc6 met je zoektocht.
R
Suc6 met je zoektocht.
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Verschil OEM of HRT NA is duidelijk waarneembaar. Net als René de klepspeling op 0,10 mm strak, anders nog luider "getik".futurist schreef:Ik heb Marco's Dr met Hessler nokkenas horen lopen en dacht direct aan "Jeetje klepen stellen". Het zou het best mogelijke resultaat zijn volgens Marco met die nokkenas.
Overigens heb ik het begin wel het decompreseur-as wat verder moeten afvlakken omdat deze te weinig speling had met de tuimelaar.
In het begin maakt ik mij zorgen om het getik maar zoals gezegd valt het nu reuze mee en/of ben ik er aan gewend. Ook de NA en de tuimelaars zagen er na 2dkm piekfijn uit.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Heb het nu al een paar keer gehad duzzzzz..........
Als je maar iets aan je blok doet om dat meer "oempf" te geven (compressie omhoog, nokkenas, vlakschuivers) dan gaat de koppeling slippen. De 750 van Tom dus ook al had ik daar al zwaardere veertjes in gezet nadat ik de plaat dikte had goed bevonden.
De platen kosten 65 per set maar ik heb tot nog toe die carbon van HRT erin gezet (96 E) waarmee ik tot nog toe alleen maar goeie ervaringen heb.
Fijne zondag
Als je maar iets aan je blok doet om dat meer "oempf" te geven (compressie omhoog, nokkenas, vlakschuivers) dan gaat de koppeling slippen. De 750 van Tom dus ook al had ik daar al zwaardere veertjes in gezet nadat ik de plaat dikte had goed bevonden.
De platen kosten 65 per set maar ik heb tot nog toe die carbon van HRT erin gezet (96 E) waarmee ik tot nog toe alleen maar goeie ervaringen heb.
Fijne zondag
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Inmiddels zijn mijn reserve nokkenassen geschikt voor de inruil op.futurist schreef:Heb je nog steeds nokkenassen in de aanbieding voor inruil (niet beschadigde)Coentje. schreef:Hoi Leo,
Ik heb meerdere nokkenassen los liggen en kan eentje makkelijk missen.
Kosten zijn alleen de verzendkosten van € 6,95
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen wat het verschil zijn.
Stuur mij jouw adres naar DR800 apenstaartje coentje.net en dan zal ik deze opsturen.
futurist
TANX, voor alle reactie's. Reeds een berichtje onderweg naar Lapalisse.
Koppelingen van Suzuki's uit die jaren hadden allemaal het zelfde probleem. De GS series uit die tijd waren er berucht om. Iets te veel power, of een paar keer achter elkaar veel power er op en de koppeling gaat slippen.......Ik zal dan ook eens moeten gaan kijken naar speciale platen.
futurist
Koppelingen van Suzuki's uit die jaren hadden allemaal het zelfde probleem. De GS series uit die tijd waren er berucht om. Iets te veel power, of een paar keer achter elkaar veel power er op en de koppeling gaat slippen.......Ik zal dan ook eens moeten gaan kijken naar speciale platen.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Rij met standaard koppelingsplaten en tussenplaten. Wel over de tussenplaten een keertje een schuurpapiertje gehaald om oneffenheden weg te halen toen er een plaat bleef plakken (en daardoor misschien wat opgeruwd). Volgens mij wel de sterkere koppelingsveren gemonteerd, maar daar twijfel ik over. Aangezien de koppeling het vermogen prima aankan, zie zelf geen reden om te investeren in exotische koppelingsplaten. Works fine for me
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.