Nieuwsgierig naar de maximale snelheid die m'n BIG heeft gehaald. Ding haalt met de OEM carbs minder power in het bovengebied dan die TM36 carbs, maar de fut was er volgas uit bij 115km/h en inhouden. Daarna die snelheid even aanhouden door minimaal gas te geven, daarna ging 'ie weer even harder etc. Bij 129 op de GPS gaf ik het op. Onderweg nog de gasmengselschroef versteld, maar daar liep StoeiSoeS stationair niet beter door. Carbs tip-top, hoofdsproeier is 147,5, gasnaald in middelste stand, groot (auto)benzinefilter.
Lijkt er op dat bij volgas de vlotterbakkies gewoon helemaal leeg raken bij die benzinevraag. Kan dat ?!?!
Overigens vind ik mijn topsnelheid vandaag helemaal niet verkeerd, gemeten met een Zumo
Persoonlijk "snelheidsrecord"
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Ehm, 160 op de GpS moet die toch wel halen hoor, of in de buurt bij komen. Ik zou de bougies eens bekijken na een full-run. Topsnelheid ligt in iedergeval veels te laag.
Assumption is the mother of all fuck ups
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Yip, 169 km/u op de GPS en nog steeds klimmend in toeren [ denk dat ik wel wind mee had ]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Das fijn jongen, maar hoe vaak rij jij nu zo hard?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Snap er geen snars van. Nou ben ik niet van de hoge snelheden, maar op snelweg heb ik veel "slag" van het gashandvat over (maar daar kan ik dus nix mee). Verder dan 6000rpm kom ik met deze carbs sowieso niet, terwijl die vlakschuivers met gemak het rood in gingen.
Heb geen spijt dat ik die dingen heb weggedaan, maar dit is ook niet zoals ik het wil.
Op zich gaan die dingen er binnenkort toch vanaf, dus veel energie steek ik er niet meer in. Zit te w8en op een paar O-ringen, en dan gaan die 36mm rakkers eronder. Dan ga ik wel spelen met gasnaalden en sproeiers, en uiteindelijk maar het adresje van Bert voor de perfecte afstelling.
Heb geen spijt dat ik die dingen heb weggedaan, maar dit is ook niet zoals ik het wil.
Op zich gaan die dingen er binnenkort toch vanaf, dus veel energie steek ik er niet meer in. Zit te w8en op een paar O-ringen, en dan gaan die 36mm rakkers eronder. Dan ga ik wel spelen met gasnaalden en sproeiers, en uiteindelijk maar het adresje van Bert voor de perfecte afstelling.
Ja, wijsheid komt met de jaren.....Leo schreef:Bij 160 schakel ik nog een keer door naar zun 6 genietend van de rust achter mun scherm.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Helder momentje
Update: de tweede (verstelbare) db-killerZ versteld van minimale naar maximale doorstroming. Nu 3x zoveel doorstroming mogelijk, maar gelukkig niet 3x zoveel geluid. Zal volgende week vaststellen of mijn "heldere moment" terecht was.
Tegelijk met het verwijderen van de vlakschuivers heb ik op de stille db-killer een extra db-killer (in serie) gemonteerd. Ik denk dat de afvoer van uitlaatgassen te veel wordt geknepen bij het hoge toerengebied .Update: de tweede (verstelbare) db-killerZ versteld van minimale naar maximale doorstroming. Nu 3x zoveel doorstroming mogelijk, maar gelukkig niet 3x zoveel geluid. Zal volgende week vaststellen of mijn "heldere moment" terecht was.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Met de injectiebig heb ik als snelste rond de 180km/h op de teller gereden (met m'n krat vol met kampeerspullen, dus heel erg aerodynamisch was ik niet )
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het aan je uitlaat ligt. Hoewel uitlaat wel íets doet bij een 4-takt is hij er lang niet zo afhankelijk van als een 2-takt.
Zelf zou ik het toch zoeken in je brandstof:
- Is je vlotternaald goed?
- Vlotterniveau?
- Rare knikken in je benzineleiding?
- Als ik het goed lees rij je nu met de TM36 carbs, gebruik je nog de OEM (vacuum) benzinepomp? Levert dat ding genoeg flow?
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het aan je uitlaat ligt. Hoewel uitlaat wel íets doet bij een 4-takt is hij er lang niet zo afhankelijk van als een 2-takt.
Zelf zou ik het toch zoeken in je brandstof:
- Is je vlotternaald goed?
- Vlotterniveau?
- Rare knikken in je benzineleiding?
- Als ik het goed lees rij je nu met de TM36 carbs, gebruik je nog de OEM (vacuum) benzinepomp? Levert dat ding genoeg flow?
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Hoi Thoran,Thoran schreef:Met de injectiebig heb ik als snelste rond de 180km/h op de teller gereden (met m'n krat vol met kampeerspullen, dus heel erg aerodynamisch was ik niet )
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het aan je uitlaat ligt. Hoewel uitlaat wel íets doet bij een 4-takt is hij er lang niet zo afhankelijk van als een 2-takt.
Zelf zou ik het toch zoeken in je brandstof:
- Is je vlotternaald goed?
- Vlotterniveau?
- Rare knikken in je benzineleiding?
- Als ik het goed lees rij je nu met de TM36 carbs, gebruik je nog de OEM (vacuum) benzinepomp? Levert dat ding genoeg flow?
Rij weer met de OEM dingen, de TM dingen veranderden de BIG in een KTM .
Ding rijdt super, afgezien van 110+. Maar rij bijna altijd binnendoor en dus niet eerder opgemerkt. Carbs zijn top en van de zomer nog de wet-test gedaan. Luchtinlaat is zéker niet de beperking. Benzinepomp is gereviseerd en zou voldoende debiet moeten hebben en tank was vol. Boven de 6000rpm was de fut er echt uit, ook in lagere versnellingen. Ding werd behoorlijk afgeknepen hoor door de db-killerZ. Moest ademen door 2x 4 gaatjes van 6mm. Nu door 2x 12 gaatjes. Bedankt voor 't meedenken. Ik check het leidingwerk binnenkort zeker, maar eerst vrijdag een testrit.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Oeps, dan heb ik het verkeerd gelezen en niets gezegd. Ff dB-killers vervangen is natuurlijk snel gedaan.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Stukken beter met grotere doorlaat in de db-killers, kan langer doorhalen. Mijn ex hoorde me ook weer thuiskomen
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.