Luchtfilter ktm 350 lc4 '92 word niet smerig!!!

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Arno van Mil

KTM gs 350 lc4 uit '92 á '93, mintgroen zadel ect.
Ik denk dat ik een probleem heb met de luchttoevoer van de caburateur.
Er zit een nieuw voorfilter en een nieuw luchtfilter in, maar deze luchtfilter wordt maar nauwelijks tot niet smerig.Één keer per jaar schoonmaken is genoeg.
Dit heeft hij al altijd gehad sinds de aankoop.
Is dit normaal of heeft dit een andere reden?
Hierop zeer graag een antwoord.

b.v.d.

Arno
Joop

Arno,

dan rij je er waarschijnlijk niet mee, of zeer weinig, of alleen op de harde weg, of nooit in het stof en dan wordt je luchtfilter niet smerig. :idea:
JoeBaR

mint groen zadel ?.. das van voor 93 trouwens..
als de motor verders goed loopt en reageerd op t gas , dan is het toch juist prima dat je filter niet smerig wordt?.. als je filter goed in de olie staat (die blauwe drap) en je rijdt eens flink door de bagger , dan denk ik dat ie wel goed smerig wordt , ik maak mijn filter na elke rit schoon ..(ok ok soms sla ik een keertje over :wink: )
check voor de zekerheid of je luchtfilterbox goed dicht is tussen filter en carburateur ...
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
arnoi van mil

Ik rij er juist mee door de bagger.
Peelrit in Handel, Eddy Lemmens-dag en in De Wijk, wederom op 22 feb. '04.
Daarom snap ik er juist geen reet van!!
Jo VdB

Zoals JoeBar al zegt : zuigt hij geen "valse" lucht VOOR de carburator maar ACHTER de luchtfilter ?

Jo VdB (die dus ook wel praktisch alle keren een propere luchtfilter steekt)
JoeBaR

t zou kunnen dattie *valse* lucht aantrekt .. maar meestal reageerd de motor dan ook beroerder , blijft hoog stationair draaien of slaat uit bij gas geven .. toch ff checken of alles dicht zit (voel ook of de slangenklem om de carb wel vast zit , en !! bij een 93 er zit er als het goed is een slang aansluiting (rechts van het filter huys ) als de slang weg is of de aansluiting niet afgedopt is , zuigt de carburateur zn lucht ook van achter het filter vandaan :!:
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
Joop

Hi Arnoi van Mil,

Als alles goed gemonteerd is krijg je in de bagger je luchtfilter ook niet of nauwelijks vuil (geen stof). Verder een goede tip van JoeBar kijk goed naar de slang in het luchfilterhuis, ik ken namelijk iemand die daar zeer slechte ervaring mee heeft (kapot gelopen KTM door aanzuigen van stof), :idea:
mxrider#28

Hey,

Als je door echte bagger rijdt dan zal je je luchtfilter ook niet zo snel vies worden, omdat de slik vaak op je motor zelf blijft zitten en niet wordt aangezogen door je luchtfilter. Wanneer je meer in de zomer rijdt dus als het stoffig is en je luchtfilter wordt nog steeds niet vies dan zou ik me pas zorgen gaan maken. Zaterdag ben ik wezen crossen, mijn motor zat helemaal onder de bagger maar mijn luchtfilter was nog schoon dus als je door de bagger rijdt hoeft je luchtfilter nog niet vies te worden.
Plaats reactie