Als je gas geeft met de motor op de middenbok dan wandelt-ie weg, wat mij net even te gortig is voor de wat langere afstanden en stukken snelweg. Ik reed ooit ritten van >600km op een dag en soms moest ik er ook gewoon saai mee naar Lutjebroek over de Aweetikveel en weer terug. Niet prettig als je tanden 's avonds nog naklapperen.
Verder heb ik toch aardig wat ditjes en datjes gehad; lagertje op tuimelaar inlaat stuk, dat rolletjesding van de starter stuk, lekke waterpomp, scheurtje tussen uitlaatkanaal en koelkanaal in de kop, bla. Allemaal stuk voor stuk niet zo'n heel groot drama en zelfs met die geintjes heb ik nog steeds liever en LC4 blok dan bijvoorbeeld een F650 blok, maar het gebeurt natuurlijk weer net als je het niet kunt gebruiken. Dat moet een Big-rijder toch bekend in de oren klinken
Na dat lekkende-kop gedoe heb ik toen van 2 blokken de beste delen genomen en samengebouwd tot 1 blok, en daarna niks meer gehad, maartoch.
Begrijp me overigens niet verkeerd: als ik zou moeten kiezen tussen een LC4 of iets als bijvoorbeeld een F650, dan is het LC4 anytime. Het blijft een heerlijk rauwe brok geweld, en dat is en blijft leuk
De keuze tussen LC4 en LC8 is inmiddels ook een makkelijke trouwens: LC8. Ik ben er offroad lang zo vlot niet mee als met de LC4 en het is soms hard werken, maar dat ding zit me als gegoten, ik kom er overal mee waar ik wezen wil, en zelfs nu ik 'm al een paar jaar heb krijg ik nog steeds vlinders in de buik en een grote grijns op m'n gezicht als ik de dooie dino in grote hoeveelheden door de carburateurs jaag. En da's toch waarom we motorrijden tenslotte.