Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ongeduldig type? staat in t draadje maar voor de snelle jongens http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1996- ... ml#results onderdeel nr 10
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1996- ... ml#results
het is nummer 10 op dit plaatje achter retainer nr 11, en dat zit in het koppelingdeksel direct achter het filterhuis en zit over/op de krukas uiteinde.
futurist
het is nummer 10 op dit plaatje achter retainer nr 11, en dat zit in het koppelingdeksel direct achter het filterhuis en zit over/op de krukas uiteinde.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Als je de kap op de werkbank hebt liggen en goed kijkt zie je er aan de binnenkant een keerring in zitten. Zit achter een plaatje wat je met 2 schroeven in de kap schroeft.Thoran schreef: Welke olie keerring precies? Kan het in dat topic zo 1-2-3 niet vinden en op CMSNL zie ik geen keerringen die ik verwacht te moeten vervangen.
Kan je niet missen. Zelfs ik zag hem
Keering kost iets van 5 euro uit mijn hoofd en kan je enorm veel schade bovenin schelen door olie gebrek
Wij zijn een stukje terug gegaan en een rondje door de slootjes gemaakt. Het was de eerste toer met deze kano's. Rustig een km of 5 gedaan. Peaklife al kano GPS werkt perfectzappa.suzuki schreef:Ging ik gister varen op de Nieuwkoopse Plassen en kom ik jou tegen op de parkeerplaatsDR-Big schreef:Zappa,
we hebben je advies te harte genomen. We hebben voor mijn vrouw een echte kano gekocht. We hebben nu een rode tomaat en een gele banaan. En een stel betere peddels.
OJ
Lekker gevaren? wij wel, iets van 16km, is mooi daar
Weet jij nog andere mooie gebieden (buiten de Biesbosch en de Weerribben)?
OJ
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Wij hebben dit boek waar mooie routes in staan http://www.bol.com/nl/p/kanoparadijs-ne ... 002714674/
Bij Broek en waterland kan je ook mooi varen.
zal als ik bij mn meisje ben wat gps track sturen, heb ik hier niet op de pc
Bij Broek en waterland kan je ook mooi varen.
zal als ik bij mn meisje ben wat gps track sturen, heb ik hier niet op de pc
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Thanks voor de tips. Zal eens kijken of meneer motoport het dingetje op voorraad heeft liggen.
Nog een vraagje dan maar: Ik was van plan het deksel te vervangen op dezelfde manier als bij het dynamo deksel, oftewel: Tank er af, uitlaat er af, motor op z'n zijkant leggen en dan het deksel vervangen. Kan dit? Of mis ik nu een denkstap waardoor ik overal olie heb zitten? Heb eerlijk gezegd weinig zin om het hele blok uit te bouwen...
Nog een vraagje dan maar: Ik was van plan het deksel te vervangen op dezelfde manier als bij het dynamo deksel, oftewel: Tank er af, uitlaat er af, motor op z'n zijkant leggen en dan het deksel vervangen. Kan dit? Of mis ik nu een denkstap waardoor ik overal olie heb zitten? Heb eerlijk gezegd weinig zin om het hele blok uit te bouwen...
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Je kan ook gewoon even de olie aftappen... Dat deksel is gewoon te verwijderen met het blok in de motor.
Als je motor niet zo schuin ligt dat je ontluchting bij je kop naar beneden wijst, dan zou er volgens mij verder nergens anders olie uit moeten komen.
Tjonge, sinds mijn Kawasaki GPZ 500 probleemloos rijdt (al 2 dagen...) reageer ik ineens weer veel meer op het Big-forum. Volgens mij mis ik iets in die GPZ...
Als je motor niet zo schuin ligt dat je ontluchting bij je kop naar beneden wijst, dan zou er volgens mij verder nergens anders olie uit moeten komen.
Tjonge, sinds mijn Kawasaki GPZ 500 probleemloos rijdt (al 2 dagen...) reageer ik ineens weer veel meer op het Big-forum. Volgens mij mis ik iets in die GPZ...
Ik heb ook een gpz'je gehad. Ik vond het echt een leuk fietsje, lekker licht, best snel. Maar vergeleken met de DR is het natuurlijk helemaal niets
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
wat doe je moeilijk, Big in zn 1e versnelling zo schuin tegen een muur dat de olie er niet uitloopt als t deksel los gaat, geen uitlaat of tank er af... nergens voor nodig..Thoran schreef:Thanks voor de tips. Zal eens kijken of meneer motoport het dingetje op voorraad heeft liggen.
Nog een vraagje dan maar: Ik was van plan het deksel te vervangen op dezelfde manier als bij het dynamo deksel, oftewel: Tank er af, uitlaat er af, motor op z'n zijkant leggen en dan het deksel vervangen. Kan dit? Of mis ik nu een denkstap waardoor ik overal olie heb zitten? Heb eerlijk gezegd weinig zin om het hele blok uit te bouwen...
Skidplate, rempedaal en steppie er af, kan een slok olie uit de olie slang van de koeler komen maar das gewoon weer ff bij vullen.
Vervang wel die oliekeering! anders krijgt t big-end te weinig olie en gaat naar zn malle moer!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Was idd een makkie. Koppeling loopt nog steeds niet lekker, maar volgens mij zit dat in de kabel, dus binnenkort maar eens in de onderdelenberg graaien om te kijken of ik er nog eentje heb liggen...
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Big Bigger Tiger en weer Big
de antrapper schreef:Er is weer iets gratis !!
http://www.premiummotors.nl/Nieuws/TabI ... elen-.aspx
Ga er maar van uit dat het "gratis" voor het gros van de suckers die daar met hun motor naar toe gaan het echt niet bij "gratis" blijft.
Komt er nog bij dat dat "gratis" ook nog eens door prutsers in orde wordt gemaakt.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Ik mag ook gratis bij Albert Heijn naar binnen. Gratis koffie daar, en gratis kaasblokjes e.d.
En toch heeft het mij weer handen vol geld gekost, als ik buiten sta
En toch heeft het mij weer handen vol geld gekost, als ik buiten sta
Assumption is the mother of all fuck ups
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Een beetje Hollander vreet zich rond aan de gratis Hamburgers, zuipt de gratis koffie op zeurt om gratis "goodies",
en scheurt weer naar huis.
Was er gisteravond daar op een "veren avondje" een verhaaltje van Hyperpro, met leuk plaatjes en praatjes en .....jahoor gratis koffie of fris
Maar toen wilden ze wel even naar de veren en dempers kijken van de meegenomen brommers, bij mij aangekomen begon hij te pompen en trok hij wit weg "er zit bijna helemaal geen demping in !!! "
Volgens hem was dit geen doen dat ding op de straat te houden, heb hem geadviseerd eens een paar lessen te nemen, het ding stuurt prima.
Ik moet zeggen met dit verhaal kwam mijn buurman vorige maand ook al wit om de neus terug van een proefrondje op de Tiger,
met name om het kwart meter inveren
Dus vandaag toch maar een flesje 15W gehaald en het spul 5W "upgraden", hebben ze toch wel een beetje gewonnen.
Het Vaderdag cadeau is dus alweer bepaald.
en scheurt weer naar huis.
Was er gisteravond daar op een "veren avondje" een verhaaltje van Hyperpro, met leuk plaatjes en praatjes en .....jahoor gratis koffie of fris
Maar toen wilden ze wel even naar de veren en dempers kijken van de meegenomen brommers, bij mij aangekomen begon hij te pompen en trok hij wit weg "er zit bijna helemaal geen demping in !!! "
Volgens hem was dit geen doen dat ding op de straat te houden, heb hem geadviseerd eens een paar lessen te nemen, het ding stuurt prima.
Ik moet zeggen met dit verhaal kwam mijn buurman vorige maand ook al wit om de neus terug van een proefrondje op de Tiger,
met name om het kwart meter inveren
Dus vandaag toch maar een flesje 15W gehaald en het spul 5W "upgraden", hebben ze toch wel een beetje gewonnen.
Het Vaderdag cadeau is dus alweer bepaald.
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
dus eerst die snotneus ff vertellen dat ie er geen verstand van heeft en daarna toch maar ff dikkere olie halen
ouwe brommende betweter
ouwe brommende betweter
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Ik zat nog even naar het lijstje van René te kijken, maar inderdaad...2 keer #140 is niet hetzelfde als #130 + #150. Scheelt niet veel, maar wel iets
Assumption is the mother of all fuck ups
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
zappa.suzuki schreef: dus eerst die snotneus ff vertellen dat ie er geen verstand van heeft en daarna toch maar ff dikkere olie halen
ouwe brommende betweter
Yep
Big Bigger Tiger en weer Big
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Nou ; gisteravond in de voorpoten de olie vervangen, luchtkamers iets kleiner, en vanmorgen mijn favoriete hobbelweg genomen
en het resultaat is verbluffend.............. geen hol verschil, hij duikt en veert als vanouds, en het is goed zo
Maar ja toch weer een avond van de straat, ipv
en het resultaat is verbluffend.............. geen hol verschil, hij duikt en veert als vanouds, en het is goed zo
Maar ja toch weer een avond van de straat, ipv
Big Bigger Tiger en weer Big
Te slappe veren? Normaal pas je eerst de sterkte van de veren aan op het gewicht van de motor, en daarna pas je de demping aan op de sterkte van de (nieuwe) veren. Pas geleden heb ik de TTR onder handen laten nemen door een veringspecialist en ik vond het resultaat wel echt verbluffend in heel positieve zin
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
IK weet niet, er zitten progressieve Wirth veren in, en volgens de ingeslagen code zijn deze voor de Tiger,
de olie is nu 15 ipv 10 de luchtkamer iets kleiner dus alles is zoals het hoort ,maar volgens mij
moet je 25 cm veerweg ook niet te veel dempen anders gebruik je nooit de hele veerweg, dus dat hij ver in veert lijkt me normaal.
En vooral , ik heb nooit moeite gehad met het weggedrag, het zijn andere mensen die het niks vinden.
Kortom niet mijn gevoel gevolgd en daarbij de economie weer een beetje geholpen door een fles olie te kopen.
de olie is nu 15 ipv 10 de luchtkamer iets kleiner dus alles is zoals het hoort ,maar volgens mij
moet je 25 cm veerweg ook niet te veel dempen anders gebruik je nooit de hele veerweg, dus dat hij ver in veert lijkt me normaal.
En vooral , ik heb nooit moeite gehad met het weggedrag, het zijn andere mensen die het niks vinden.
Kortom niet mijn gevoel gevolgd en daarbij de economie weer een beetje geholpen door een fles olie te kopen.
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
als je je weer eens verveelt je brommer op de bok, de lengte van de binnen poten meten naar de onderste kroonplaat, dan van de bok en je kadaver er op en dan nog eens meten, vering moet dan ongeveer 30% ingeveerd zijn.
Toen je de olie verving hoeveel ruimte zat er tussen de veren en de bovenkant van de binnenpoot met de poot uitgetrokken? vaak moeten de varen ongeveer gelijk liggen met de bovenkant van de poot, zo niet dan ontbreekt er een vulring...
maar kan ook dat de snotneus en de buurjammer gewoon nog nooit op een allroad hadden gezeten en dus geen idee hebben wat een allroad aan vering heeft
Toen je de olie verving hoeveel ruimte zat er tussen de veren en de bovenkant van de binnenpoot met de poot uitgetrokken? vaak moeten de varen ongeveer gelijk liggen met de bovenkant van de poot, zo niet dan ontbreekt er een vulring...
maar kan ook dat de snotneus en de buurjammer gewoon nog nooit op een allroad hadden gezeten en dus geen idee hebben wat een allroad aan vering heeft
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997