BIG project

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
zappa.suzuki

Valt me tegen Leo, nu ja dan is er nog maar 1 oplossing, alle zooi en de tuf op een aanhanger mee naar de camping dan schroeven we hem daar wel ff in elkaar voor je...........

En ik heb maandag een stille uitlaat er opgezet, wel een verschil 94 of 108db :shock: enne een nieuwe binnenband in mn erg slechte crosswiel..

En Leo, ben wel trots op je! had je vast nooit gedacht dat je zo handig zou worden en zo veel zelf zou gaan doen aan je eigen motor! 8)
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo

Thoran schreef: Jawel joh, wie heeft er nou slaap nodig? :P
Juist ik :puppydogeyes: want ik ben de laatste weken erachter gekomen wat mantelzorger zijn betekent.
Gelukkig is het een periode met een vaste einddatum geweest ,zijnde as vrijdag maar ik heb nog meer respect gekregen voor de mensen die het doen zonder een reeds bekenden einddatum. Helaas was er daardoor de afgelopen weken weinig tot geen tijd voor het project.

@ zappa, alle credits naar mijn backup team van bijna alle leden van de BIGclub / enduroteam tartiflette :toost: want zonder hullie was ik never nooit zover gekomen.
Heeeeeel vaak met overleg gehad via de mail, whatsapp en het forum en 9,9 van de 10 keer binnen 5 minuten antwoord en kom daar maar eens om op andere fora.
( zelf vanuit hasjiesch el kebab in zanderig afrika :lol: ) Ik ben nu veel beter bekend in de materie dan dat ik ooit had durven dromen.
Als er nu technische talk op het forum is kan ik het een heel eind volgen en dat leest zoveel fijner dan altijd maar die postings overslaan en balen.

Helaas heeft budget tekort me niet gebracht tot het doel wat ik voor ogen had toen ik begon ( een superenduro van suzuki ) maar als de BIG blijft gaan we in stappen verder met de verbouwing terwijl we er mee rijden. Tevens moeten we echt maar eens aan de GPS.
Thoran

Leo schreef:
Thoran schreef: Jawel joh, wie heeft er nou slaap nodig? :P
Juist ik :puppydogeyes: want ik ben de laatste weken erachter gekomen wat mantelzorger zijn betekent.
Gelukkig is het een periode met een vaste einddatum geweest ,zijnde as vrijdag maar ik heb nog meer respect gekregen voor de mensen die het doen zonder een reeds bekenden einddatum. Helaas was er daardoor de afgelopen weken weinig tot geen tijd voor het project.
Sterkte. Veel respect voor mantelzorgers idd. :toost:
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
zappa.suzuki

Helaas heeft budget tekort me niet gebracht tot het doel wat ik voor ogen had toen ik begon ( een superenduro van suzuki ) maar als de BIG blijft gaan we in stappen verder met de verbouwing terwijl we er mee rijden. Tevens moeten we echt maar eens aan de GPS.
Als je de Big weg doet na al die moeite/werk/meeleven/meelezen en meedenken die jij en wij hebben gedaan dan krijg je een perma ban hier op t forum van me tenzij je een KTM koopt en er op gaat rijden de komende 5 jaar........... :evil:
Leo

zappa.suzuki schreef: tenzij je een KTM koopt en er op gaat rijden de komende 5 jaar........... :evil:
:lol:
waarom minimaal 5 jaar ?
thumper

Nou, Leo,,,,ik ben er wel achter dat je bij jullie ook ziek mooi kunt fietsen.
Is dat niet wat ?
Leo

thumper schreef: Is dat niet wat ?
Dat klopt.
:mrgreen:

Afbeelding
thumper

Haha, been there done that.
Leo

NIeuwe streefdatum : europoort rit

dus gas erop.

beveiliging 1 doorverbinden ( koppelings hendel )
fuck 1.jpg
Beveiliging 2 doorverbinden
fuck 2.jpg
Contactslotje aangesloten
hendig.jpg
Mega grote ralley tanks erop voor een extra groot bereik
ralleytank.jpg
En.................its alive !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Klinkt heerlijk rustig kwa motorische bijgeluiden en snort als een zonnetje.....totdat......... de carbs over begonnen te stromen via de overloop en bovenkant bakje :cry:

Morgen alles weer los en kijken wat we aan de binnenkant kunnen zien
futurist

Dit duid bij de Big bijna altijd op het overlopen van de vlotterkamers via de o-ring van de houder van de vlotternaald.

Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus

Afbeelding

Heb inmiddels de zelfde streefdatum als jij Leo :cry: :oops:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo

Ouwe Reus schreef: Heb inmiddels de zelfde streefdatum als jij Leo :cry: :oops:
Dan zijn we inmiddesl met zun 4n aant sleutelen voor de europoortrit :DR-BIG, jij, BIG88 2 maal en ik

wat een sleutelclup is het hier he :lol:

@ Cor, ik had al een vermoeden dat ik die als eerste moest vervangen samen met de vlotterbak rubbers maar thx voor de bevestiging.
Morgen gaat de set open en weten we misschien meer.
futurist

Leo schreef:
Dan zijn we inmiddesl met zun 4n aant sleutelen voor de europoortrit :DR-BIG, jij, BIG88 2 maal en ik
voeg er nog maar één bij. van de week komt de expert van het waarborgfonds en dan begin ik er aan om de Big weer in perfecte staat te krijgen (hopelijk met wat financiële hulp van het wbf)

futurist

PS in de rep setjes voor de vlotter zitten die ringen er meestal niet bij, even op letten en anders de ringetjes los halen. let op juiste diameter want iets te dik gaat er net goed in en dus verandert het vlotterniveau en te dun lekt alsnog.
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus

futurist schreef:
Leo schreef:
voeg er nog maar één bij.
Met de BIG-meeting van verleden week nog vers in het geheugen: zullen wij dan maar alvast vooraf wat zaken gaan inregelen....

Afbeelding
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Leo

futurist schreef: PS in de rep setjes voor de vlotter zitten die ringen er meestal niet bij, even op letten en anders de ringetjes los halen. let op juiste diameter want iets te dik gaat er net goed in en dus verandert het vlotterniveau en te dun lekt alsnog.
Net bij Louis.de 2 reparatursatz besteld voor de carbs ( 16,99 *2 ) + 4,95 verzend naar NL
Bij binnenkomst meteen ff kijken of nr 15 erbij zit.

De BIGclub is op dit moment een dure voor de ANWB ja :lol:
futurist

Dat zijn Japanse rep setje en daar zitten ze zeker bij, ervarings deskundige, zowat het enige deskundige wat ik heb, ervaring in ziekenhuis bezoek, bodem onderzoek te veel werken enz enz.........

Futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo

futurist schreef:Dat zijn Japanse rep setje en daar zitten ze zeker bij,
:toost:

Hopenlijk ben je weer snel genoeg hersteld om deze zomer mooie ritjes te rijden met al die brommers uit je schuur.
Leo

Had voor vandaag wilde plannen maar het weer gooide roet int eten zodat ik de blanke lak er niet op kon zetten en dus geen uiteindelijk resultaat foto`s van het project kan tonen maar wat er gebeurd is is dat de vlaflip niet meer is. Ik ga uitendelijk voor wit/ zwart / chrome/alu.

Dus weer de zijkappen schuren / gronden / lakken en nog niet blanke lakken. Ach, als je het maar vaak genoeg doet kan je het met je ogen dicht niet ? :wink:
IMG_20150505_232332.jpg
Wel vandaag de voetsteunen , middenbok met grof geweld erop gekregen ( afmetingen klopten niet meer met mijn frame na uitleen met stuiter in viva la france van spgoesdakar :roll: ) en het hagelnieuwe SM spatbordje geplaatst.
IMG_20150505_232419.jpg
Deze week nog de remleiding voorkant aan buitenzijde voorvork leggen want nu schuurt i langs de band ( 17 inch wieltje ) en de carbs lossen voor de operatie.

Het project "maak een eigen endurotank" is onlangs gestopt en in de pers verdwenen maar ik wilde liever niet met de standaard SR43 tank rondrijden dus vanavond een ruil gedaan waardoor er binnenkort een plastic LC4 tank binnen valt.

Hopenlijk valt het pakket van Louis.de voor het weekend binnen en kan ik aankomend weekend de eerste meters maken.
Ouwe Reus

Leo, ziet er toch wel erg gaaf uit dat neusje van de Zalm, eeeh, ex-VlaFlip.
Je wordt straks nog aan de kant gezet omdat ze nooit geloven dat het (echt) een BIG is :lol:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Leo

Sehr geehrter Herr Arschloch , ( ik hoop dat hullie ook de humor er van in zagen :mrgreen: )

Ihr Paket wurde am 06.05.2015 um 17:50 Uhr an die DHL(Post) übergeben
und hat unser Haus verlassen.
Leo

Helaas nog geen carbs revisie setjes binnen maar wel
IMG_20150508_180526.jpg
En vandaag de zijkappen in de blanke lak gezet + een mooie nieuwe naam bedacht voor het project.
zappa.suzuki

Ey das de tank van Rene [ djustme] :D en de tank waar ik al van zei dat ie mooi bij je brommer paste :wink:
Leo

zappa.suzuki schreef:Ey das de tank van Rene [ djustme] :D en de tank waar ik al van zei dat ie mooi bij je brommer paste :wink:
Jep klopt en weet je wat nog frapanter is ?
Dat ik hem geruild heb met de achterlichtunit die ik ooit van je over nam maar nooit gebruikte.
IMG-20150508-WA0012.jpg
futurist

nu ik dat laaste plaatje zien met de Laser erop, dat eventjes dat ie gelopen heeft, hoe was toen het geluid??

Futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo

futurist schreef:nu ik dat laaste plaatje zien met de Laser erop, dat eventjes dat ie gelopen heeft, hoe was toen het geluid??
Futurist
Ik heb niet echt tijd gehad me daar op te concentreren want mijn carbs waren aan het squirten en alles zat onder de benzine.

De volgende testrit zalk er proberen aan te denken
Plaats reactie