Beste forumleden,
Nu hoor ik hier en daar wel eens wat discussies over wie welke benzine gebruikt maar wat is nu de kern van waarheid ik hoef geen uitgebreide speculaties over benzine en waaruit het bestaat want ondertussen heb ik dat hele stuk al gelezen.
Het is nu van belang dat er een stukje duidelijkheid komt in het gebeuren 85cc/125cc 2 takt motoren.
Ktm raad aan op deze 2 motoren 98 te gebruiken maar in nederland is niets anders als v-power dat 98 octaan bevat meer te krijgen.
Wel heb ik om de hoek een tankstation liggen met competition 102. Ik tank nu 95 maar merk toch dat de tank benzine waar ik hem mee heb gekocht veel beter van start ging dan de 95 waar ik nu op rijd raar maar waar.
De vraag is dus wat ik het beste kan gebruiken. Even voor de duidelijkheid ik ben in het bezit van een kx125 met allerlei afterparts erop gebouwd het is dus niet zomaar een standaard doorsnee motor de kop is niet aangepast ivm de compressieverhoging die meespeelt in de verbranding van hogere octaangehaltes. Ook is mij opgevallen dat de ktm dealer vanaf 250cc 2 takt weer octaan 95 adviseert er ligt dus duidelijk verschil in de verbranding bij een hogere en lagere klasse 2 takt motoren.
Alvast bedankt.
advies benzine
Moderator: ghulst
Hier kan je net zo breed over discussieren als over oliekeuze.
Maar BP levert nog echte 98, Shell V-Power is in NL 96 met wat additieven.
Indien je een hoge compressiekop hebt plus dunne voetpakking dan zou je minder last hebben van pingelen bij 98, maar meer kracht? Ik weet 't niet hoor!
Maar BP levert nog echte 98, Shell V-Power is in NL 96 met wat additieven.
Indien je een hoge compressiekop hebt plus dunne voetpakking dan zou je minder last hebben van pingelen bij 98, maar meer kracht? Ik weet 't niet hoor!
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo aug 10, 2014 21:11
ja meer kracht wil ik niet zeggen. de motor loopt mooier door hij is kwa verbranding een stuk stabieler dan de 95 waar hij nu op loopt op de benzine die ik als eerste erin had (onbekend voor mij welke).
vandaar dat ik de 102 eens wou proberen maar uiteraard twijfel of dit wel enige nut heeft.
vandaar dat ik de 102 eens wou proberen maar uiteraard twijfel of dit wel enige nut heeft.
Als je een ultradunne pakking hebt en hoge compressie zuiger en je woont in het oosten van het land, dan kan je uiteraard het risico nemen door iedere week een keertje in Duitsland je jerry cans vol te tanken.
Maar als je enduro rijdt, dan wordt het al moeilijker; drink wat je krijgt
Maar als je enduro rijdt, dan wordt het al moeilijker; drink wat je krijgt
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo aug 10, 2014 21:11
Duitsland ligt om de hoek dus even eens kijken wat fijner is. daarintegen is de competition 102 een straat van me verwijderd hahaha dus ik ga het voor het komende weekend eens proberen.
Hoe is het met de 102 verlopen; ik verwacht supersteelpanetje schreef:Duitsland ligt om de hoek dus even eens kijken wat fijner is. daarintegen is de competition 102 een straat van me verwijderd hahaha dus ik ga het voor het komende weekend eens proberen.
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo aug 10, 2014 21:11
ha, ik heb door omstandigheden niet kunnen rijden was iets tussengekomen maar deze zondag gaan we ervoor hij start echt super met dit spul en op de een of andere manier is hij wat fijner in het stationair lopen raar maar waar. kan ook tussen de oren zitten omdat ik hem al langere tijd niet meer had gehoord. ik post hier sowieso eens even hoe het loopt na zondag!
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo aug 10, 2014 21:11
beter laat dan nooit.
Benzine loopt weer zoals dat hij op de benzine liep waarmee ik hem kocht en dat was ook mijn instelling.
Het maakt dus wel degelijk uit welke benzine je erin stopt en waarop hij is afgesteld.
Nergens last van gehad geen enkel kenmerk van pingelen en geen enkele kenmerken van een vet slaande bougie die ik wel met euro 95 had op den duur.
Al met al die paar extra euro's winnen voor mij een mooi doorlopend vermogen waar ik tevreden mee ben.
Benzine loopt weer zoals dat hij op de benzine liep waarmee ik hem kocht en dat was ook mijn instelling.
Het maakt dus wel degelijk uit welke benzine je erin stopt en waarop hij is afgesteld.
Nergens last van gehad geen enkel kenmerk van pingelen en geen enkele kenmerken van een vet slaande bougie die ik wel met euro 95 had op den duur.
Al met al die paar extra euro's winnen voor mij een mooi doorlopend vermogen waar ik tevreden mee ben.
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo aug 10, 2014 21:11
dat was ik inderdaad ook van plan ik denk dat 98 ook net zo goed loopt. laten we het hopen dat scheelt weer wat euro's