Hallo allemaal,
Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met een H4 100 watt halogeenlamp.
Graag zou ik een wat betere lichtbundel willen hebben, maar ik vroeg mij af of bij deze mogelijke oplossing de reflector niet te heet wordt.
Xenon is geen optie voor mij, i.v.m. de bak strooilicht die er dan uitkomt....
Groet,
Martijn
PS het was vandaag een mooie dag om de BIG weer eens uit te laten
Ervaring H4 100 watt?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
In de K100 en K1100 rijden er nogal wat mensen met zo'n rallye lamp. Zelf in die vrij grote lamphuizen van die BMW's wordt het flink warm. Afhankelijk van waarin jij dat ding wilt monteren zou het zo maar kunnen dat het te heet wordt.
gr v Frans
gr v Frans
Volgens mij wordt de lamp in alle units even warm, hij is maar 100Watt toch. Onze Big heeft een gewoon glas en lang niet zo'n dichte kuip als die Beemers. Het zal er dus van af hangen wat er gebeurt als je te lang stil staat en er gee rijwind koeling is. Zelf denk ik dat het wel zal mee vallen.
Futurist
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Hij hoeft maar 1x flink te heet te worden en de reflector brandt in... Dat lijkt me zonde.
Heb geen zin om rekening te houden met rijwind en dergelijke
Jammer dat niet mensen er goede ervaring mee hebben, dan kon ik mooi aansluiten, haha! Of.....ik moet als testpersoon gaan fungeren
Heb geen zin om rekening te houden met rijwind en dergelijke
Jammer dat niet mensen er goede ervaring mee hebben, dan kon ik mooi aansluiten, haha! Of.....ik moet als testpersoon gaan fungeren
Ik heb nog wel een koplamp te koop als je de huidige inbrandtSikmans schreef:Hij hoeft maar 1x flink te heet te worden en de reflector brandt in... Dat lijkt me zonde.
Heb geen zin om rekening te houden met rijwind en dergelijke
Jammer dat niet mensen er goede ervaring mee hebben, dan kon ik mooi aansluiten, haha! Of.....ik moet als testpersoon gaan fungeren
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Misschien dat de meeste hier op het forum realist zijn en weten dat je iets dat oud is niet kan worden van wat nu nieuw is. De verlichting in die tijd was toen nou éénmaal niet denderend, sterker nog voor die tijd was ie met halogeen verlichting gewoon bij de tijd.
Futurist
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Je hebt ook een risico dat tijdens off-road rijden het glas eerder barst. Wanneer het glas zeer warm wordt en het glas koelt snel af door een plas water of nat modder heb je kans dat het glas barst.
Zelf heb ik "xenon" gloeilampen in mijn motor zitten. Zijn geen echte xenon, maar door de kleur worden ze wel zo geadverteerd. Ze passen in de standaard fitting en zijn het zelfde vermogen. Ze zijn een stuk helderder en door de kleur zie je meer.
Volgens mij te koop bij de meeste autohandelaren zoals halfords, broekhuizen, enz.
Zelf heb ik "xenon" gloeilampen in mijn motor zitten. Zijn geen echte xenon, maar door de kleur worden ze wel zo geadverteerd. Ze passen in de standaard fitting en zijn het zelfde vermogen. Ze zijn een stuk helderder en door de kleur zie je meer.
Volgens mij te koop bij de meeste autohandelaren zoals halfords, broekhuizen, enz.
klopt, ik heb ook zo'n lamp er in maar het helpt allemaal maar minimaal. De spiegel (reflector) en de vorm van het glas (verstrooiing) zijn ook niet geweldig van onze Big. Ik heb met mijn werk er ook al aardig wat mee te maken gehad en ervaring mee op gedaan. Zelfs een cursus bij Philips gehad zodat we nu certified Philips montage centrum zijn (ja ja voor wat het betekend) Ik weet wel dat ook die alternatieve lampen alleen beter werken als je er gebruikt met een max licht van 4500 lumen. Alles hoger (het gaat al tot 8000 lumen) geeft alleen maar meer blauw licht en in de praktijk blijkt dat je hier nou net niks aan hebt. De lamp die ik gebruik heeft dat verschijnsel ook, het lijkt heel wat maar alleen reflectie is erg goed maar asfalt lijkt dat ligt op te slorpen en uiteindelijk zie je meer voor je met een gewone halogeen.Coentje. schreef:Je hebt ook een risico dat tijdens off-road rijden het glas eerder barst. Wanneer het glas zeer warm wordt en het glas koelt snel af door een plas water of nat modder heb je kans dat het glas barst.
Zelf heb ik "xenon" gloeilampen in mijn motor zitten. Zijn geen echte xenon, maar door de kleur worden ze wel zo geadverteerd. Ze passen in de standaard fitting en zijn het zelfde vermogen. Ze zijn een stuk helderder en door de kleur zie je meer.
Volgens mij te koop bij de meeste autohandelaren zoals halfords, broekhuizen, enz.
Philips heeft een Halogeen lamp met 30% meer opbrengst en daar vind ik het resultaat het beste van. (bij 55W) en de lamp van mijn "nieuwe" Bigje is ook echt nog als nieuw en die deed het niet geweldig met zo"n bijna Xenon lamp.
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Toch nog een hele discussie over de koplamp
Ik denk inderdaad wat Futurist zegt, het meeste rendement zal hebben. Een Philips (of Osram) met 30% meer lichtopbrengst. Die zijn wat duurder, maar daar heb ik in mijn auto ook goede ervaringen mee.
Volgens mij heb ik ook nog een gele H4 liggen, dat kan ook nog wel voor meer contrast zorgen in het donker. Dat ga ik ook nog eens proberen. Gele verlichting past eigenlijk ook wel bij de BIG
Ik denk inderdaad wat Futurist zegt, het meeste rendement zal hebben. Een Philips (of Osram) met 30% meer lichtopbrengst. Die zijn wat duurder, maar daar heb ik in mijn auto ook goede ervaringen mee.
Volgens mij heb ik ook nog een gele H4 liggen, dat kan ook nog wel voor meer contrast zorgen in het donker. Dat ga ik ook nog eens proberen. Gele verlichting past eigenlijk ook wel bij de BIG
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Ik rij wel eens in het donker, maar dan op de gewone weg, ik moet zeggen ik heb genoeg aan het standaard licht om
op de weg te blijven, een H4 pitje voor 3,95 doet het ong 1 jaar. Meer licht voor veel meer geld geeft mij weinig meerwaarde.
Ik heb in donker meer last van slecht of verkeerd licht van de tegenliggers .
op de weg te blijven, een H4 pitje voor 3,95 doet het ong 1 jaar. Meer licht voor veel meer geld geeft mij weinig meerwaarde.
Ik heb in donker meer last van slecht of verkeerd licht van de tegenliggers .
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
dan trilt jouw 3 piter erger dan de Big, daarvan gaan de koplampen jaren mee, en zo 'n philips motovision lampen geven duidelijk meer licht en gaan ook lang mee
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Als het donker wordt ben ik al te dronken om te rijden
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Ik had in mijn eerste big ook een cheap-ass xenon setje gemonteerd, voor al het overig weg verkeer niet om aan te zien met dat strooilicht (los van het feit dat met gasgeven je de vogels uit de boom schijnt)
Het gaf me wel veel licht in het bos, en met lamp aan viel je ook goed op met tussen files doorrijden.
Denk dat ik er toch weer een ga monteren, enige nadeel is dat als het écht koud is ze soms moeilijk starten omdat de accu dan dipt. (ploft soms ook die 10A zekering er uit)
succes met de zoektocht naar je lichtoplossing we horen je bevindingen graag
Het gaf me wel veel licht in het bos, en met lamp aan viel je ook goed op met tussen files doorrijden.
Denk dat ik er toch weer een ga monteren, enige nadeel is dat als het écht koud is ze soms moeilijk starten omdat de accu dan dipt. (ploft soms ook die 10A zekering er uit)
succes met de zoektocht naar je lichtoplossing we horen je bevindingen graag
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Zit jouw inbox toevallig vol? Heb vrijdag geprobeerd een pb te sturen, maar hij is schijnbaar nog steeds niet aangekomen.CrazyWezel schreef:Ik had in mijn eerste big ook een cheap-ass xenon setje gemonteerd, voor al het overig weg verkeer niet om aan te zien met dat strooilicht (los van het feit dat met gasgeven je de vogels uit de boom schijnt)
Het gaf me wel veel licht in het bos, en met lamp aan viel je ook goed op met tussen files doorrijden.
Denk dat ik er toch weer een ga monteren, enige nadeel is dat als het écht koud is ze soms moeilijk starten omdat de accu dan dipt. (ploft soms ook die 10A zekering er uit)
succes met de zoektocht naar je lichtoplossing we horen je bevindingen graag
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Zie je pb
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !