BIG project
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
THX allemaal voor de aanbiedingen de zuiger er weer netjes in te krijgen.
Dat gaat helemaal goed komen.
Vanavond heeft SPGD mijn tank afgemaakt zodat alle platen aan de binnenkant er tegenaan zitten en binnenkort gaat hij hem aflassen en een druktest doen
Ik heb ondertussen niet op zijn vingers zitten kijken maar ik heb aan zijn BIG de SR43 spoel vervangen door een SR42 spoel uit Lapalisse en daarna trots als een hond met 7 l.ll.n naar Lapalisse gemaild met fotoos dat ut gelukt was...............kreeg ik een telefoontje van de chef de werkplaats dak de lock tite vergeten was..........kon alles er weer af. dat heeft SPGD zelf maar even gedaan in een tiende van de tijd die ik er aan kwijt was.
Ondertussen ging ik verder met de carbs van zijn BIG. NIeuwe pakkingen erop en naald standje lager.
We wilden eigenlijk kijken of de BIG van SPGD weer startte maar toen ging alles tegenzitten aan mijn BIG en hebben we alles maar ingepakt en zijn we gestopt. Twerd te laat. Maar het was wel een leuke en leerzame DR schrauber Abend.
Mijn BIGje staat nu weer thuis en daar gaat zsm het blok onderuit voor weer wat leerzaam sleutelwerk met foto`s.
Dat gaat helemaal goed komen.
Vanavond heeft SPGD mijn tank afgemaakt zodat alle platen aan de binnenkant er tegenaan zitten en binnenkort gaat hij hem aflassen en een druktest doen
Ik heb ondertussen niet op zijn vingers zitten kijken maar ik heb aan zijn BIG de SR43 spoel vervangen door een SR42 spoel uit Lapalisse en daarna trots als een hond met 7 l.ll.n naar Lapalisse gemaild met fotoos dat ut gelukt was...............kreeg ik een telefoontje van de chef de werkplaats dak de lock tite vergeten was..........kon alles er weer af. dat heeft SPGD zelf maar even gedaan in een tiende van de tijd die ik er aan kwijt was.
Ondertussen ging ik verder met de carbs van zijn BIG. NIeuwe pakkingen erop en naald standje lager.
We wilden eigenlijk kijken of de BIG van SPGD weer startte maar toen ging alles tegenzitten aan mijn BIG en hebben we alles maar ingepakt en zijn we gestopt. Twerd te laat. Maar het was wel een leuke en leerzame DR schrauber Abend.
Mijn BIGje staat nu weer thuis en daar gaat zsm het blok onderuit voor weer wat leerzaam sleutelwerk met foto`s.
Gas erop !
Nieuw record, binnen 2 uur :
Kijken wat het rugje er morgen over zegt.
Nu nog even een goede steun voor het blok scoren anders rust i met op dat opvangbakje onder op het blok op de werkbank ( en ik heb een glad werkblad en dat werkt ook niet mee )
Dus stap 1 is genomen, op naar de volgende.
Ben heel nieuwsgierig hoe het er binnenin uit ziet.
Nieuw record, binnen 2 uur :
Kijken wat het rugje er morgen over zegt.
Nu nog even een goede steun voor het blok scoren anders rust i met op dat opvangbakje onder op het blok op de werkbank ( en ik heb een glad werkblad en dat werkt ook niet mee )
Dus stap 1 is genomen, op naar de volgende.
Ben heel nieuwsgierig hoe het er binnenin uit ziet.
Je vergeet de gasfabriekLeo schreef:Gas erop !
Blok staat bij mij gewoon op de Workmate met een plankje aan de voorkant eronder of met spanbandjes voor het grovere werk.Leo schreef:Heeft iemand een gouden tip voor het blok vast te zetten / een steun te maken tijdens het sleutelen op de werkbank ?
Je hoeft toch alleen de NAKS-veer te vervangen?
TIP: bij het vervangen van die NAKS-veer, haal dan even een paar tiewraps over de cilinder, met de zuiger er nog in. Dan hoef je je geen zorgen te maken dat de zuiger er onverhoopt uitfloept, over de positie van de zuigeveren, het terugplaatsen van de zuiger in de cilinder en spaart je in het ergste geval genoeg geld uit voor een halve pallet tiewraps.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
OK ! dit is een hele bruikbare tip. Kan je hem mooi in klemmen.Ouwe Reus schreef: Blok staat bij mij gewoon op de Workmate met een plankje aan de voorkant eronder of met spanbandjes voor het grovere werk.
Ik heb nog geen workmate maar dit zou een goede reden zijn er een te scoren ( of te lenen )
Dat was het oorspronkelijke plan maar nu ik alles onder bereik heb wil ik alles zien ( na laten meten ) dus alles op het onderblok na gaat open.Ouwe Reus schreef: Je hoeft toch alleen de NAKS-veer te vervangen?
Leo schreef:Dat was het oorspronkelijke plan maar nu ik alles onder bereik heb wil ik alles zien ( na laten meten ) dus alles op het onderblok na gaat open.Ouwe Reus schreef: Je hoeft toch alleen de NAKS-veer te vervangen?
Bezint eer ge begint!
Check mijn PB
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens, maar omdat je niet weet hoe het blok is, je had er toch nog niet mee gereden??, maar ja als je er aan begint dan maar beter helemaal goed, fuck the budget.Ouwe Reus schreef:Leo schreef:Dat was het oorspronkelijke plan maar nu ik alles onder bereik heb wil ik alles zien ( na laten meten ) dus alles op het onderblok na gaat open.Ouwe Reus schreef: Je hoeft toch alleen de NAKS-veer te vervangen?
Bezint eer ge begint!
Check mijn PB
BTW, is er al eens een poging gedaan het geheel te wegen??
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ik heb meerdere om raad gevraagd en allen verzoeken mij om de zuiger en de cilinder niet van elkaar te scheiden als daar geen reden toe is en ik heb me daar bij neergelegd.Het veertje gaat vervangen worden maar dan met de zuiger nog in de cilinder.futurist schreef: Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens, maar omdat je niet weet hoe het blok is, je had er toch nog niet mee gereden??, maar ja als je er aan begint dan maar beter helemaal goed, fuck the budget.
Het enige wat tot nu toe niet meer origineel is is de voorkant. Als i rijdt wil ik een keer met volle tank naar de plaatselijke puinstort rijden waar een industriele weegschaal is en daar even wegen.futurist schreef: BTW, is er al eens een poging gedaan het geheel te wegen??
Had je al wel compressie gemeten? Daar wordt je ook een stuk wijzer van, ook bij een koude motor kan je een natte en droge test doen. Wel een sterke accu erbij en bij iedere test gelijk aantal slagen laten maken. Kan dus ook op de werkbank.
Futurist
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Nope. niet aan gedacht als leek. Heb je je PB al gelezen ?futurist schreef:Had je al wel compressie gemeten? Daar wordt je ook een stuk wijzer van, ook bij een koude motor kan je een natte en droge test doen. Wel een sterke accu erbij en bij iedere test gelijk aantal slagen laten maken. Kan dus ook op de werkbank.
Futurist
Yep, nog geen berichtje gestuurd, ga dat vanavond doen denk ik, eerst nog een paar velgen spuiten vamiddag.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Vandaag D day.
In de beugel
op de werkbank gehesen
WPHB erbij en boutjes van de kop los
En toen op zoek naar de moer / bout van de naks waar de schroevedraaier in moet om hem helemaal te lossen.
En denk je dat ik die gevonden krijg ? met de zaklamp gezocht maar niks nie.
In de beugel
op de werkbank gehesen
WPHB erbij en boutjes van de kop los
En toen op zoek naar de moer / bout van de naks waar de schroevedraaier in moet om hem helemaal te lossen.
En denk je dat ik die gevonden krijg ? met de zaklamp gezocht maar niks nie.
Neen een platte schroevendraaier met een 4mm blad en steek deze er schuin naar boven in.Leo schreef:En toen op zoek naar de moer / bout van de naks waar de schroevedraaier in moet om hem helemaal te lossen.En denk je dat ik die gevonden krijg ? met de zaklamp gezocht maar niks nie.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
klopt, denk dat de schroevedraaier wat te dik en groot is en hij zit er duidelijk in de verkeerde richting in. schuin omhoog (beetje maar) en iets naar binnen gericht (nog minder beetje)Ouwe Reus schreef:Neen een platte schroevendraaier met een 4mm blad en steek deze er schuin naar boven in.Leo schreef:En toen op zoek naar de moer / bout van de naks waar de schroevedraaier in moet om hem helemaal te lossen.En denk je dat ik die gevonden krijg ? met de zaklamp gezocht maar niks nie.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Bij de sleuteltips staat iets... http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... hp?t=10000
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Neem een lange dunne schroevendraaier met blad breedte rond de 4mm en steek die licht omhoog in het gat, even zoeken tot je voelt dat ie in de gleuf valt van de spanner...zappa.suzuki schreef:Bij de sleuteltips staat iets... http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... hp?t=10000
nu is het alcohol% alleen maar toegenomen maat morgenvroeg gaan we aan de gang
THX
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Heb je niks liggen dat past dan doet een slijpsteen/haakse slijper wonderen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
SPGD durft geen testrit te maken deze kant op en ik moet het dus alleen doen en keb de schuuptol al klaar liggen voor een stukske ouwverwetst brabants sleutelwerkzappa.suzuki schreef:Heb je niks liggen dat past dan doet een slijpsteen/haakse slijper wonderen
YES !
precies volgens de tips ( THX gays ) een 4 mm skroevendraaier gezocht, met zaklamp weer gezocht ...........zit i 2 cm hoger dan het gat waar je doorheen kijkt ?
Welke randebiel verzint nu zoiets ?
Vervolgens heeeeeeeeeeeelemaal opgedraaid en met een laatste zachte "knik" vastgezet.
En weer een overwinning op het lijstje erbij
Kop koffie, muziekje , vloerverwarming aan en we gaan verder met demonteren volgens ut boekje
precies volgens de tips ( THX gays ) een 4 mm skroevendraaier gezocht, met zaklamp weer gezocht ...........zit i 2 cm hoger dan het gat waar je doorheen kijkt ?
Welke randebiel verzint nu zoiets ?
Vervolgens heeeeeeeeeeeelemaal opgedraaid en met een laatste zachte "knik" vastgezet.
En weer een overwinning op het lijstje erbij
Kop koffie, muziekje , vloerverwarming aan en we gaan verder met demonteren volgens ut boekje
deksel gelicht en tegen volgend probleem aangelopen.
De zuiger moet in BDP staan volgens WPHB en je moet de moeren lossen van het NA tandwiel.
Hoe kan je die 2 moeren lossen zonder de zuiger van het BDP af te draaien ? die 2e moer zit in de schacht verstopt bij BDP
Verder moet je oppassen dat er een opnamestift niet in het blok pleurt.
Hoe ziet die stift eruit,/waar zit ie en hoe kan ik zorgen dat i niet onderin beland ?
De zuiger moet in BDP staan volgens WPHB en je moet de moeren lossen van het NA tandwiel.
Hoe kan je die 2 moeren lossen zonder de zuiger van het BDP af te draaien ? die 2e moer zit in de schacht verstopt bij BDP
Verder moet je oppassen dat er een opnamestift niet in het blok pleurt.
Hoe ziet die stift eruit,/waar zit ie en hoe kan ik zorgen dat i niet onderin beland ?
Stand van de zuiger is van belang bij het monteren cq. afstellen van NA-ketting/tandwiel. Bij het loshalen maakt het nix uit.
De stift van de NA die in een gaatje van het NA-tandwiel valt, zit er ingeramd, dus als die eruit valt......
De boutjes, borgplaat en NA-ketting kunnen ook in het blok vallen, dus ff met een oude jurk het gat afdekken
De stift van de NA die in een gaatje van het NA-tandwiel valt, zit er ingeramd, dus als die eruit valt......
De boutjes, borgplaat en NA-ketting kunnen ook in het blok vallen, dus ff met een oude jurk het gat afdekken
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op za dec 27, 2014 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Chips en bier bij de hand, dit moet ik ff volgen
Big Bigger Tiger en weer Big
Hij leest "jurk" en hij wordt wakker hè die met zun neije open kruis spijkerstof motorbroek 2015de antrapper schreef:Chips en bier bij de hand, dit moet ik ff volgen
THX voor de reactie en we gaan weer verder nadat we een jurkje bij de buuf gescoord hebben