Iemand nog een fatsoenlijke SR43 brandstoftank over? Zoek er nog een op hele korte termijn, heb waarschijnlijk een probleempje met mijn eigen tank

M@rc0
Edit 15-11-2014: tank niet meer gezocht ivm oplappen oude tank
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
TOCH???Ouwe Reus schreef:
Iemand nog een fatsoenlijke SR43 brandstoftank over? Zoek er nog een op hele korte termijn, heb waarschijnlijk een probleempje met mijn eigen tank.
M@rc0
Mijn ex-SR42 heb ik gelijk in het begin vanwege de roest behandeld met ontroester en 2-componenten coating van TankCure. Is een goed product.futurist schreef:@M@rco
welk anti roest middel had jij gebruikt, ik wil in mijn nieuwe Big ook een laagje doen maar dan bij voorkeur niet het middel dat jij hebt gebruikt, lijkt me iets minder goed.
futurist
Op een vlotter zat een een bruin-grijs prutje, de sproeierbuizen waren deels dicht, de stationair sproeiers zaten potdicht en de 2 kleine sproeiers in aanzuigkelk waren half dichtgeslibd met een goedje lijkend op boomhars (lichtbruin, half transparant). Gek genoeg niks aangetroffen in het vlotterbakje zelf.Ouwe Reus schreef: Weet het nog niet 100% zeker, maar kan mijn aanhoudende vage klachten en steeds verstopt zittende carbs anders echt niet verklaren. Haal de handel er komend weekend af.
Yes. Sowieso heeft TankCure wel een goed resultaat. En als voorbehandeling is die remover een "must".Rammelbak schreef:Zou Tank Cure Epoxy Remover een oplossing zijn? Daarna weer behandelen met hun 2-componenten coating.
Startwin in Loenen (bij Apeldoorn) heeft ook zo'n soort machine. Staan ze altijd mee op de motorbeurs in Utrecht. (Geen idee welke van de twee goedkoper/beter is, maar je kan natuurlijk altijd kijken)Ouwe Reus schreef:1.
Nee, DR komt geen Acerbis tank op. Ik behoud de originele tank, al weet ik nog niet of ik deze zelf opnieuw coat. Vooral vanwege het gebruik van de chemische goedjes (reiniging, voorbereiding en epoxy zelf) en de minimale verwerking temperatuur. Zit er hard aan te denken om het te laten doen