Haha ja olie peilen doe ik al dwangmatig veel ook op de manier met dipstick op schroefdraad en altijd op max.
Ik moet hem wel altijd op 2 auto krikken en een plank zetten om waterpas te krijgen,
Weer een euvel.
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Er is toch altijd wel een plekkie te vinden dat je de zijstandaard zo (op een verhoog) kan staan dat ie bijna naar re omvalt. Dan kan je ook betrouwbaar peilen hoor. Ook zet ik de linker stuurhelf wel eens tegen de muur met de motor min of meer in balans zodat ie recht genoeg staat om te peilen, zo gefikst.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Gefeliciteerd gozer!
Ga aan de kant van de pijlstok staan, zet de motor recht en laat hem tegen mn heup leunen en pijl de olie.
iets schuin is geen ramp en iets te veel of te weinig olie ook niet, als je geen gekke dingen doet is t ook geen ramp als de olie onder nivo staat.
Word pas een probleem als je wheelies doet en steile klimmen..
Ga aan de kant van de pijlstok staan, zet de motor recht en laat hem tegen mn heup leunen en pijl de olie.
iets schuin is geen ramp en iets te veel of te weinig olie ook niet, als je geen gekke dingen doet is t ook geen ramp als de olie onder nivo staat.
Word pas een probleem als je wheelies doet en steile klimmen..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Jup, zo doe ik het ook. Ff een 10-30 seconden tegen m'n heup aan laten leunen, daarna weer terug op de standaard laten zakken en aflezen maar.zappa.suzuki schreef:Gefeliciteerd gozer!
Ga aan de kant van de pijlstok staan, zet de motor recht en laat hem tegen mn heup leunen en pijl de olie.
iets schuin is geen ramp en iets te veel of te weinig olie ook niet, als je geen gekke dingen doet is t ook geen ramp als de olie onder nivo staat.
Word pas een probleem als je wheelies doet en steile klimmen..
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Ik heb wel weer een vraagje,
Op het blok staat 2600 en dat is 2,6 l olie.
Praktijk is dat er bij mij tenminste iets meer dan 3 en halve liter er in gaat en dat is de olie in de oliekoeler de kop en olie leidingen inbegrepen .
Met deze hoeveelheid geeft mijn peilstok aan dat hij op max staat
Er zijn biggers hier die dat ook in het blok hebben zitten maar waar komt nu die 2,6 l nu vandaan ?
Op het blok staat 2600 en dat is 2,6 l olie.
Praktijk is dat er bij mij tenminste iets meer dan 3 en halve liter er in gaat en dat is de olie in de oliekoeler de kop en olie leidingen inbegrepen .
Met deze hoeveelheid geeft mijn peilstok aan dat hij op max staat
Er zijn biggers hier die dat ook in het blok hebben zitten maar waar komt nu die 2,6 l nu vandaan ?
Zandprutser 1e klas.
2,6 is bij alleen een oliewissel. Omdat jij het hele blok hebt gewisseld is je hele systeem leeg, dus ook je oliekoeler etc. Zo uit mijn hoofd staat er in het WPHB ook idd een hoeveelheid van 3,5L voor een volledig leeg blok.kantelaar schreef:Ik heb wel weer een vraagje,
Op het blok staat 2600 en dat is 2,6 l olie.
Praktijk is dat er bij mij tenminste iets meer dan 3 en halve liter er in gaat en dat is de olie in de oliekoeler de kop en olie leidingen inbegrepen .
Met deze hoeveelheid geeft mijn peilstok aan dat hij op max staat
Er zijn biggers hier die dat ook in het blok hebben zitten maar waar komt nu die 2,6 l nu vandaan ?
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
screen shot wphb
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Tjonge ik moet eens leren in het wphb te kijken ipv eerst te vragen
Duidelijk verhaal dus dat klopt , mooi dank.
Ouwe reus het blokkie is ontzettend stil , loopt heel regelmatig en soepel.
Ook de versnellingsbak gaat heel soepel.
De jongens hebben het blok tot op de laatste schroef uit elkaar gehad en alles gecontroleerd .
Alles op de oliepomp , drukregelaar en een zuigerveer na was in orde .
Ik heb er nu 200 km op zitten en hij loopt nog steeds erg stil hoe hard ik ook mijn best doe om iets te horen is het vibreren van het hitteschild en de kettingrollers de enige dingen die ik hoor.
En het mooie geroffel natuurlijk.
Ik is errug blij.
Duidelijk verhaal dus dat klopt , mooi dank.
Ouwe reus het blokkie is ontzettend stil , loopt heel regelmatig en soepel.
Ook de versnellingsbak gaat heel soepel.
De jongens hebben het blok tot op de laatste schroef uit elkaar gehad en alles gecontroleerd .
Alles op de oliepomp , drukregelaar en een zuigerveer na was in orde .
Ik heb er nu 200 km op zitten en hij loopt nog steeds erg stil hoe hard ik ook mijn best doe om iets te horen is het vibreren van het hitteschild en de kettingrollers de enige dingen die ik hoor.
En het mooie geroffel natuurlijk.
Ik is errug blij.
Zandprutser 1e klas.
Vraagjes over overmaatse zuigers want ik blijk er 1 te hebben in mijn big.
De big loopt prima maar de makers zeiden tegen mij , let op olieverbruik en rook vanwege die olieschraapveer die stuk was .
Nu dan , de big loopt prima maar zuipt inderdaad olie , ik zal nieuwe zuigerveren en olieschraapveer nodig hebben.
Mijn vraag is dan ;
Welke merken fabriceren overmaatse zuigers voor bigs en hoeveel maten overmaten zijn er voor een big?
Ik kan nergens info vinden.
Uiteindelijk gaat de kop en cilinder er toch af om toch de boel te vervangen maar zou graag wat info willen.
Heel erg is het niet maar het word wat duur zo al die olie
De big loopt prima maar de makers zeiden tegen mij , let op olieverbruik en rook vanwege die olieschraapveer die stuk was .
Nu dan , de big loopt prima maar zuipt inderdaad olie , ik zal nieuwe zuigerveren en olieschraapveer nodig hebben.
Mijn vraag is dan ;
Welke merken fabriceren overmaatse zuigers voor bigs en hoeveel maten overmaten zijn er voor een big?
Ik kan nergens info vinden.
Uiteindelijk gaat de kop en cilinder er toch af om toch de boel te vervangen maar zou graag wat info willen.
Heel erg is het niet maar het word wat duur zo al die olie
Zandprutser 1e klas.
Op CMSNL is alleen een 0.5 overmaat ringset te krijgen als je er de zuiger bijneemt, lijkt me stug eigenlijk. Ga naar een Suz dealer in de buurt en vraag ernaar, als dat niet lukt kun je het aan Hessler vragen. Een revisie boer zou ze zeker moeten kunnen leveren. Zonde om met een olieboot te rijden, begrijp ik goed dat er nu een kapotte schraapveer in zit?
Via Suzuki is er officieel maar de eerste overmaat te krijgen echter het schijnt dat er ook 2de overmaat te vinden is, maar waar???
Suc6
R
Via Suzuki is er officieel maar de eerste overmaat te krijgen echter het schijnt dat er ook 2de overmaat te vinden is, maar waar???
Suc6
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Nou dan ga ik de instanties af , dank.
De olie schraapveer is niet stuk maar komt van een originele zuiger als ik het goed begrepen heb, die past niet goed genoeg helaas maar goed dit is redelijk snel te verhelpen als ik de goede schraapveer bemachtig.
De olie schraapveer is niet stuk maar komt van een originele zuiger als ik het goed begrepen heb, die past niet goed genoeg helaas maar goed dit is redelijk snel te verhelpen als ik de goede schraapveer bemachtig.
Zandprutser 1e klas.
Volgens mij staat in het WPHB welke overmaten er allemaal zouden horen te zijn. En zoals dhc6 zegt, meneer Suzuki zou je daar aan moeten kunnen helpen, of het revisiebedrijf. En misschien zit ik vreselijk uit m'n nek te lullen, maar volgens mij maakt Wiseco ook overmaat zuigers voor de BIG.kantelaar schreef:
Welke merken fabriceren overmaatse zuigers voor bigs en hoeveel maten overmaten zijn er voor een big?
Ik kan nergens info vinden.
Uiteindelijk gaat de kop en cilinder er toch af om toch de boel te vervangen maar zou graag wat info willen.
Heel erg is het niet maar het word wat duur zo al die olie
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Lars heeft 108 mm Wiseco zuigers, heb zelf 2 (erg dure) Nusa 108 mm, HRT heeft 107 mm te koop, in Reuver kun je aan 106 mm komen (wel met een drijfstangbusje).
Revisie boer lijkt me het simpelst, misschien heeft Futurist / Zappa een idee?
R
Revisie boer lijkt me het simpelst, misschien heeft Futurist / Zappa een idee?
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Dat CMSNL het niet heeft wil niet zeggen dat je het niet via een dealer kan bestellen!
En heb er verder niks zinnigs over te zeggen
En heb er verder niks zinnigs over te zeggen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997