BIG project

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Goed naar alle waarschuwingen geluisterd en van het vakantiegeld op MP een demper gescoord voor het project.
IMGP7342.JPG
IMGP7343.JPG
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

mot er een beugel op de post?
futurist

PS mooi ding he, daarom heb ik er 3, ken ik er nog eens 1 plat rijden
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

futurist schreef:mot er een beugel op de post?
Je hebt al een mail :mrgreen:
futurist schreef: PS mooi ding he, daarom heb ik er 3, ken ik er nog eens 1 plat rijden
Ik was niet van plan deze plat te rijden. Prijs was stevig en ik vind hem er veel te mooi uitzien.
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Prijs was stevig?????

ik vond de vraagprijs eigenlijk al goed en ik kreeg er nog een paar tientjes vanaf.
het is ook een unieke demper (2 kamer model) want hij wordt zo niet meer gemaakt, het blijkt een bepaalde (voor)serie te zijn geweest. De huidige hebben geen rvs maar alu of titanium. zijn illegaal met db killer als absorbtie demper, of als legale 3 kamer demper met een hoop demper spul.
http://www.optitune.nl/laser-produro-demper-alu
Daar zie je ook de prijs en de rvs was ook nog iets duurder. Als je de vraagprijs hebt betaald is het nog spot goedkoop.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

futurist schreef:Prijs was stevig?????t
Ik was meer van de 25 euro dempers 8) ( zonder E-keur ) tot deze.
Was even slikken maar geen bekeuring bij aanhouding op de demper en ik heb het er al weer uit.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

T e r r u g e n d langzaam maar gestaag gaan we door :

zandset wielen voor de vaflip a la Lapalisse style
zoewart.jpg
In Lapalisse bij het BIGmagazijn een zogenaamde "Lars voorbocht" gescoord en zeer binnenkort gaat de USD naar de veerspecialist om hem van een 130KG fiets naar een 200KG fiets up to graden en daarna zou het een kwestie van "even doorbijten" zijn voor i rijdt. :lol:
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

ok we diumen voor je dat er niks meer tegen zit

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Velgies zien er retestrak uit. Hoop dat je de bandjes niet op de velg wipt op de manier waarop je de oude eraf gehaald hebt :lol:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Vandaag de dag van het grote lager in het zandachterwiel ( tandwieldrager )

Ok, gat is 24 mm diep , lager is 17mm dus moet er 7mm overblijven om de kering in te doen.
Kering checken = 7mm alles helemaal toppie. Slijptol paraat, check.
Mep mep mep en koffie op de overwinning :toost:

Even checken of de tandwieldrager van het nog te spaken SM achterwiel ook al OK zit.
Geen kering erop dus mooi te meten, 4mm over tussen lager en bovenkant rand ????????? :shock:
Ok, Grote hamer erbij en mepperdemepmep.
Meten. nondeju nog steeds 4mm.
mepperdemepmep.
meten
:evil: :evil: nog steeds 4mm over !
IMGP7408.jpg
De schijbeweging naar de slijptol al makende even gestopt , adem gehaald en nagedacht.
Voelermaatjes ! :idea:
Door het gat van het lager meten. Geen ruimte tussen lager en bodem gat :shock: :shock:
Toen de professor uitgehangen en gaan meten / checken tussen de 2 tandwieldragers en wat denk je ?
DA MEENDE NIE !!
IMGP7407.jpg
Alles gelijk behalve de hoogte van het gat. Lagers liggen op precies dezelfde hoogte alleen de linker moet een kering van 7mm en de rechter denk ik dan maar eentje van 4mm.

Nu vond ik het al vreemd dat er een goudkleurige naaf in zat dus ik denk dat als ik die niet in de BIGfiches gevonden krijg ik maar eens door de DR600 / DR650 fiches ga snuffelen.
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Ben trots op je Leo,

Meten is weten, donder die flex maar in de Kliko.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

dhc6 schreef:Ben trots op je Leo, Meten is weten,
Keb laatst een weekje les gehad in rustig blijven en nadenken :D

Ik heb de fiches doorlopen en zowel de 800,750,650 en 600 gebruiken dezelfde keering 33*62*7 dus zal i 3mm boven de rand uitsteken :shock:
http://www.xparts.dk/p/696501/oil-seal-33x62x7
Geen porem maar we gaan het er mee doen
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

Leo schreef:Vandaag de dag van het grote lager in het zandachterwiel ( tandwieldrager )

Ok, gat is 24 mm diep , lager is 17mm dus moet er 7mm overblijven om de kering in te doen.
Kering checken = 7mm alles helemaal toppie. Slijptol paraat, check.
Mep mep mep en koffie op de overwinning :toost:

Even checken of de tandwieldrager van het nog te spaken SM achterwiel ook al OK zit.
Geen kering erop dus mooi te meten, 4mm over tussen lager en bovenkant rand ????????? :shock:
Ok, Grote hamer erbij en mepperdemepmep.
Meten. nondeju nog steeds 4mm.
mepperdemepmep.
meten
:evil: :evil: nog steeds 4mm over !
IMGP7408.jpg
De schijbeweging naar de slijptol al makende even gestopt , adem gehaald en nagedacht.
Voelermaatjes ! :idea:
Door het gat van het lager meten. Geen ruimte tussen lager en bodem gat :shock: :shock:
Toen de professor uitgehangen en gaan meten / checken tussen de 2 tandwieldragers en wat denk je ?
DA MEENDE NIE !!
IMGP7407.jpg
Alles gelijk behalve de hoogte van het gat. Lagers liggen op precies dezelfde hoogte alleen de linker moet een kering van 7mm en de rechter denk ik dan maar eentje van 4mm.

Nu vond ik het al vreemd dat er een goudkleurige naaf in zat dus ik denk dat als ik die niet in de BIGfiches gevonden krijg ik maar eens door de DR600 / DR650 fiches ga snuffelen.
Klote man!
Hoort daar een smaller lager in soms?
Dan ga je ook een vulring van 3 mm. nodig hebben.

:toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Als t lager minder diep valt zal je ook een kortere vulbus tussen de brug moeten gebruiken.
En de bus tussen drager en wiel zal misschien ook aangepast moetenworden.

Ik heb nog een originele tandwiel drager liggen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Leo, moeilijk verhaal, maar als ik je goed begrijp zit het lager even diep (of hoog) vanaf je tafel gemeten toch. Dan hoef je niks met bussen te klooien of zo. Gewoon de keerring erin. Daarvoor de bovensterand goed op ruwen en lak vrij maken, ontvetten en met kneedbaar staal zelf een rand maken tot mooi gelijk met de keerring. Zit ie goed gemomteerd. Beetje bij spuiten en klaar is Kee. Ehhh Leo.
Greetz futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Heb den ik slecht gelezen.
Maar als het lager idd even hoog zit gemeten vanaf de tafel dan kloppen de bussen ook gewoon.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Die bus valt toch in die keering, als de lagerhoogte maar klopt
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Hoi alle heren hierboven,

Alles wat jullie dachten hierboven heb ik ook gedacht en nagemeten en alles is hetzelfde op de rand van de hoogte van het gat na en wat Cor schrijft is denk ik de oplossing om de kering netjes "binnen te houden" want die steekt dadelijk 4mm in het gat en 3mm buiten/boven het gat.

Alle DR 800,750,650 en 600 gebruiken hetzelfde lager en dezelfde kering en de nummers aan de binnenkant van deze tandwieldragers zijn hetzelfde.

Het enige wat ik kan bedenken is dat de rand afgedraaid is zo`n 3 mm om een onduidelijke reden.
:shock:

@Mr Z, THX voor het aanbod en als ooit blijkt dat deze tandwieldrager toch niet past meld ik me meteen bij je.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Kennen jullie die mop van die voorvork die dinsdag klaar zou zijn ?

:evil:
ans
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 21, 2010 16:55
Locatie: Gieterveen

Hihi nee vertel! :D
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Nee maar klinkt leuk... vertel!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

zappa.suzuki schreef:Nee maar klinkt leuk... vertel!
" Uiterlijk dinsdag klaar" door de telefoon afgelopen vrijdag.
Dus ik niet vantevoren gebeld en op blind vertrouwen aangereden naar de veerboer.
Kommik daar zegt i "jouw voorvork ligt nog helemaal uit elkaar" en omdat ik het een verrekte goeie mop vond ( khad hem zelf kunnen verzinnen nietwaar ? )
begon ik te lachen maar toen hij mij een grote plastic bak liet zien met 150 onderdelen waarvan ik sommige herkende verging het lachen me wel.
De sterkere veren waren nog niet binnen..............

We hebben gelukkig nog even voor de grote vakantie begint en ik wel een paar rondjes in de Eifel wil rijden
joebar2dakar
Berichten: 234
Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45

Leo schreef:..
We hebben gelukkig nog even voor de grote vakantie begint en ik wel een paar rondjes in de Eifel wil rijden
He vriend, ik weet nog wel een leuke route met als afloop ......... FRIET :mrgreen:
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Wat een prutser, jeemig wat is er nou zo moeilijk om aan een setje veren te komen?

Welke kleur zoek je?
Bijlagen
veren.png
veren.png (77.36 KiB) 2281 keer bekeken
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

de antrapper schreef: Welke kleur zoek je?
Hele speciale van de handovreemdevogel.
Heel zeldzaam tiepje
:wink:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Zetje spaken van Ebay.de is binnen en we gaan binnenkort een avondje "legpuzzelen voor gevorderden" doen.
Legpuzzel.jpg
De naaf is nu licht goud van kleur ( ik denk DR650 ). Zalk hem nog een kleurtje geven nuutnogkan ?
Plaats reactie