BIG project
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
mot er een beugel op de post?
futurist
PS mooi ding he, daarom heb ik er 3, ken ik er nog eens 1 plat rijden
futurist
PS mooi ding he, daarom heb ik er 3, ken ik er nog eens 1 plat rijden
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Je hebt al een mailfuturist schreef:mot er een beugel op de post?
Ik was niet van plan deze plat te rijden. Prijs was stevig en ik vind hem er veel te mooi uitzien.futurist schreef: PS mooi ding he, daarom heb ik er 3, ken ik er nog eens 1 plat rijden
Prijs was stevig?????
ik vond de vraagprijs eigenlijk al goed en ik kreeg er nog een paar tientjes vanaf.
het is ook een unieke demper (2 kamer model) want hij wordt zo niet meer gemaakt, het blijkt een bepaalde (voor)serie te zijn geweest. De huidige hebben geen rvs maar alu of titanium. zijn illegaal met db killer als absorbtie demper, of als legale 3 kamer demper met een hoop demper spul.
http://www.optitune.nl/laser-produro-demper-alu
Daar zie je ook de prijs en de rvs was ook nog iets duurder. Als je de vraagprijs hebt betaald is het nog spot goedkoop.
futurist
ik vond de vraagprijs eigenlijk al goed en ik kreeg er nog een paar tientjes vanaf.
het is ook een unieke demper (2 kamer model) want hij wordt zo niet meer gemaakt, het blijkt een bepaalde (voor)serie te zijn geweest. De huidige hebben geen rvs maar alu of titanium. zijn illegaal met db killer als absorbtie demper, of als legale 3 kamer demper met een hoop demper spul.
http://www.optitune.nl/laser-produro-demper-alu
Daar zie je ook de prijs en de rvs was ook nog iets duurder. Als je de vraagprijs hebt betaald is het nog spot goedkoop.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
T e r r u g e n d langzaam maar gestaag gaan we door :
zandset wielen voor de vaflip a la Lapalisse style
In Lapalisse bij het BIGmagazijn een zogenaamde "Lars voorbocht" gescoord en zeer binnenkort gaat de USD naar de veerspecialist om hem van een 130KG fiets naar een 200KG fiets up to graden en daarna zou het een kwestie van "even doorbijten" zijn voor i rijdt.
zandset wielen voor de vaflip a la Lapalisse style
In Lapalisse bij het BIGmagazijn een zogenaamde "Lars voorbocht" gescoord en zeer binnenkort gaat de USD naar de veerspecialist om hem van een 130KG fiets naar een 200KG fiets up to graden en daarna zou het een kwestie van "even doorbijten" zijn voor i rijdt.
ok we diumen voor je dat er niks meer tegen zit
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Velgies zien er retestrak uit. Hoop dat je de bandjes niet op de velg wipt op de manier waarop je de oude eraf gehaald hebt
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Vandaag de dag van het grote lager in het zandachterwiel ( tandwieldrager )
Ok, gat is 24 mm diep , lager is 17mm dus moet er 7mm overblijven om de kering in te doen.
Kering checken = 7mm alles helemaal toppie. Slijptol paraat, check.
Mep mep mep en koffie op de overwinning
Even checken of de tandwieldrager van het nog te spaken SM achterwiel ook al OK zit.
Geen kering erop dus mooi te meten, 4mm over tussen lager en bovenkant rand ?????????
Ok, Grote hamer erbij en mepperdemepmep.
Meten. nondeju nog steeds 4mm.
mepperdemepmep.
meten
nog steeds 4mm over ! De schijbeweging naar de slijptol al makende even gestopt , adem gehaald en nagedacht.
Voelermaatjes !
Door het gat van het lager meten. Geen ruimte tussen lager en bodem gat
Toen de professor uitgehangen en gaan meten / checken tussen de 2 tandwieldragers en wat denk je ?
DA MEENDE NIE !! Alles gelijk behalve de hoogte van het gat. Lagers liggen op precies dezelfde hoogte alleen de linker moet een kering van 7mm en de rechter denk ik dan maar eentje van 4mm.
Nu vond ik het al vreemd dat er een goudkleurige naaf in zat dus ik denk dat als ik die niet in de BIGfiches gevonden krijg ik maar eens door de DR600 / DR650 fiches ga snuffelen.
Ok, gat is 24 mm diep , lager is 17mm dus moet er 7mm overblijven om de kering in te doen.
Kering checken = 7mm alles helemaal toppie. Slijptol paraat, check.
Mep mep mep en koffie op de overwinning
Even checken of de tandwieldrager van het nog te spaken SM achterwiel ook al OK zit.
Geen kering erop dus mooi te meten, 4mm over tussen lager en bovenkant rand ?????????
Ok, Grote hamer erbij en mepperdemepmep.
Meten. nondeju nog steeds 4mm.
mepperdemepmep.
meten
nog steeds 4mm over ! De schijbeweging naar de slijptol al makende even gestopt , adem gehaald en nagedacht.
Voelermaatjes !
Door het gat van het lager meten. Geen ruimte tussen lager en bodem gat
Toen de professor uitgehangen en gaan meten / checken tussen de 2 tandwieldragers en wat denk je ?
DA MEENDE NIE !! Alles gelijk behalve de hoogte van het gat. Lagers liggen op precies dezelfde hoogte alleen de linker moet een kering van 7mm en de rechter denk ik dan maar eentje van 4mm.
Nu vond ik het al vreemd dat er een goudkleurige naaf in zat dus ik denk dat als ik die niet in de BIGfiches gevonden krijg ik maar eens door de DR600 / DR650 fiches ga snuffelen.
Keb laatst een weekje les gehad in rustig blijven en nadenkendhc6 schreef:Ben trots op je Leo, Meten is weten,
Ik heb de fiches doorlopen en zowel de 800,750,650 en 600 gebruiken dezelfde keering 33*62*7 dus zal i 3mm boven de rand uitsteken
http://www.xparts.dk/p/696501/oil-seal-33x62x7
Geen porem maar we gaan het er mee doen
Klote man!Leo schreef:Vandaag de dag van het grote lager in het zandachterwiel ( tandwieldrager )
Ok, gat is 24 mm diep , lager is 17mm dus moet er 7mm overblijven om de kering in te doen.
Kering checken = 7mm alles helemaal toppie. Slijptol paraat, check.
Mep mep mep en koffie op de overwinning
Even checken of de tandwieldrager van het nog te spaken SM achterwiel ook al OK zit.
Geen kering erop dus mooi te meten, 4mm over tussen lager en bovenkant rand ?????????
Ok, Grote hamer erbij en mepperdemepmep.
Meten. nondeju nog steeds 4mm.
mepperdemepmep.
meten
nog steeds 4mm over ! De schijbeweging naar de slijptol al makende even gestopt , adem gehaald en nagedacht.
Voelermaatjes !
Door het gat van het lager meten. Geen ruimte tussen lager en bodem gat
Toen de professor uitgehangen en gaan meten / checken tussen de 2 tandwieldragers en wat denk je ?
DA MEENDE NIE !! Alles gelijk behalve de hoogte van het gat. Lagers liggen op precies dezelfde hoogte alleen de linker moet een kering van 7mm en de rechter denk ik dan maar eentje van 4mm.
Nu vond ik het al vreemd dat er een goudkleurige naaf in zat dus ik denk dat als ik die niet in de BIGfiches gevonden krijg ik maar eens door de DR600 / DR650 fiches ga snuffelen.
Hoort daar een smaller lager in soms?
Dan ga je ook een vulring van 3 mm. nodig hebben.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Als t lager minder diep valt zal je ook een kortere vulbus tussen de brug moeten gebruiken.
En de bus tussen drager en wiel zal misschien ook aangepast moetenworden.
Ik heb nog een originele tandwiel drager liggen
En de bus tussen drager en wiel zal misschien ook aangepast moetenworden.
Ik heb nog een originele tandwiel drager liggen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo, moeilijk verhaal, maar als ik je goed begrijp zit het lager even diep (of hoog) vanaf je tafel gemeten toch. Dan hoef je niks met bussen te klooien of zo. Gewoon de keerring erin. Daarvoor de bovensterand goed op ruwen en lak vrij maken, ontvetten en met kneedbaar staal zelf een rand maken tot mooi gelijk met de keerring. Zit ie goed gemomteerd. Beetje bij spuiten en klaar is Kee. Ehhh Leo.
Greetz futurist
Greetz futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Heb den ik slecht gelezen.
Maar als het lager idd even hoog zit gemeten vanaf de tafel dan kloppen de bussen ook gewoon.
Maar als het lager idd even hoog zit gemeten vanaf de tafel dan kloppen de bussen ook gewoon.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Die bus valt toch in die keering, als de lagerhoogte maar klopt
Big Bigger Tiger en weer Big
Hoi alle heren hierboven,
Alles wat jullie dachten hierboven heb ik ook gedacht en nagemeten en alles is hetzelfde op de rand van de hoogte van het gat na en wat Cor schrijft is denk ik de oplossing om de kering netjes "binnen te houden" want die steekt dadelijk 4mm in het gat en 3mm buiten/boven het gat.
Alle DR 800,750,650 en 600 gebruiken hetzelfde lager en dezelfde kering en de nummers aan de binnenkant van deze tandwieldragers zijn hetzelfde.
Het enige wat ik kan bedenken is dat de rand afgedraaid is zo`n 3 mm om een onduidelijke reden.
@Mr Z, THX voor het aanbod en als ooit blijkt dat deze tandwieldrager toch niet past meld ik me meteen bij je.
Alles wat jullie dachten hierboven heb ik ook gedacht en nagemeten en alles is hetzelfde op de rand van de hoogte van het gat na en wat Cor schrijft is denk ik de oplossing om de kering netjes "binnen te houden" want die steekt dadelijk 4mm in het gat en 3mm buiten/boven het gat.
Alle DR 800,750,650 en 600 gebruiken hetzelfde lager en dezelfde kering en de nummers aan de binnenkant van deze tandwieldragers zijn hetzelfde.
Het enige wat ik kan bedenken is dat de rand afgedraaid is zo`n 3 mm om een onduidelijke reden.
@Mr Z, THX voor het aanbod en als ooit blijkt dat deze tandwieldrager toch niet past meld ik me meteen bij je.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Nee maar klinkt leuk... vertel!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
" Uiterlijk dinsdag klaar" door de telefoon afgelopen vrijdag.zappa.suzuki schreef:Nee maar klinkt leuk... vertel!
Dus ik niet vantevoren gebeld en op blind vertrouwen aangereden naar de veerboer.
Kommik daar zegt i "jouw voorvork ligt nog helemaal uit elkaar" en omdat ik het een verrekte goeie mop vond ( khad hem zelf kunnen verzinnen nietwaar ? )
begon ik te lachen maar toen hij mij een grote plastic bak liet zien met 150 onderdelen waarvan ik sommige herkende verging het lachen me wel.
De sterkere veren waren nog niet binnen..............
We hebben gelukkig nog even voor de grote vakantie begint en ik wel een paar rondjes in de Eifel wil rijden
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
He vriend, ik weet nog wel een leuke route met als afloop ......... FRIETLeo schreef:..
We hebben gelukkig nog even voor de grote vakantie begint en ik wel een paar rondjes in de Eifel wil rijden
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Wat een prutser, jeemig wat is er nou zo moeilijk om aan een setje veren te komen?
Welke kleur zoek je?
Welke kleur zoek je?
- Bijlagen
-
- veren.png (77.36 KiB) 2295 keer bekeken
Big Bigger Tiger en weer Big