BIG project
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
THX voor de tip !Ouwe Reus schreef: 2. Geleid de leiding verder onder de achterbrug langs (evt met tiewraps fatsoeneren) naar de remklauw 3. Probeer het nou maar !
Moet alleen nog bedenken hoe ik de geleider vast ga zetten want heb alles van de originele geleiders helaas al weggemikt.
- de antrapper
Wordt tijd voor een motivatie meeting op no 42
Big Bigger Tiger en weer Big
Na een dagje nadenken is er 1 ding wat je offroad niet wilt en dat is een achterremleiding onbeschermd onder de achterbrug door.
Verder gespiekt bij huidige enduro en daar doet men nog steeds vanaf de rempomp via een bocht door het (sub)frame naar de achterremklauw geleiden ( over bovenkant achterbrug ) dus die omleiding ipv rechtstreeks naar de remklauw zal nog steeds ergens voor dienen.
Kga dus terug naar origineel zodra ik de remleidingbeschermers / geleiders aan de onderkant / binnenkant weer gescoord heb.
Verder vanavond het achterlicht / nummerplaatverlichting / nummerplaat er weer op geschroefd.
D-day komt rap dichterbij.
Verder gespiekt bij huidige enduro en daar doet men nog steeds vanaf de rempomp via een bocht door het (sub)frame naar de achterremklauw geleiden ( over bovenkant achterbrug ) dus die omleiding ipv rechtstreeks naar de remklauw zal nog steeds ergens voor dienen.
Kga dus terug naar origineel zodra ik de remleidingbeschermers / geleiders aan de onderkant / binnenkant weer gescoord heb.
Verder vanavond het achterlicht / nummerplaatverlichting / nummerplaat er weer op geschroefd.
D-day komt rap dichterbij.
-
Tje ben benieuwd wie ie om die geleiders gaat vragen..
steeds zooi naar hem opsturen scheelt wel troep.. misschien maar eens overwegen er wat voor te vragen nu ie in de stress begint te raken.. t is net drugs, geef ze t eerst gratis en eenmaal verslaafd aan je zooi reken je de hoofdprijs...
steeds zooi naar hem opsturen scheelt wel troep.. misschien maar eens overwegen er wat voor te vragen nu ie in de stress begint te raken.. t is net drugs, geef ze t eerst gratis en eenmaal verslaafd aan je zooi reken je de hoofdprijs...
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Bij de letter A van Afvalbak hebben we in het magazijn te Uje de plastic geleider van de achterremleiding gevonden die onderaan de achterbrug de zaak beschermt. Tevens in dezelfde bak nog een plaatje ijzer van 5mm dik gevonden om een stevige casesaver in mekaar te slijpen in de verloren uurtjes.
Verder kwam ik tot de ontdekking dat ik op zoek moet naar een nieuw setje verwarmde handvatten want behalve dat ik daar mee verwend ben op de GS zijn die ook dikker dan normale handvatten ( perfect voor de kolenschoppen van mij ) en zoeentje zit op het gashandvat en zat op de linker kant van het stuur ook maar die heb ik een jaar geleden weggegooid want .............
Verder kwam ik tot de ontdekking dat ik op zoek moet naar een nieuw setje verwarmde handvatten want behalve dat ik daar mee verwend ben op de GS zijn die ook dikker dan normale handvatten ( perfect voor de kolenschoppen van mij ) en zoeentje zit op het gashandvat en zat op de linker kant van het stuur ook maar die heb ik een jaar geleden weggegooid want .............
Zeg, kennen jullie die 22 april mop van dat Ebay.de zadel wat een tijdje geleden geleverd zou worden ?Leo schreef:Eenmaal een fetisch ....................
Kzag hem op Ebay en werd er helemaal wild van. MOEST hem gewoon hebben
Wel nog even aanpassen naar endurozadelmodel en zwart dekje erover
Volgens mij is 'ie bij jouw buurvrouw afgeleverd, en zit 'ie wel heul lekker . Met andere woorden: je krijgt 'm noooooit meer terug.Leo schreef:Zeg, kennen jullie die 22 april mop van dat Ebay.de zadel wat een tijdje geleden geleverd zou worden ?Leo schreef:Eenmaal een fetisch ....................
Kzag hem op Ebay en werd er helemaal wild van. MOEST hem gewoon hebben
Wel nog even aanpassen naar endurozadelmodel en zwart dekje erover
BTW: toch knap dat je met project VlaFlip al bijna 12000 hits hebt gescoord
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Dan dient i nu als OB vrees ik en wil ik hem idd nooit meer terug zien.Ouwe Reus schreef: Volgens mij is 'ie bij jouw buurvrouw afgeleverd,
Maar wat er speelt is dat we een trek en treesnr hebben doorgekregen van de verkoper waar geen pakketje op wordt getraceerd dus we hebben een officiele klacht ingediend bij ebay en die gaan nu bellen met de verkoper wat er aan de hand is. We kiep joe informed
-
Tja.. ja maar KTM...
Volg en sponsor je project met veel interesse en tot nu toe bevestigt het mn beslissing van jaren terug om er niet aan te beginnen en een KTM Adventure te kopen in crosstrim..
maar t blijft kriebelen
Volg en sponsor je project met veel interesse en tot nu toe bevestigt het mn beslissing van jaren terug om er niet aan te beginnen en een KTM Adventure te kopen in crosstrim..
maar t blijft kriebelen
Komt niet echt geloofwaardig over hè als ik spullen van dat merk op mijn brommers schroefzappa.suzuki schreef:Tja.. ja maar KTM...
( maar je zal verbaasd zijn waar 1 zadel van Frans v R inmiddels opgeschroefd is )
Dit setje gaat dan ook naar viva la france maar ik heb wel even gebruik gemaakt van de gelegenheid om te laten zien hoe zoiets eruit ziet op een BIG mocht iemand er ook aan denken. De tank gaat volgens mij heel wat in en weegt een drol en past met gemak over de kop van de cilinder heen. Wel even nieuwe bevestigingspunten lassen op de frambuis.
-
Ik zou het gewoon doen zo
Tank is 18 of 20 liter, zit ook op mijn KTM
Ik heb altijd met veel plezier gezien hoe jij je afzet tegen KTM maar je bent dom als je trots in de weg gaat zitten en niks van KTM op je brommer gaat zetten
Als ik ooit een project ga doen dan ga ik kijken of ik een BIG blok in een oud KTM LC4 frame kan krijgen met een 50mm WP Extreme voorvork,
zal het frame dan wel moeten doorslijpen en aanpassen maar dat is denk ik misschien wel de makkelijkste en beste weg
Tank is 18 of 20 liter, zit ook op mijn KTM
Ik heb altijd met veel plezier gezien hoe jij je afzet tegen KTM maar je bent dom als je trots in de weg gaat zitten en niks van KTM op je brommer gaat zetten
Als ik ooit een project ga doen dan ga ik kijken of ik een BIG blok in een oud KTM LC4 frame kan krijgen met een 50mm WP Extreme voorvork,
zal het frame dan wel moeten doorslijpen en aanpassen maar dat is denk ik misschien wel de makkelijkste en beste weg
Jaaaa! gas erop want we vielen weer stil.
Vraagje :
Ben dit weekend bezig alle (electra) kabels aan het aansluiten voor de eerste start / rit en werd er door Ouwe Reus laatst op geattendeerd dat ik iets met de tuutjes op de carb moest doen.
Tis een SR43 en ik weet dat het buitenste tuutje eigenlijk aangesloten moet worden op de benz pomp maar die gebruik ik niet dus die dop ik af maar er zit nog eenzelfde tuutje verstopt achter het choke mechanisme.
Wat doet die eigenlijk ?
Vraagje :
Ben dit weekend bezig alle (electra) kabels aan het aansluiten voor de eerste start / rit en werd er door Ouwe Reus laatst op geattendeerd dat ik iets met de tuutjes op de carb moest doen.
Tis een SR43 en ik weet dat het buitenste tuutje eigenlijk aangesloten moet worden op de benz pomp maar die gebruik ik niet dus die dop ik af maar er zit nog eenzelfde tuutje verstopt achter het choke mechanisme.
Wat doet die eigenlijk ?
Beide carbs hebben een vacuümpTuuT. Bij zowel mijn gemonteerde en reserve-carbs bleken ze allemaal open, en aangezien er maar eentje daadwerkelijk wordt gebruik om de brandstofpomp te "bedienen", functioneerde de andere als een stozuiger met de carb zelf als stofzak .Leo schreef:dat ik iets met de tuutjes op de carb moest doen.
Wat doet die eigenlijk ?
Afdoppen kan direct over het TuuTje , of evt met een stukje brandstofleiding welke je over de TuuT schuif en afsluit met een schroef of zo. Of je de linker of de rechter beetpakt, om het even. Qua toegankelijkheid is het makkelijker om de linker carb af te doppen, want deze zit erg verstopt tussen de beide carbs én de chokebediening. Heb daarom zelf de vacuumslang naar de brandstofpomp op de rechter TuuT aangesloten.
あなたは今それを得る?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.
Ouwe Reus schreef: あなたは今それを得る?
Denk dat je zakjapanner iets teveel op had toen i dit schreef.( er staat: " anaal voor ons allemaal ? " )
Spgoesdakar was net op de koffie en die had een tip om op de middentuut een slangetje te plaatsen en daar eens doorheen te blazen en hij meende dat de tuut dicht is.