Welk motor kopen voor plezier enduro?

databank van noppenmotoren en aanverwante artikelen.

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, GuyC, Rudy, Fr@venture

Plaats reactie
breezy
Berichten: 8
Lid geworden op: zo jan 13, 2013 23:04

Welk motor kopen voor plezier enduro?

Bericht door breezy »

Goeiedag,

Ben al enkele dagen opzoek naar een enduro moto, maar heb het
wat moeilijk met een keuze te maken. Het zou voor algemeen gebruik zijn,
beperkt op de baan vooral wat rondritten en crossen, etc..

Ben vorig jaar met een XR600 van '92 naar Afrika gereden, en door deze ondervindingen
zou ik nu toch voor iets moderners zoeken maar nog binnen het budget. (+/- 2000-2500€)

Nu was mijn oog gevallen op een Ktm exc 450, vallen deze wat mee qua onderhoud? Ik onderhoud
mijn materiaal goed maar heb geen zin om 4x meer mijn olie te moeten verversen dan met een andere moto..

Welke zouden jullie aanraden?

Groeten,
Louis
Noppy
Berichten: 2915
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Re: Welk motor kopen voor plezier enduro?

Bericht door Noppy »

Een EXC300 of een DRZ400. Daar kan je niet zo snel een hele grote buil aan vallen.

Alle prestatiegerichte enduro's hebben één of andere vorm van achterstallig onderhoud, of de vorige eigenaar nu oprecht is of niet.

De schade bij dat soort modellen kan behoorlijk straf uitpakken.
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
breezy
Berichten: 8
Lid geworden op: zo jan 13, 2013 23:04

Re: Welk motor kopen voor plezier enduro?

Bericht door breezy »

Is de exc 450 dan meer competitie gericht, of kan het ook wel als dagelijks vervoer tellen? Ik heb geen idee van de levensduur van die moto's is waarschijnlijk
ook moeilijk te achterhalen omdat het vaak niet naar wens is ondergehouden geweest.

Loop ik veel risico als ik eentje koop van 2007 maar die wel al 18 000 km's heeft, of kunnen die er wel wat aan?

Heb ook al liggen zoeken naar een DRZ maar vind voor de moment niet echt iets aantrekkelijks.
Webar
Berichten: 54
Lid geworden op: di sep 11, 2012 16:12
Locatie: Gemeente Eijsden-Margraten

Re: Welk motor kopen voor plezier enduro?

Bericht door Webar »

Een echte enduro kijk dan in de richting van een 250 of 300 2t, vanwege het geringe onderhoud, goede betrouwbaarheid, en makkelijk zelf aan te sleutelen.
Een DRZ400E is een goede keuze als het 2t gebeuren je niet zo trekt en toch de geringe onderhoud en betrouwbaarheid wilt hebben.
Een echte moderne 4t enduro (450 a 500cc), heeft toch wat meer onderhoud nodig, en bij een revisie kan het al snel behoorlijk in de papieren lopen.

Voor jouw budget kun je makkelijk een goede modernere 250/300 2t vinden.
Webar
Berichten: 54
Lid geworden op: di sep 11, 2012 16:12
Locatie: Gemeente Eijsden-Margraten

Re: Welk motor kopen voor plezier enduro?

Bericht door Webar »

18dKM is voor iedere competitie gerichte enduro fiets heel veel.
Hij zou dan bijna aan de tweede complete revisie toe zijn, (KTM misschien al de derde).
Het ligt uiteraard aan de prijs, maar ik zou niet zo'n enduro kopen met zoveel km.
De kosten om hem helemaal in orde vallen altijd hoger uit dan gedacht, en dan kom je al snel in de buurt van een veel jonger model.
Plaats reactie