Aanpassing carburateur

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

pjlaurens schreef:Marco,

Weet je zeker dat alles goed staat
vlotter hoogte e.d. zodat de benzine NIET door de overloop naar loopt......

greetz peter
Hey Peter,

Je doelt op het overlopen van de carbs in het motorblok. Kraan gaat bij mij dicht als ik er niet op rijd. BIG is niet omgeven door een benzinewalm, lekt ook niet zichtbaar. De carbs van de SR43 hadden toch een overloopbeveiliging? Maar iss idd wel iets om te controleren met een transparante brandstofleiding. Thanks mate!

Moet er wel bij zeggen dat ik nog niet getankt heb sinds de BIG een half jaar in die warme box heeft overwintert, maar kan mij ook niet voorstellen dat er dan opeens 7 liter brandstof is verdampt of in het carter is verdwenen :shock:

Nabrander:
Verleden week trouwens de olie ververst. Viscositeit was voor mijn gevoel in orde, en helemaal geen benzinelucht. Zekerrrrrrr geen 7 liter peut bij de 3-3,5 liter olie :D . Ook geen lekkage vanuit de carbs (direct uit de carbs of via de lufi). Denk wel dat de BIG wat dorstiger is geworden, hoofdzakelijk door mijn rechterpols. Zal de dagteller even naar de 180km opzwepen en opnieuw tanken :?. Wordt vervolgd!
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op do apr 17, 2014 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Rammelbak
Berichten: 801
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Op een ander forum heeft iemand een test uitgevoerd met benzine van diverse leveranciers. Geinig om te lezen. Er verdampt toch een stuk meer dan je zou denken. Dit is nog maar in een flesje. Stle je een veel groter oppervlak in een benzinetank voor...
Als je je motor een half jaar weg zet, rijd dan in elk geval je carbs leeg en tap je tank af. Wil je weer gaan rijden, gooi er dan even wat nieuwe peut in. In dat halve jaar is de oude peut echt al half overleden.
:zwaaien:
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Lekker stuk door de polder geknald. Heerlijke roffel, doet rustig rijdend een beetje denken aan een sub impreza. Verbruik is na laatste tankbeurt 1:15, dus gezien rijstijl mag ik niet klagen. Koud stationair draaiend en bij 1/8 gas (had het eerst over 1/4) houd 'ie nog in. Heb steeds sterker het gevoel dat die kleine pilot jet de boosdoener is. Wordt asap opgelost.

De slang van de kleppendeksel naar de oorspronkelijke luchtfilter behuizing laatst vervangen door een 'mini luchtfilter". Werkt op zich prima, maar heb toch besloten de originele slang terug te plaatsen, zodat dampen uit het kleppendeksel weer de motor in worden gezogen.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Plaats reactie