welke UPSD voorvork past er in de Big met de minste aanpassingen en dat ook het originele voorwiel met rem er in past
futurist
upsd
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
minste dan..............
futurist
PS ben nu idd wel zichtbaar maar een foto in de bijlage na bladeren verdwijnt nog steeds en ik kan dus nog steeds geen foto's plaatsen MODERATOR????
futurist
PS ben nu idd wel zichtbaar maar een foto in de bijlage na bladeren verdwijnt nog steeds en ik kan dus nog steeds geen foto's plaatsen MODERATOR????
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Geen.futurist schreef:minste dan..............
USD is dik boven en dun onder dus geen maat zal in de standaard T-stuk van de BIG passen.
Vervolgens past de soes remklauw natuurlijk niet op een .....welk merk USD.
+ wil je liever met een 320 schijf rijden en zal er zoiezo een remklauwadapter gemaakt moeten worden.
Makkelijkste werkt door een komplete voorkant van een andere fiets erin te schroeven met alles erop en eraan, hoef je alleen de pin over te laten zetten.
Montersmurf heeft de voorkant van een LC8 erin geschroefd.
Mocht je de standaard voorvork aanzienlijk willen upgraden dan even contact opnemen met "Dabit".
ja ik heb ook al eens gehoord van inserts in de voorvork die de vork echt beter maken recorors of zo iets, heb er op ADV rider ook al iets van gelezen.
de voorkant moet nu natuurlijk even goed worden als de white power die ik nu voor de achterkant heb gescoord
futurist
de voorkant moet nu natuurlijk even goed worden als de white power die ik nu voor de achterkant heb gescoord
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
je bedoelt het binnenwerk aanpassen?Zal zeker beter veren en dempen maar de stijfheid van de vork wordt er niet beter op en instellen van demping is er ook niet bij.Moet trouwens zeggen dat ik bij mijn vorige big ook alleen maar de achter vering heb vervangen door een wp en in de orginele voorvork wp veren.En dat was prima....voor op de weg
- de antrapper
- Berichten: 2200
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Rij het ding een langs een verendeskundige en dan niet een motorzaak maar echt een vering en dempingspecialist ,
vraag wat hij kan verbeteren aan een standaard voorkant, voor niet teveel geld maar de vraag is vooral , wat wil je ermee?
Gr Hans
vraag wat hij kan verbeteren aan een standaard voorkant, voor niet teveel geld maar de vraag is vooral , wat wil je ermee?
Gr Hans
Big Bigger Tiger en weer Big 

met ploatjesfuturist schreef:ja ik heb ook al eens gehoord van inserts in de voorvork die de vork echt beter maken recorors of zo iets,
de antrapper schreef:Rij het ding een langs een verendeskundige en dan niet een motorzaak maar echt een vering en dempingspecialist ,
vraag wat hij kan verbeteren aan een standaard voorkant, voor niet teveel geld maar de vraag is vooral , wat wil je ermee?
Gr Hans
ik wil dat de voorkant me sneller rijden op onverhard (gaten en bulten) toe gaat laten waar de achterkant nu wel geschikt voor gaat zijn nu daar een white power in komt.
Zonder op te scheppen weet ik er zelf al meer van af dan de betere motorzaak (allemaal prullers echt waar de dingen die ik hier 's avonds zie waar mensen dan echt veel geld voor betaald hebben) Ook een gewone vering specialist loopt bij zo een gewone vork al gauw vast. Ben jaren kind aan huis geweest bij Hyperpro, zelfs in de begin tijd dat ze nog motoren voor mij gratis hebben geupgrade omdat ik een nieuw model had en ze nog ervaring op wilden doen.
Ik zal dan naar een cross vering specialist moeten. Maar zoals ik zei heb ik op ADV rider in het draadje van onze Big iets gezien van "inserts" die de vork echt verbeteren maar dat was duur spul (niet erg als het werkt).
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- de antrapper
- Berichten: 2200
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Big Bigger Tiger en weer Big 

Leo schreef:met ploatjesfuturist schreef:ja ik heb ook al eens gehoord van inserts in de voorvork die de vork echt beter maken recorors of zo iets,
Ja Leo dat was het maar kan je dat in NL ook laten doen???
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Yss waar Dabit over spreekt = Promax te Schijndel en daar ben ik vorige maand nog binnen gewandeld ( zit tegenover Haanwheels ) dus moet in NL te laten doen zijn / spullen te bestellen zijn.futurist schreef: Ja Leo dat was het maar kan je dat in NL ook laten doen???
futurist
Na het verbeteren van mijn achterschokbreker bij JD Shocks, heb ik ook het gevoel dat mijn voorkant achter blijft qua prestatie. Vooral op gravelwegen op vakantie viel me dat op.
Bij JD heb ik gevraagd wat hij met de voorkant kan. Sowieso raadt hij aan er een brug tussen te plaatsen, b.v. zoals Hessler levert. Daarbij kan hij de voorvork reviseren en aanpassen. Dit doet hij m.b.v. sterkere progressieve veren, die hij op maat berekend. Hoe precies weet ik niet.
Voor betere demping kan hij een bus op de binnenpoot solderen op een juist gekozen positie. Dit maakt de demping ook progressief doordat de olie vanaf die positie moeilijker door de poten wordt gepompt (klinkt wat wazig maar ik kan het niet zo goed uitleggen).
Bovenstaande aanpassing heb ik nog niet laten uitvoeren, dus ik kan je niet zeggen hoe de praktijk uitpakt. Als het net zo uit zou pakken als met de achterschokbreker, dan zou ik dik tevreden zijn. De kosten vallen mij nog mee. Voor de veren vraagt hij ongeveer 100 euro. Het aanpassen zou volgens mij rond de 200 kosten. Ik moet me alleen nog even bedenken of ik dat in de motor wil stoppen. Vandaag heb ik een mondelingen koopovereenkomst gesloten op een hele strakke Yamaha TT600R
, maar die Big blijft toch roepen. Ik overweeg om hem er naast te houden...
Bij JD heb ik gevraagd wat hij met de voorkant kan. Sowieso raadt hij aan er een brug tussen te plaatsen, b.v. zoals Hessler levert. Daarbij kan hij de voorvork reviseren en aanpassen. Dit doet hij m.b.v. sterkere progressieve veren, die hij op maat berekend. Hoe precies weet ik niet.
Voor betere demping kan hij een bus op de binnenpoot solderen op een juist gekozen positie. Dit maakt de demping ook progressief doordat de olie vanaf die positie moeilijker door de poten wordt gepompt (klinkt wat wazig maar ik kan het niet zo goed uitleggen).
Bovenstaande aanpassing heb ik nog niet laten uitvoeren, dus ik kan je niet zeggen hoe de praktijk uitpakt. Als het net zo uit zou pakken als met de achterschokbreker, dan zou ik dik tevreden zijn. De kosten vallen mij nog mee. Voor de veren vraagt hij ongeveer 100 euro. Het aanpassen zou volgens mij rond de 200 kosten. Ik moet me alleen nog even bedenken of ik dat in de motor wil stoppen. Vandaag heb ik een mondelingen koopovereenkomst gesloten op een hele strakke Yamaha TT600R


Ik zal even in mijn "droomtopic" een plaatje plaatsen, anders gaat het wel heel erg offtopic 


Ik heb de oude vork van DaBit in mijn BIG zitten, en ik moet zeggen het maakt veel verschil!Leo schreef:Mocht je de standaard voorvork aanzienlijk willen upgraden dan even contact opnemen met "Dabit".futurist schreef:minste dan..............
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic