upsd

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
futurist
Berichten: 3442
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

welke UPSD voorvork past er in de Big met de minste aanpassingen en dat ook het originele voorwiel met rem er in past
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5856
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 00:31

futurist schreef:welke UPSD voorvork past er in de Big met de minste aanpassingen en dat ook het originele voorwiel met rem er in past
futurist
Geen.
futurist
Berichten: 3442
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

minste dan..............
futurist

PS ben nu idd wel zichtbaar maar een foto in de bijlage na bladeren verdwijnt nog steeds en ik kan dus nog steeds geen foto's plaatsen MODERATOR????
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5856
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 00:31

futurist schreef:minste dan..............
Geen.

USD is dik boven en dun onder dus geen maat zal in de standaard T-stuk van de BIG passen.
Vervolgens past de soes remklauw natuurlijk niet op een .....welk merk USD.
+ wil je liever met een 320 schijf rijden en zal er zoiezo een remklauwadapter gemaakt moeten worden.

Makkelijkste werkt door een komplete voorkant van een andere fiets erin te schroeven met alles erop en eraan, hoef je alleen de pin over te laten zetten.

Montersmurf heeft de voorkant van een LC8 erin geschroefd.

Mocht je de standaard voorvork aanzienlijk willen upgraden dan even contact opnemen met "Dabit".
futurist
Berichten: 3442
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

ja ik heb ook al eens gehoord van inserts in de voorvork die de vork echt beter maken recorors of zo iets, heb er op ADV rider ook al iets van gelezen.
de voorkant moet nu natuurlijk even goed worden als de white power die ik nu voor de achterkant heb gescoord
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
petertje
Berichten: 241
Lid geworden op: di mei 20, 2008 18:36

je bedoelt het binnenwerk aanpassen?Zal zeker beter veren en dempen maar de stijfheid van de vork wordt er niet beter op en instellen van demping is er ook niet bij.Moet trouwens zeggen dat ik bij mijn vorige big ook alleen maar de achter vering heb vervangen door een wp en in de orginele voorvork wp veren.En dat was prima....voor op de weg
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2200
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Rij het ding een langs een verendeskundige en dan niet een motorzaak maar echt een vering en dempingspecialist ,
vraag wat hij kan verbeteren aan een standaard voorkant, voor niet teveel geld maar de vraag is vooral , wat wil je ermee?

Gr Hans
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo
Berichten: 5856
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 00:31

futurist schreef:ja ik heb ook al eens gehoord van inserts in de voorvork die de vork echt beter maken recorors of zo iets,
met ploatjes
futurist
Berichten: 3442
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

de antrapper schreef:Rij het ding een langs een verendeskundige en dan niet een motorzaak maar echt een vering en dempingspecialist ,
vraag wat hij kan verbeteren aan een standaard voorkant, voor niet teveel geld maar de vraag is vooral , wat wil je ermee?

Gr Hans

ik wil dat de voorkant me sneller rijden op onverhard (gaten en bulten) toe gaat laten waar de achterkant nu wel geschikt voor gaat zijn nu daar een white power in komt.

Zonder op te scheppen weet ik er zelf al meer van af dan de betere motorzaak (allemaal prullers echt waar de dingen die ik hier 's avonds zie waar mensen dan echt veel geld voor betaald hebben) Ook een gewone vering specialist loopt bij zo een gewone vork al gauw vast. Ben jaren kind aan huis geweest bij Hyperpro, zelfs in de begin tijd dat ze nog motoren voor mij gratis hebben geupgrade omdat ik een nieuw model had en ze nog ervaring op wilden doen.
Ik zal dan naar een cross vering specialist moeten. Maar zoals ik zei heb ik op ADV rider in het draadje van onze Big iets gezien van "inserts" die de vork echt verbeteren maar dat was duur spul (niet erg als het werkt).
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2200
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
futurist
Berichten: 3442
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

Leo schreef:
futurist schreef:ja ik heb ook al eens gehoord van inserts in de voorvork die de vork echt beter maken recorors of zo iets,
met ploatjes

Ja Leo dat was het maar kan je dat in NL ook laten doen???

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5856
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 00:31

futurist schreef: Ja Leo dat was het maar kan je dat in NL ook laten doen???
futurist
Yss waar Dabit over spreekt = Promax te Schijndel en daar ben ik vorige maand nog binnen gewandeld ( zit tegenover Haanwheels ) dus moet in NL te laten doen zijn / spullen te bestellen zijn.
Rammelbak
Berichten: 806
Lid geworden op: do jan 12, 2012 16:25
Locatie: Naast de buren.

Na het verbeteren van mijn achterschokbreker bij JD Shocks, heb ik ook het gevoel dat mijn voorkant achter blijft qua prestatie. Vooral op gravelwegen op vakantie viel me dat op.

Bij JD heb ik gevraagd wat hij met de voorkant kan. Sowieso raadt hij aan er een brug tussen te plaatsen, b.v. zoals Hessler levert. Daarbij kan hij de voorvork reviseren en aanpassen. Dit doet hij m.b.v. sterkere progressieve veren, die hij op maat berekend. Hoe precies weet ik niet.
Voor betere demping kan hij een bus op de binnenpoot solderen op een juist gekozen positie. Dit maakt de demping ook progressief doordat de olie vanaf die positie moeilijker door de poten wordt gepompt (klinkt wat wazig maar ik kan het niet zo goed uitleggen).

Bovenstaande aanpassing heb ik nog niet laten uitvoeren, dus ik kan je niet zeggen hoe de praktijk uitpakt. Als het net zo uit zou pakken als met de achterschokbreker, dan zou ik dik tevreden zijn. De kosten vallen mij nog mee. Voor de veren vraagt hij ongeveer 100 euro. Het aanpassen zou volgens mij rond de 200 kosten. Ik moet me alleen nog even bedenken of ik dat in de motor wil stoppen. Vandaag heb ik een mondelingen koopovereenkomst gesloten op een hele strakke Yamaha TT600R :verliefd: , maar die Big blijft toch roepen. Ik overweeg om hem er naast te houden...
:zwaaien:
Leo
Berichten: 5856
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 00:31

Rammelbak schreef: Vandaag heb ik een mondelingen koopovereenkomst gesloten op een hele strakke Yamaha TT600R :verliefd: ,
Afbeelding

Rammelbak schreef: maar die Big blijft toch roepen. Ik overweeg om hem er naast te houden...
Smart thinking
Rammelbak
Berichten: 806
Lid geworden op: do jan 12, 2012 16:25
Locatie: Naast de buren.

Ik zal even in mijn "droomtopic" een plaatje plaatsen, anders gaat het wel heel erg offtopic :slaan:
:zwaaien:
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Leo schreef:
futurist schreef:minste dan..............
Mocht je de standaard voorvork aanzienlijk willen upgraden dan even contact opnemen met "Dabit".
Ik heb de oude vork van DaBit in mijn BIG zitten, en ik moet zeggen het maakt veel verschil!
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Plaats reactie