Ik gebruik mijn nieuwe Big nu voor woon werk verkeer (tot de eerste pekel) maar de eerste originele banden Br Trail Wing 41 voor en 42 achter laten met dat natte wegdek nu wel merken dat ze 15jaar oud zijn. Vooral achter doet bij ligt bijremmen soms al fflinke stappen opzij. Wie heeft er ervaring met echte weg profielen. Br BT45 is in die maten verkrijgbaar maar hoe doen die het in het nat?
Futurist
welke echte wegbanden op mijn sr43
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Conti trail attack, top band ook op t nat, gaat bij mij t langst mee en heel lekker rond, stuurt super neutraal en als je gewoon 130 neemt achter kan je zo plat door de bocht als je wil terwijl je de echte rand van de band eigenlijk niet raakt.. dus je kan nog platter 

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Niet gewoon Conti Trail Attacks of Brigdestone Batttlewings? Als je nou gewone banden had, had ik je Michelin Pilot Roads aangeraden.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Weet ik maar de banden die ik ken zoals de pilot road zijn er niet in Big maten. En als dat kon koos ik niet de pilot road maar de Du roadsmart 2. Op mijn futura kan je daar zelfs een circuit mee aan vegen.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Zit dagelijks op de (natte) weg met de BIG, Michelin Anakee 2.
Geweldige band zowel op de weg als in het veld, beetje modder \ mul zand gaat ook goed.
Grip op natte weg is perfect, enkel de eerste km wil de achterband soms spinnen.
Niet de goedkoopste banden maar gezien woon-werk verkeer is veiligheid belangrijk, zeker in de herfst \ winter.
Collega van mij zweert ook bij deze banden op zn bmw GS, rijdt 150 km woon-werk per dag.
"Grip of levensduur? Anakee 2 biedt beiden: minimum 29% meer levensduur dan zijn belangrijkste directe concurrenten, met dezelfde grip op nat wegdek(1)!
Om tot dit resultaat te komen heeft MICHELIN nieuwe ingrediënten verwerkt die tot nu toe enkel in de competitie werden gebruikt.
PRODUCTVOORDELEN
29% meer levensduur(1)
Met dezelfde grip op nat wegdek
Technologie afgeleid van de competitie
"
Geweldige band zowel op de weg als in het veld, beetje modder \ mul zand gaat ook goed.
Grip op natte weg is perfect, enkel de eerste km wil de achterband soms spinnen.
Niet de goedkoopste banden maar gezien woon-werk verkeer is veiligheid belangrijk, zeker in de herfst \ winter.
Collega van mij zweert ook bij deze banden op zn bmw GS, rijdt 150 km woon-werk per dag.
"Grip of levensduur? Anakee 2 biedt beiden: minimum 29% meer levensduur dan zijn belangrijkste directe concurrenten, met dezelfde grip op nat wegdek(1)!
Om tot dit resultaat te komen heeft MICHELIN nieuwe ingrediënten verwerkt die tot nu toe enkel in de competitie werden gebruikt.
PRODUCTVOORDELEN
29% meer levensduur(1)
Met dezelfde grip op nat wegdek
Technologie afgeleid van de competitie
"
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Mn sleutelvriend Laurent heeft sinds 400km Conti Trail Attacks en is er niet tevreden over (wij doen meer dan 80 % off road) behalve op het asfalt. Wil iemand ze overnemen? Evt ruilen voor Michelin T63.
Groet
R
Groet
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Ik wil ze wel hebben, ik moet ook banden die het alleen goed op asfalt doen, mits ze nog als nieuw zijn tenminste. Maar wanneer heb ik ze dan of komen ze per Franse post? Wat is de prijs want ik koop zelf aan echte netto prijzen.
Futurist
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zou het nog invloed hebben als ik er een 140 of 150 breed op knutsel..........voor een weg big ziet het er wel stoerder uit met een 150 achter. Wie kan me nadelen noemen van een 150 achter.......
het gaan in ieder geval Conti trail attack worden, misschie Attack 2 dan.
futurist
het gaan in ieder geval Conti trail attack worden, misschie Attack 2 dan.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
hoe brederhoe minder makkelijk de bocht om. en geloof dat de 2 niet in 17" komt
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Maar in theorie kan je wel een plattere hellingshoek halen...zappa.suzuki schreef:hoe brederhoe minder makkelijk de bocht om. en geloof dat de 2 niet in 17" komt
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
op de iets oudere GS en is 150/70-17 de standaard maat en is leverbaat als trail attack, past ie ook ??.................weet ik niet zeker, heb niet veel ervaring met hoe breed conti's uitpakken in de praktijk.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
130/70-17 wordt aangeraden. Volgens Madmenno past een 160/70 straatband (maar dan gok ik een echte straatband) ook.futurist schreef:op de iets oudere GS en is 150/70-17 de standaard maat en is leverbaat als trail attack, past ie ook ??.................weet ik niet zeker, heb niet veel ervaring met hoe breed conti's uitpakken in de praktijk.
futurist
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
130/70-17 is veel te laag. op all road banden zoals nieuw afgeleverd staat ie achter op 130/80-17
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
130/80 idd, foutje...futurist schreef:130/70-17 is veel te laag. op all road banden zoals nieuw afgeleverd staat ie achter op 130/80-17
futurist
Mjah, met 150 noppenbanden heb je de kans dat je tegen de ketting aan komt...
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic