Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

Vandaag de wegbig (1996)uit elkaar gehaald, komt mooie RVS demper op maar eerst eens kijken of de nokkenas wel op tijd staat :D
Zo gekocht maar al veel knullige dingen tegen gekomen :twisted:
Loopt gewoon niet zo soepel\goed als mijn oude afgeragde 94-er.
Dan balansketting en kleppen stellen.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Ouwe Reus schreef: ..maar wel ff met het test(draai)frame aan de slag geweest...
Was het bier op dat je een SR43 frame in de kleur van een SR41 ging schilderen :shock:
Het frame was toch alleen om een blok te laten testdraaien ?
Of wil je er uiteindelijk een SR41 van maken ?
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Leo schreef:
Ouwe Reus schreef: ..maar wel ff met het test(draai)frame aan de slag geweest...
Was het bier op dat je een SR43 frame in de kleur van een SR41 ging schilderen :shock:
Het frame was toch alleen om een blok te laten testdraaien ?
Of wil je er uiteindelijk een SR41 van maken ?
Bier heb ik nog voldoende staan :toost:.

Had nog een blikkie Hammerite staan wat ik ooit voor de aanhanger had gekocht, dus ik ben lekker gaan kliederen.
Het frame roest nou eenmaal erg makkelijk, en snap sowieso niet dat ze bij Suz een witte framekleur konden kiezen voor een Dual Sport. Frame was al "gekortwiekt" zoals je weet en zal nooit meer officieel de weg op mogen. Wil idd het reserve motorblok hierin laten testdraaien voordat ik de hele boel in/ uitbouw in het rijdende frame. Het reserveblok staat nu op een hondje, maar zal ik binnenkort in het frame plaatsen. Frame is trouwens wel voorzien van gekogellagerde stepwielen, dus dat rolt al lekker :wink:. Ik denk wel eens van ander speelgoed, maar ik heb geen plannen voor een SR41.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

Vandaag de cross BIG gemodificeerd.
Kuipruitje eraf, linker spiegel, linker achter knipperlicht, linker "kuipdeel", stuur en tank: allemaal stuk :twisted:
Daarnaast nog een en ander krom, wel rijdend thuis gekomen :D
Zelf gelukkig wel heel gebleven.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Das dan een beste smak! blij dat je nog heel bent!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

Ja de gang zat er aardig in, vol open in zijn 4. Zat achter een KTM 250 tweetakt aan.
Was wat slecht zicht waardoor ik 3 opeenvolgende flauwe knippen te laat zag, vol gas erover heen proberen te komen, remmen had ook geen zin.
Na de 2e knip bonkte t hele spul de lucht in, zwabber naar links en rechts en toen omgerold, lag zelf 3 meter verder dan de BIG.
Zelfs krassen aan de binnenkant van mijn vizier en de hele helm vol met zand.
Zooitje weer opgeraapt en rustig naar huis. Binnen een week weer t bos in :D :D
Begin nu wel overal spierpijn te krijgen :D
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Dan heb je nog mazzel gehad dat ie niet in een x 2 a 3 meter naar rechts is gesprongen het bos in en op een boom af, doet ie dan met zn wielen los en verplaats zich met een grote sprong zijwaarts, heb ik een paar x gehad, een paar x gezien en vaak gehoord.

Betere veren in de voorvork en de achterdemper laten aanpassen door Jan Droog help redelijk.

maar word nooit zo als mn KTM, dat frame is super stijf en top vering maakt dat ook al gaat het mis dat ie gewoon recht door blijft gaan zo lang jij niks geks doet [ zelfs 30 meter op t voorwiel balancerend met dik 90 :shock: ]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

loek de kort schreef: Zelfs krassen aan de binnenkant van mijn vizier en de hele helm vol met zand.
Misschien moet je tijdens de spierpijnpauze ( die vanaf morgenvroeg intreedt als je uit bed probeert te komen :lol: ) eens serieus na gaan denken over een enduro.
biggie
Berichten: 217
Lid geworden op: do aug 29, 2013 23:35
Locatie: arnhem

Beugeltjes gesmurfd, geprimered, morgen spuiten
zijn om Led DRL's te monteren.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

@ Leo, ben idd al een tijdje op zoek naar een Suzuki 450 voor een leuk prijsje :D eerst het bankstel (bmw) verkopen anders wordt moeders helemaal gek.
Ze snapt nu wel dat ik iets lichters nodig heb, das dan weer t voordeel van mijn vliegles.
Spierpijn valt wel mee hoor, enkel mijn re knie is weer dikker geworden, tob ik al 6 maanden mee.
Zelfs de orthopeed heeft na foto's MRI etc geen enkel idee wat het is. Helaas geen no cure no pay daar in t ziekenhuis....

@ Zappa, begrijp ik het goed dat jij er ook wel eens afgestuiterd bent of kon je hem wel houden?
Heb vorig jaar al een keer gemazzeld in een vergelijkbare situatie, bokte toen ook met 2 wielen los redelijk hoog de lucht in maar toen kwam er geen 3e knip.
Vering aanpassen zal wel helpen (heb zelf voor al iets aangepast) maar denk dat met name de voorkant toch veel te zwaar blijft.
Mijn vering slaat ook zelden door. ook met andere veren kan ik "de gekken" waar ik meestal mee op pad ga niet bijhouden, zal me overigens ook op een smalle niet meevallen vermoed ik. Gisteren reed een vriend van me (63 jaar oud) met een XT600 en die ging nog harder dan ik, zal wel aan zijn motor verleden liggen.

ik ga de BIG (low budget) weer opknappen en neem me voor het wat rustiger aan te gaan doen met dat ding :D
In plaats van geld te stoppen in andere veren ga ik een "smalle" zoeken.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Nou, maar goed dat je er niks aan over heb gehouden Loek.

Dat gedartel van de Big ken ik wel maar zo "afgestraft" worden is me nog gespaard gebleven 1 keer bijna eraf gegooid toen ik achter zappa aanreed in zijn achtertuin. :lol:

Mijn achterbrug was goed rot trouwens, ik moest de as er voorzichtig uithameren met mijn nieuwe plastic hamer en daarbij kwamen de wolken roest me tegemoet , na de as eruit te hebben gehaald en de achterbrug op zijn kant zette vielen er een hoop rollers uit de lagers , zo droog en verroest heb ik die lagers alleen maar op de sloop gezien !

Maar goed mijn reserve meuk heb ik gereviseerd en ingevet ,
Ik heb een nieuwe roller en toch maar een nieuwe ketting geleider besteld zodat het spul voorlopig meekan.

Ik denk dat ik anders door de bocht heen ga als voorheen en als de boel weer inmekaar zit dan is mijn Big voorlopig weer goed inzetbaar :D
Zandprutser 1e klas.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

loek de kort schreef:
@ Zappa, begrijp ik het goed dat jij er ook wel eens afgestuiterd bent of kon je hem wel houden?
Heb vorig jaar al een keer gemazzeld in een vergelijkbare situatie, bokte toen ook met 2 wielen los redelijk hoog de lucht in maar toen kwam er geen 3e knip.
Vering aanpassen zal wel helpen (heb zelf voor al iets aangepast) maar denk dat met name de voorkant toch veel te zwaar blijft.
Mijn vering slaat ook zelden door. ook met andere veren kan ik "de gekken" waar ik meestal mee op pad ga niet bijhouden, zal me overigens ook op een smalle niet meevallen vermoed ik. Gisteren reed een vriend van me (63 jaar oud) met een XT600 en die ging nog harder dan ik, zal wel aan zijn motor verleden liggen.

ik ga de BIG (low budget) weer opknappen en neem me voor het wat rustiger aan te gaan doen met dat ding :D
In plaats van geld te stoppen in andere veren ga ik een "smalle" zoeken.
Ben er regelmatig hard en zacht van af gestuiterd in t zand en op de weg maar op de knippen had ik na een paar momenten wel zo iets van hier doen we maar wat rustig na een aantal x zijwaarts het bos in te zijn gestuiterd recht op een boom af..

Durf ook nog niet zo hard als ie kan met de KTM over de knippen en kan in mn achtertuin niet oefenen... geen knippen..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

we hebben met een rit (door Zappa aaneengeknoopte stukken van Ad) ergens onder Tilburg eens een mooi pad gehad met "knippen"
wel maakt het uit wat knippen zijn, als je naar indoor motorcross of ons nationaal motorcross kijkt dan zijn knippen flinke hobbels (bijna ter grootte van een voorwiel) die op een vervelende afstand van elkaar liggen. Tijdens die rit waren ze groter maar lagen ze ook verder van elkaar. Daar moet je met de Big idd met gepaste snelheid overheen gaan door het gewicht. Ik weet wel dat de eerste hobbels te hard gingen en de vering voor en achter echt tot op het eind ging............Toen ook met geluk de snelheid eruit gekregen zonder er af te stuiteren. Wel in Marokko wel eens eraf gestuiterd na 2 grote "knippen" en met mijn borst zo hard op het stuur (en de grond) geknotst dat ik echt een half uur nodig had om weer normaal te kunnen ademen. (een echt enge ervaring)
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Net een rubber auto mat van 5 euro op maat gesneden voor de bescherming van de lagertjes van mijn achterbrug. :mrgreen:

Zo de spatlap hangt op zijn plek.

Ik heb als ode aan de DR club ook maar stickers besteld voor mijn achterbrug

Afbeelding

:D
Zandprutser 1e klas.
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

groep buy sticker???
vroeger hadden we een huis sticker maker in ons midden en ik vind het jammer dat ik er toen niet meer heb besteld.
ik vind deze ook wel leuk, niet in zilver voor op de achterbrug natuurlijk maar wel in zilver voor op andere plaatsen. misschien heeft iemand het ontwerp nog digitaal van toen zodat we die na kunnen laten maken. Hey ik bedenk me net dat Ouwe Reus dat op het pakketje had geplakt.......
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Tja ik kan ze wel bij bestellen als er animo voor is ,

Ik heb alleen nooit er over nagedacht om te overleggen welke kleur afm en lettertype men het mooiste vind :roll:

De site heet DR sticker hehe ja dus de keus om ze daar te bestellen was snel gemaakt :mrgreen:
Zandprutser 1e klas.
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Zoals te lezen valt in het zelf velgen spaken topic ben ik begonnen met uitmeten wat ik nodig heb voor de 17" voorvelg.

Meer info in m'n eigen topic :P

PS: Over stickers gesproken, misschien is http://www.forumstickers.nl/ wel goedkoper, is van een clubgenoot.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

zal morgen ff kijken maar heb volgens mij nog wat stickers
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

ik wil graag "de originele" voor op mijn nieuwe Big
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Hey Cor,

bedoel je deze.....
images.jpg
images.jpg (8.6 KiB) 1800 keer bekeken
Hier gevonden met google, al is de afbeelding niet meer op het forum zelf zichtbaar (wel met google).

Wil er ook wel een set van hebben in een lichte kleur 8).
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

Gisteren de cross BIG weer opgelapt.
Stuuraanslag pen op onderste kroonplaat gericht, gelukkig de rest niet krom.
Kuipwerk met plaatjes en popnagels weer 1 geheel van gemaakt.
Snavel weer opgelapt.
Stuur gericht in afwachting van een nieuw stuur.
Tijdelijk een ruitje van een 750 geplaatst in afwachting van mijn nieuwe home made ruit, blijft lekker een flinke raam voor je gezicht als je voorganger modder opgooit en met een BIG rij je niet vaak vooraan, helaas.
Tank gericht en weer voorzien van kneedbaar staal.
Kuipframe waar tellers en koplamp inzit gericht.
Valbeugels nu degelijk vastgezet, zaten tijdelijk gepuntlast, bleek niet sterk zat :twisted:

Over een uurtje de eerste testrit kijken of ik t nog durf :D Zal hem met respect berijden.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

loek de kort schreef:Gisteren de cross BIG weer opgelapt.
Stuuraanslag pen op onderste kroonplaat gericht, gelukkig de rest niet krom.
Kuipwerk met plaatjes en popnagels weer 1 geheel van gemaakt.
Snavel weer opgelapt.
Stuur gericht in afwachting van een nieuw stuur.
Tijdelijk een ruitje van een 750 geplaatst in afwachting van mijn nieuwe home made ruit, blijft lekker een flinke raam voor je gezicht als je voorganger modder opgooit en met een BIG rij je niet vaak vooraan, helaas.
Tank gericht en weer voorzien van kneedbaar staal.
Kuipframe waar tellers en koplamp inzit gericht.
Valbeugels nu degelijk vastgezet, zaten tijdelijk gepuntlast, bleek niet sterk zat :twisted:

Over een uurtje de eerste testrit kijken of ik t nog durf :D Zal hem met respect berijden.
Veel plezier Loek met jouw rit, het is héérlijk weer :multi: . Hoe heb je trouwens je "home made ruit" gemaakt?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

STICKERS
misschien is het sticker verhaal hier niet in de juiste rubriek maar ik vraag het toch........hoe ver staan we met de stickers. ik wil graag een paar setjes, liefst van de originele met de halve sr43 er op
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

@ Ouwe Reus, ben nu bezig met ruitje, zal foto's maken.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

futurist schreef:STICKERS
misschien is het sticker verhaal hier niet in de juiste rubriek maar ik vraag het toch........hoe ver staan we met de stickers. ik wil graag een paar setjes, liefst van de originele met de halve sr43 er op
futurist
Ik heb er nog 2 te geef, 1 lange achterbrugsticker en 1 zwarte met een halve Big [ok heb er dan nog een paar voor mn zelf :wink: ]

Maar deze toffe gozer heeft toen de stickers gemaakt http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... ile&u=1954 dus iemand kan vragen of ie nog een zooi wil maken [zit in de sticker/transfers]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie