Offroad rijden afgelopen in Zevenaar!

voor onderwerpen die niet in de onderstaande categorien thuishoren.

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, GuyC, Rudy

Plaats reactie
wr450f'05
Berichten: 501
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 22:29
Locatie: rechts

Offroad rijden afgelopen in Zevenaar!

Bericht door wr450f'05 »

http://www.zevenaar.nl/index.php?stukid ... groot=true

Een heel mooi gebied naast de snelweg, waar je geen geluidsoverlast kunt veroorzaken heeft de gemeente toch nodig gevonden om het af te sluiten.

Het was echt een perfect stukje grond waar niemand last van heeft.

Ik kwam er niet extreem vaak, maar ik heb mij er geregeld uitgeleefd op de enduro motor, maar ook met de 4x4 kon ik er geweldig uit de voeten.
Nu moeten we met zijn allen maar weer het bos in denk ik, want dat veroorzaken ze nu door dit te sluiten.

Ik heb ook zo'n vaag vermoeden dat de crossers en de enduro rijders over één kam worden geschoren.
CRF450X '08
jalton
Berichten: 21
Lid geworden op: di jul 14, 2009 21:41

Re: Offroad rijden afgelopen in Zevenaar!

Bericht door jalton »

Ben het helemaal met jou eens, weer een mooi stukje dat voor ons verboden gebied is, zo blijft er echt niks meer over terwijl daar echt niemand last van ons kon hebben, laat ze maar eens met een legale oplossing voor ons komen golfbanen zijn er nu wel genoeg, word tijd dat we eens met zijn allen op de achterpoten komen de groep is groot genoeg want als er tijdens een offroadrit in Hengelo 1782 deelnemers meedoen dan is er volgens mij wel behoefte om te rijden en kun je dit niet blijven negeren of!!!!!!! we gaan eens net als bijgaande video laat zien een keer niet door een woonhuis maar door het gemeente en of provinciehuis rijden.

http://www.youtube.com/watch?v=xS-osH7v ... r_embedded

Hieronder zie je het terrein in Zevenaar en daar woont echt niemand

http://www.youtube.com/watch?v=ePsxv5B7 ... r_embedded
mouser
Berichten: 118
Lid geworden op: zo jun 11, 2006 22:16
Locatie: assen

Re: Offroad rijden afgelopen in Zevenaar!

Bericht door mouser »

Welkom in Nederland jongens. Betutteling blijft aan de orde van de dag en het verbieden/handhaven t.o.v. onze sport wordt meer en meer. Inderdaad lekker het bos in, zit niks anders op.

Jarenlang geprobeerd legale mogelijkheden te creëeren hier in Assen, tevergeefs. Overheden WILLEN gewoon niet. De KNMV overigens ook niet, die stuurt je van het kastje naar de muur en reageren niet op mail/telefoon...wat ze wel proberen is omzet te maken met zorgverzekeringen?!

Ook erg jammer: Luchtmobiele Brigade Assen heeft een crossaccomodatie op het militair oefenterrein, crossbaan met enduroparcours. Na overleg: mag niet gebruikt worden door hobbyrijders. Fijn clubje die LMB-ers, van belastingcenten een baan laten aanleggen en vervolgens belastingbetalers weren. Zodra je er komt met een OTR motor wordt je nagezeten door de marechaussee.

Ik vraag me zo stilaan af of het effect zou hebben om de publiciteit / media in te schakelen om deze gang van zaken aan het licht te stellen. Nu is er vaak sprake van éénzijdige - negatieve berichtgeving over crossers, echter er moet ook naar de oorzaken worden gekeken. Waarom wordt er wild-gecrosst: omdat legale mogelijkheden verdwijnen. Het grote publiek hoort het verhaal dan ook een van twee kanten, en kan wellicht meer begrip voor onze hobby opbrengen.

Overheden zouden in overleg met KNMV / MON / crossers-OTR rijders vast gebieden kunnen vinden om wel legale mogelijkheden te realiseren. Ik als OTR rijder zou me wel willen inspannen om van een stuk grond een leuk OTR of crossparcours te maken...ben echter bang dat het bij handhaven blijft.

Ook een leuk idee: zoveel mogelijk OTR rijders constant hetzelfde legale bospad laten rijden op een georganiseerde dag. Motor uiteraard netjes voor elkaar, niet te hard rijden...het zal klachten regenen.
Deze lagale paden zijn er voldoende bij boswachterij Gieten. Waarom: media erbij, aandacht vragen voor het probleem en zeker stellen dat wij als OTR rijders graag oplossingen zien. Zou het helpen???

Wat zeker is, dat als we nix doen het probleem van handhaven/terugdringen mogelijkheden zal blijven. Ben benieuwd naar reacties!
Noppy
Berichten: 2915
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Re: Offroad rijden afgelopen in Zevenaar!

Bericht door Noppy »

Doe eens een enquete met een mooie vragenlijst rond die plek en informeer bij bewoners / medewerkers / wandelaars of ze nu echt overlast hadden.

Biedt de uitslag aan met een petitie aan op het gemeentehuis op een maandagochtend. Pak een wethouder die het liefst in de portefeuille heeft. Rij met de enduromotoren gewoon het bordes op en maak een slalom, waar al het personeel doorheen moet.

Binnen no-time spreekt iedereen er binnen het gemeentehuis over en heb je aandacht aan hun koffietafeltje.
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
P.Nis
Berichten: 2
Lid geworden op: zo dec 11, 2011 16:51

Re: Offroad rijden afgelopen in Zevenaar!

Bericht door P.Nis »

Zijn er rijders die eerder in Zevenaar reden die een alternatief in de omgeving hebben?
MrOi
Berichten: 6
Lid geworden op: do jan 19, 2012 19:22

Re: Offroad rijden afgelopen in Zevenaar!

Bericht door MrOi »

Ik kom uit de buurt en ben laatst richting sheerenberg en zeddam geweest, daar was ook een hoop wel legaal.
wr450f'05
Berichten: 501
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 22:29
Locatie: rechts

Re: Offroad rijden afgelopen in Zevenaar!

Bericht door wr450f'05 »

waar kom je ergens uit de buurt? Ik ben altijd heel erg benieuwd naar een nieuwe route.

Mijn idee was altijd dat rondom 's-Heerenberg aardig wat illegaal was geworden.
CRF450X '08
MrOi
Berichten: 6
Lid geworden op: do jan 19, 2012 19:22

Re: Offroad rijden afgelopen in Zevenaar!

Bericht door MrOi »

Ik kom zelf uit Arnhem maar mijn cr krijgt een blokrevisie en een nieuwe krukas op dit moment.

Ik ben er ook maar 1x geweest hoor, maar daar zaten wel wat leuke dingen bij en we kwamen bijna niemand tegen. Verder rijd ik veel bij schaarsbergen maar daar is wel een boswachter actief. Ben hem maar 1x tegen gekomen overigens.
Fire
Berichten: 2
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 11:21

Re: Offroad rijden afgelopen in Zevenaar!

Bericht door Fire »

Noppy schreef:Doe eens een enquete met een mooie vragenlijst rond die plek en informeer bij bewoners / medewerkers / wandelaars of ze nu echt overlast hadden.
jalton schreef:Ben het helemaal met jou eens, weer een mooi stukje dat voor ons verboden gebied is, zo blijft er echt niks meer over terwijl daar echt niemand last van ons kon hebben
Jongens, hier een reaktie van iemand uit de buurt van het cross-terrein.
Ik loop wel eens over de lange, grote bult met mijn hond en ik kan me voorstellen dat jullie denken dat niemand last van jullie heeft.
Het klopt, aan de kant van Zevenaar is weinig bebouwing. Echter, aan de andere kant van de autobaan staan wel degelijk behoorlijk wat huizen. Ook in de nieuwbouwwijk dicht aan het spoor was het cross-geluid goed te horen.
Vreemd genoeg vervaagt het geluid van de auto's als je een paar honderd meter van de autobaan af bent maar het geluid van de cross-motoren wordt alleen maar sterker.
In het begin was het goed te doen en was er in de buurt weinig commentaar op de crossers.
Totdat er crossers kwamen met open (zonder?) uitlaten. Ik woon op een behoorlijke afstand van het terrein maar ik had echt het idee dat ze door mijn achtertuin kwamen. :shock: Men dacht natuurlijk: Als ik met deze motor niet op de Heksenplas mag rijden ivm de maximale toegestane aantal decibels doe ik het wel lekker illegaal in Zevenaar. Het was bijna niet mogelijk om rustig in de tuin te zitten. Het crossen bleef gewoon het hele weekend doorgaan.
Vanaf die tijd ik het geklaag in de buurt begonnen. Ook omdat er crossers waren die van het terrein afkwamen en rakelings langs fietsers en wandelaars reden zonder de snelheid aan te passen. (Heb ik zelf ook meegemaakt; je schrikt je eigen rot)
Mijn partner en ik zijn een paar maal wezen praten met crossers en hebben ze gewaarschuwd dat als er niet rustiger gereden zou worden (dwz minder herrie, minder vaak over de lange bult en rekening houden met de buurt) er vast en zeker buurtbewoners naar de gemeente en politie zouden stappen om te klagen. En dat zou toch jammer zijn. Als ik de baan zo bekijk kan ik me voorstellen dat jullie daar graag rond-crossen. Ziet er gaaf uit!
Maar ja, elke keer kwamen er andere groepen en we kregen de echte herriemakers niet te pakken helaas... :(
En vorig najaar was het zover: Een paar buurtbewoners waren het zoooo zat dat ze een petitie rond lieten gaan in de buurt. Die is vervolgens naar de gemeente gegaan. Naar aanleiding daarvan zijn de borden geplaatst en surveilleert de politie regelmatig.

Dus helaas, sommigen hebben het verpest voor de rest.
Wij (mijn partner en ik) gunnen ieder zijn hobby en we snappen dat het lastig is om met een cross-motor leuke banen te vinden. De legale cross-banen met hun beperkte openingstijden zijn ook niet alles. Als het bij het geluid was gebleven wat ook op een legale crossbaan zoals de Heksenplas :heks: is toegestaan, hadden jullie daar nog lekker kunnen rijden. Als dan ook nog rekening was gehouden met de buurt bij het aan- en wegrijden was er minder commentaar geweest.
Misschien iets om rekening mee te houden als jullie een andere (illegale) locatie in de regio vinden?
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Re: Offroad rijden afgelopen in Zevenaar!

Bericht door JoeBaR »

wr450f'05 schreef:http://www.zevenaar.nl/index.php?stukid ... groot=true

Een heel mooi gebied naast de snelweg, waar je geen geluidsoverlast kunt veroorzaken heeft de gemeente toch nodig gevonden om het af te sluiten.

Het was echt een perfect stukje grond waar niemand last van heeft..
dat probleem hebben we aan deze kant van het land ook , eigenlijk is hier niets meer vrij voor offroad rijden , ook crossbanen sluiten bij bosjes .

ik denk dat de crossers en offroad rijders er zelf vaak niet eens wat aan kunnen doen .vaak zijn het de aso`s die een cross baantje omtoveren in een vuilstort met hun mc donalds verpakkingen en blikjes troep .
of de sukkels die er al heen rijden over de openbare weg met hun quad of een pit-chinees , volk dat in mijn ogen geen motorcrossers zijn , maar het wel voor anderen verzieken. :schieten:
4 strokes only !!
wr450f'05
Berichten: 501
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 22:29
Locatie: rechts

Re: Offroad rijden afgelopen in Zevenaar!

Bericht door wr450f'05 »

Fire schreef:
Noppy schreef:Doe eens een enquete met een mooie vragenlijst rond die plek en informeer bij bewoners / medewerkers / wandelaars of ze nu echt overlast hadden.
jalton schreef:Ben het helemaal met jou eens, weer een mooi stukje dat voor ons verboden gebied is, zo blijft er echt niks meer over terwijl daar echt niemand last van ons kon hebben
Jongens, hier een reaktie van iemand uit de buurt van het cross-terrein.
Ik loop wel eens over de lange, grote bult met mijn hond en ik kan me voorstellen dat jullie denken dat niemand last van jullie heeft.
Het klopt, aan de kant van Zevenaar is weinig bebouwing. Echter, aan de andere kant van de autobaan staan wel degelijk behoorlijk wat huizen. Ook in de nieuwbouwwijk dicht aan het spoor was het cross-geluid goed te horen.
Vreemd genoeg vervaagt het geluid van de auto's als je een paar honderd meter van de autobaan af bent maar het geluid van de cross-motoren wordt alleen maar sterker.
In het begin was het goed te doen en was er in de buurt weinig commentaar op de crossers.
Totdat er crossers kwamen met open (zonder?) uitlaten. Ik woon op een behoorlijke afstand van het terrein maar ik had echt het idee dat ze door mijn achtertuin kwamen. :shock: Men dacht natuurlijk: Als ik met deze motor niet op de Heksenplas mag rijden ivm de maximale toegestane aantal decibels doe ik het wel lekker illegaal in Zevenaar. Het was bijna niet mogelijk om rustig in de tuin te zitten. Het crossen bleef gewoon het hele weekend doorgaan.
Vanaf die tijd ik het geklaag in de buurt begonnen. Ook omdat er crossers waren die van het terrein afkwamen en rakelings langs fietsers en wandelaars reden zonder de snelheid aan te passen. (Heb ik zelf ook meegemaakt; je schrikt je eigen rot)
Mijn partner en ik zijn een paar maal wezen praten met crossers en hebben ze gewaarschuwd dat als er niet rustiger gereden zou worden (dwz minder herrie, minder vaak over de lange bult en rekening houden met de buurt) er vast en zeker buurtbewoners naar de gemeente en politie zouden stappen om te klagen. En dat zou toch jammer zijn. Als ik de baan zo bekijk kan ik me voorstellen dat jullie daar graag rond-crossen. Ziet er gaaf uit!
Maar ja, elke keer kwamen er andere groepen en we kregen de echte herriemakers niet te pakken helaas... :(
En vorig najaar was het zover: Een paar buurtbewoners waren het zoooo zat dat ze een petitie rond lieten gaan in de buurt. Die is vervolgens naar de gemeente gegaan. Naar aanleiding daarvan zijn de borden geplaatst en surveilleert de politie regelmatig.

Dus helaas, sommigen hebben het verpest voor de rest.
Wij (mijn partner en ik) gunnen ieder zijn hobby en we snappen dat het lastig is om met een cross-motor leuke banen te vinden. De legale cross-banen met hun beperkte openingstijden zijn ook niet alles. Als het bij het geluid was gebleven wat ook op een legale crossbaan zoals de Heksenplas :heks: is toegestaan, hadden jullie daar nog lekker kunnen rijden. Als dan ook nog rekening was gehouden met de buurt bij het aan- en wegrijden was er minder commentaar geweest.
Misschien iets om rekening mee te houden als jullie een andere (illegale) locatie in de regio vinden?
Het vervelende is dat je met sluiten niet het gewenste resultaat haalt.

Nu reed ik er met een enduro motor en deze is pas gekeurd op geluid voor de kentekenwedstrijden dus helemaal in orde.
Als ik dus de gehele zondag heen en weer zou rijden in deze woonwijk dan mag ik dat volgens de wet wel, maar als ik iets op het zand kom dan mag het niet.

Door dit soort geintjes ben ik weer meer in het bos te vinden ik moet toch ergens rijden met mijn motor. Ik mag dan af en toe wel te vinden zijn op de crossbaan ik geef de voorkeur aan enduro/offroad.

Kortom het lijkt mij heel erg verstandig om alles te sluiten voor ons enduro rijders dan kunnen straks wandelaars helemaal niet meer in het bos wandelen met hun hond omdat het te druk is met motoren.


De gemeente had ook een oplossing kunnen zoeken. Ook op deze locatie had best wat geregeld kunnen worden. Ik heb meerdere malen contact proberen te zoeken met de gemeente zevenaar, maar men wil hierop niet reageren.
Het is echt tijd voor een soort enduropark men vergeet wel eens dat er daadwerkelijk verschil is tussen crossers en offroad rijders.
Tot die tijd heeft de boswachter het steeds drukker.
CRF450X '08
Fire
Berichten: 2
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 11:21

Re: Offroad rijden afgelopen in Zevenaar!

Bericht door Fire »

wr450f'05 schreef: Het vervelende is dat je met sluiten niet het gewenste resultaat haalt.
De gemeente had ook een oplossing kunnen zoeken. Ook op deze locatie had best wat geregeld kunnen worden. Ik heb meerdere malen contact proberen te zoeken met de gemeente zevenaar, maar men wil hierop niet reageren.
Het is echt tijd voor een soort enduropark men vergeet wel eens dat er daadwerkelijk verschil is tussen crossers en offroad rijders.
Tot die tijd heeft de boswachter het steeds drukker.
Hier ben ik het mee eens. Ik had ook niet verwacht dat de gemeente de boel zou sluiten. Ik had verwacht dat de gemeente de dialoog aan zou gaan met de gebruikers van de baan. Kijken of er afspraken gemaakt kunnen worden. Meer controle door de politie en ingrijpen bij echte geluidsoverlast. Degenen die normaal geluid produceren kunnen blijven rijden, de herriemakers krijgen een boete.
Maar het lastige is natuurlijk dat er elke keer andere gebruikers zijn en dat maakt afspraken maken moeilijk, zo niet onmogelijk helaas.
wr450f'05
Berichten: 501
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 22:29
Locatie: rechts

Re: Offroad rijden afgelopen in Zevenaar!

Bericht door wr450f'05 »

Ook daar zijn oplossingen voor.

Bekijk het bos in 's-Heerenberg daar betaal je een klein bedrag en dan heb je een vergunning om te mogen mountainbiken.
Hierop word toezicht gehouden en dat helpt ook is er dan wat geld voor een klein beetje onderhoud.

Ik zeg niet dat dit de oplossing is, maar er mag best wel eens iets in onze richting gedaan worden.
Deze sluiting geeft meer overlast in andere gebieden.

Het is echter nog niet te laat, maar de gemeente heeft blijkbaar geen enkele intensie om te zoeken naar een oplossing in dit gebied en dat is iets wat erg jammer is.

Het is voor mij ook wat lastig omdat ik niet uit de gemeente kom.
CRF450X '08
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Re: Offroad rijden afgelopen in Zevenaar!

Bericht door folie »

Veel gemakkelijker om gewoon te verbieden en vervolgens te 'handhaven'.
'Handhaven' betekent dat je af toe wat bekeuringen uitdeelt. Zo kun je als 'handhaver' weer aan je baas laten zien dat je niet gemist kunt worden en ook nog geld in het laadje brengt.
Aan fire: het is te hopen dat er toch af en toe iemand nog iemand komt 'wildrijden', anders wordt jij met je hond straks misschien wel de nieuwe doelgroep.
silbertanne
Berichten: 221
Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
Locatie: QPO

Re: Offroad rijden afgelopen in Zevenaar!

Bericht door silbertanne »

folie schreef: Aan fire: het is te hopen dat er toch af en toe iemand nog iemand komt 'wildrijden', anders wordt jij met je hond straks misschien wel de nieuwe doelgroep.
Geheel correct. Mijn moeder wandelt al haar hele leven dagelijks in een bos met haar hond(en, in de loop der jaren). Vroeger crossten wij ook wel eens daar, ook met auto's. Nu is alles verboden wat benzine gebruikt en wordt er zo streng gecontroleerd, dat geen crosser zich daar meer waagt. Dus die boswachter heeft de hele dag niets te doen. Nu controleert deze boswachter of de honden wel zijn aangelijnd. Mijn moeder heeft inmiddels al een waarschuwing gekregen van dit heerschap. En terecht, want een vrouw van 68 met een niet-aangelijnde hond in een doodstil bos is een gevaar voor de samenleving... 8)
350 EXC-F
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Re: Offroad rijden afgelopen in Zevenaar!

Bericht door folie »

:toost: (Zou ie nog meelezen ?)
Noppy
Berichten: 2915
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Re: Offroad rijden afgelopen in Zevenaar!

Bericht door Noppy »

Wie? De boswachter of Fire?

Natuurlijk lees hij mee; je kunt hier niet inloggen zonder een actief email adres.

Het is ook best lastig. Aan de ene kant is er financiele druk van een crossbond en een crossclub. Die willen steeds meer geld van je.

En aan de andere kant is er druk van instanties, beheerders en publiek.

De oprukkende bebouwing maakt dat waar je vroeger rustig een bom kon afsteken dat je nu meteen een petitie aan je broek hebt hangen. Door de welvaart (die ondanks de crisis toch nog steeds groeit) willen alle mensen die 3 hoog achter woonden liever een vrijstaande villa.

Komt dan eindelijk na loting jouw stukje grond vrij, dan ga je toch bouwen? Alleen shit voor die jongens die al 30 jaar in het zelfde bos crossen. Die moeten ruimen.

De enige geluidmakende hobby die nog wel mag tussen de huizen is de Bulderbaan van Schiphol. Want wie zit er in die vliegtuigen? Juist. Jannie en Wim van 3 hoog achter, die nu genieten van hun welverdiende vakantie, want ze hebben tenslotte net een zware verhuizing achter de rug naar hun nieuwe vrijstaande huis.

Ik val niemand aan; ik ben zelf precies zó! Beschik over dezelfde budgetten en heb precies dezelfde dromen. Maar ik besef wel dat ik me flexibel moet opstellen en ga niet direct petities lopen ondertekenen. Leven en laten leven!
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
P.Nis
Berichten: 2
Lid geworden op: zo dec 11, 2011 16:51

Re: Offroad rijden afgelopen in Zevenaar!

Bericht door P.Nis »

En? Is er inmiddels een goed alternatief gevonden in de omgeving?
wr450f'05
Berichten: 501
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 22:29
Locatie: rechts

Re: Offroad rijden afgelopen in Zevenaar!

Bericht door wr450f'05 »

P.Nis schreef:En? Is er inmiddels een goed alternatief gevonden in de omgeving?
Genoeg, helaas niet voor op een forum.
CRF450X '08
Plaats reactie