futurist schreef:weet je zeker dat het een sport nokkenas is, maw kan je met een originele vergelijken.
Hoi Cor, fijn dat ik op vele mede BIGgers kan "steunen"
. Ik heb nu vele reacties gezien, maar wil er vooral niet heul veul geld in stoppen. Een originele nokkenas is een duur ding. Ik heb nog geen bedrijf gevonden in de buurt wat de nokken (zo nodig) kan oplappen. De egu nokkenas valt voor mij iig af, gezien de reacties op het Duitse BIG forum (zelfs Hessler in eigen persoon was niet te spreken over de kwaliteit (zij het van cilinders)).
Of dit een sportding is weet ik niet. De meeste dingen die de vorige eigenaar heeft verteld, lijken wél te kloppen. Net gereviseerde zuiger/cilinder. Hij had het ook over een grótere cilinderinhoud dat daarvoor. Zou ook kunnen kloppen, want het motornummer op het onderblok (R405-xxxxx) geeft aan dat het oorspronkelijk een 700-750cc Franse viertakt eencilinder is. De huidige boring x slag is 105 x 90mm, en dat is weer standaard voor de "800cc" BIG. Klopt dus ook.
Wat helemaal niet klopt is het volgende. Achteraf herinner ik mij dat ik de oliefilter er "omgekeerd" heb uitgehaald. Wat dat voor een achtelijke actie is geweest weet ik niet, maar kan wel verklaren dat de oliedruk in de kop is belemmerd/ geblokkeerd
!!!
Kan mij niet voorstellen dat iemand die zoveel motoren heeft en technische details uit zijn hoofd weet, niet eens een filtertje kan plaatsen
.
Terug naar de nokkenas. Ik geloof dus het verhaal van de verkoper, maar heb zelf geen andere exemplaar liggen, dus hier wat plaatjes. Misschien herkennen jullie de weelderige vormen (of niet).
- DSC03091 - kopie.JPG (30.61 KiB) 2312 keer bekeken
- DSC03092 - kopie.JPG (34.97 KiB) 2312 keer bekeken