Ktm 525 2003 start niet

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Ktmrider525
Berichten: 8
Lid geworden op: wo feb 20, 2013 22:53

Beste noppenformers

Ik heb een ktm 525 exc uit 2003.
Deze heb ik 2dehands gekocht, en een paar keer opgereden, en daarna uitgeklaard gehaald hoe alles er bij lag.
Heb bijna elle lagers vervangen ( achterbrug, vering, balhoofd, voor en achterwiel lagers)
Daarnaast heb ik er nog best veel aan opgeknapt ( fram/subframe gecoat , velgen/naaf gecoat , nieuwe kappenset , nieuwe spakenset rvs enbkleppen gesteld.
Kort om hij ziet er weer mooi uit vind ik zelf.
Ik heb alles weer inelkaar gezet, en wilde hem testen hij deed eigenlijk niks, na een dag waren we er achter. Omdat het frame was gecoat gaf het subframe geen aarde aan me hoofdframe, nu doet de startmotor het ook weer. Nu heb ik nog een ander probleem ik krijg geen vonk. Heb de ktm 525 uit 2003 van een maat van me geleend en ben er achter gekomen, dat zowel me bougi , bobine, cdi , het zilver kasje ook naast de bobine( kom even niet op de naam) allemaal goed werkt.
En de sterkers kun je eigenlijk nog maar op een manier aansluiten.

Nu is mijn vraag wat kan dit zijn, en hoe kan ik dit oplossen?
Heeft u een idee dan hoor ik het graag.

Gr. Sander
frans
Berichten: 97
Lid geworden op: ma jul 08, 2002 15:23
Locatie: Almelo

Ik zou het toch zoeken in de massa op/met het frame.

Succes!

gr v Frans
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Ik houd het ook op massa. Volgens het schema ligt de CDI ook aan massa met een zwart/witte draad. Draad vanaf de min van de accu rechtstreeks naar deze zwart witte leggen.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Ktmrider525
Berichten: 8
Lid geworden op: wo feb 20, 2013 22:53

Beste noppenformers

Ik ga het vandaag weer proberen om hem aan nde praat te krijgen.
Allebij alvast bedankt voor de reactie.
En ik hou jullie op de hoogte.

Gr. Sander
Ktmrider525
Berichten: 8
Lid geworden op: wo feb 20, 2013 22:53

Hallo

Ik heb het geprobeerd om de zwart/witte draad, rechtstreeks Naarden min te doen , alleen had dit geen nut. Heb ik nog alle punten goed schoon gemaakt van de subframe naar het hoofdframe, allee. Dit heeft ook geen nut. De motor heeft nog steeds geen vonk. Denken jullie dat het nog steeds de massa is of kets anders?

Hoor graag van jullie
Gr. Sander
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Dan blijft de ontstekingsspoel en pick-up over. Heb je een werkplaatshandboek waar wat gegevens in staan hoe en wat te meten?

Killswitch blijft toch niet hangen?
Bijlagen
KTM525wiring.jpg
KTM525wiring.jpg (114.13 KiB) 3003 keer bekeken
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Ktmrider525
Berichten: 8
Lid geworden op: wo feb 20, 2013 22:53

Hallo

Het is inderdaad de pick up.
Heb hem getest met de andere motor van een maat, en toen vonkte de motor van mijn wel.
Morgen even een andere halen , en we kunnen weer rijden, bedankt voor de reacties en de hulp.

Gr. Sander
Bakbeest
Berichten: 4
Lid geworden op: zo feb 13, 2011 02:20

@Ktmrider525

ik sta op het punt ook mijn 525 uit 2003 grondig aan te pakken.
kun je mij vertellen wat het jou ongeveer gekost heeft allemaal?
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

oei ..


jaar geleden gedaan , alleen al alle lagertjes koste al meer dan 300 ,-

zuigertje en een gehoonde cilinder , een paar baktandwieltjes , distributie ketting , bandjes en remmerij , wiel en balhoofdlagers , achterbrug en veerkogel .

een revisie kitje voor de carburateur (waar nog niet eens alle dichtingen bij zitten)

zelfs de dichtingen van de vork en schokbreker .

voor het geld kon ik er een knappe gebruikte 525 bij kopen , maar hij is nu dan ook redelijk fris weer.
4 strokes only !!
thumper
Berichten: 191
Lid geworden op: zo jul 29, 2012 23:54

Naar wat ik er uit begreep komt 4 cijfers eerst.
Zit ook nog te twijfelen voor onze 400.
Geen enkele reden behalve uren en km's...... (250/10k)
Plaats reactie