Tuimelaars, kleppendeksel

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Hoiii,
Heeft iemand een Nederlands adres (cms heeft ze niet) voor de tuimelaartjes in het kleppendeksel?
Of heeft iemand er een paar liggen die niet tikken die ik kan overnemen, :)
Zandprutser 1e klas.
futurist
Berichten: 3448
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

gewoon bij de dealert??
vaak goedkoper als cmc.nl
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5856
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 00:31

Geen NL adres helaas en ook geen ervaring mee maar ik had ze reeds gevonden voor het geval ik er ooit om verlegen zou zitten: ebay.de
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Ok dank voor de info.
Ik heb nu wel een prijs indicatie ,meh.

Niemand een 2de hands setje ? :)
Zandprutser 1e klas.
zappa.suzuki
Berichten: 8375
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Ik misschien maar weet je zeker dat dat t is?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

zappa.suzuki schreef:Ik misschien maar weet je zeker dat dat t is?

De Duitsers hoorde van mij dat hij tikte en wilde meteen de motor terug .
Dus de motor op een aanhanger en die kant op, ze hebben de kleppendeksel eraf gehad en ze zeiden dat die de oorzaak waren, iets anders kon het niet zijn :? .

Het kan geen kwaad maar ik wil graag een tikloze DR .
Zandprutser 1e klas.
zappa.suzuki
Berichten: 8375
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Maar je was er dus zelf bij en hebt gezien dat ze ingesleten waren?
en staat je motor daar nu nog?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zappa.suzuki
Berichten: 8375
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Leo schreef:Geen NL adres helaas en ook geen ervaring mee maar ik had ze reeds gevonden voor het geval ik er ooit om verlegen zou zitten: ebay.de
zijn goed en snel maar vragen wel je oude set in ruil
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Als je je nokkenas vervangt moet je eigenlijk ook altijd je tuimelaars vervangen. Ik weet niet of dat andersom ook zo werkt (aangezien ik er vanuit ga dat tuimelaars meer slijten dan de nokkenas), maar vraag dat even na. Wat dat betreft heb ik nog een EGU (+3PS, Jawohl!) nokkenstok en tuimelaars liggen, maar eigenlijk wil ik daar niet vanaf. Had mij in totaal (nokkenas + tuimelaars, met nokkenas omruilen en nieuwe tuimelaars) volgens mij tussen de €200 en €300 gekost, inc verzending bij de ebay link van Leo.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

zappa.suzuki schreef:Maar je was er dus zelf bij en hebt gezien dat ze ingesleten waren?
en staat je motor daar nu nog?

Nee niet zelf gezien mijn motor staat nu bij een maat van mij in Duitsland niet ver van de motordealer, te wachten om komend weekend een nav route mee uit te zetten met mijn nieuwe 2de handse gps voor een Duutse landrover club .


Thoran schreef:Als je je nokkenas vervangt moet je eigenlijk ook altijd je tuimelaars vervangen. Ik weet niet of dat andersom ook zo werkt (aangezien ik er vanuit ga dat tuimelaars meer slijten dan de nokkenas), maar vraag dat even na. Wat dat betreft heb ik nog een EGU (+3PS, Jawohl!) nokkenstok en tuimelaars liggen, maar eigenlijk wil ik daar niet vanaf. Had mij in totaal (nokkenas + tuimelaars, met nokkenas omruilen en nieuwe tuimelaars) volgens mij tussen de €200 en €300 gekost, inc verzending bij de ebay link van Leo.
200/300 euro poeh ,
De nokkenas met kop en cilinder , zuiger zijn vervangen door 2de hands.
De originele kleppendeksel zullen ze wel gebruikt hebben en de tuimelaars niet vervangen dus slijtage verschil. daardoor tikken.

Als ik het goed begrijp betekent het dus dat niet op elkaar ingesleten tuimels en nokkenas 9 van de 10 x tikken.
Zandprutser 1e klas.
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 21:41
Locatie: Limboland

In principe beschadigen tuimelaars en nokkenas elkaar, zijn dan eigenlijk ook voorbestemd om samen vervangen te worden.
De kleppendeksel hoort voor altijd bij de cilinderkop !!
In de fabriek worden ze op elkaar geschroefd en dan word de opening voor de nokkenas geboord.
Kop en deksels mixen zorgt dan ook altijd voor een fout in de nokaslagering.
have BIG fun

D.F.M.T.
futurist
Berichten: 3448
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

de japanse fabrieken produceren zo nauwkeurig dat het best goed kan gaan; ik weet dat het juis is wat je zegt Hans maar door die produktie technieken is het bij mij al 2X goed gegaan dat mixen van koppen en deksels.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

zappa.suzuki schreef:Ik misschien maar weet je zeker dat dat t is?

Wil je je tuimelaars nog "kwijt" ?
Ik wil het gaan proberen om met het vervangen van ze het tikken er uit te halen , ik word helemaal leip op de plof .
Ik stuur wel een pb.
Zandprutser 1e klas.
Plaats reactie