Nieuw lid

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Sikmans

Ja hoor, het is zover!

Ik ben nu ook een trotse bezitter van een DR800 uit 1994! En dus lid geworden van deze BIG club.
Na een 2 proefritten te hebben gehad op een BIG, is het deze geworden. Optisch heeft hij zeker wat aandacht nodig; hij is niet in concours staat :)
Verder loopt hij goed zonder gekke bijgeluiden, behalve de dikke zuiger die in de ruime 800cc kamer heen en weer beweegt. De banden, schijven, blokken, ketting, tandwielen etc. zijn nog prima in orde. Verder is hij helemaal origineel. Ik denk dat ik hier veel plezier aan ga beleven!

Afbeelding

Nog wel een ander pak/helm nodig, maar dat komt later wel :]

Groet,
Martijn
kantelaar

Welkom hier sikmans !!

Heb je de stickers er al af ? :wink:
Zandprutser 1e klas.
zappa.suzuki

Ey Martijn,

welkom hier!
concours staat? niks mee doen, valbeugels en noppenbanden scoren en hup krassen maken :wink:

veel lol met t beest :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
DR-Big
Contacteer:

Welkom Sikmans!

En concoursstaat? Das geen enkele big hiero, wij gebruiken hem waar die voor gemaakt is :-)

OJ
Leo

Hoi Sikmans,

Las gisteren toevallig je verhaal op het M-F en vandaag ben je al lid van de kleinste grootste motorclub van NL.

Veel plezier met de BIG en misschien tot ziens op de eerstvolgende rit van 30 juni (oosten des lands) misschien gevolgd door een rit op 14 juli (ook int oosten des lands)
Sikmans

Bedankt voor jullie reacties!

De stickers zijn er nog niet af. Heb alleen nog maar een beetje gereden :) Valt nog veel te leren na de laatste 10 jaar racers te hebben gehad; maar erg gaaf!
Ben eerst de komende weken nog druk met andere zaken, en dan eerst de stickers er maar 's af föhnen. Concoursstaat hoeft hij ook niet te worden, maar wil het de roest wel snel de nek omdraaien op de achterbrug & frame.

Grz,
Martijn
futurist

welkom, idd wel noppenbanden erbij want de snelheid is niet van een buikschuiver (ontwennings verschijnselen treden snel op), die spanning krijg je weer als je van het asfalt af gaat.
have fun
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Thoran

futurist schreef:welkom, idd wel noppenbanden erbij want de snelheid is niet van een buikschuiver (ontwennings verschijnselen treden snel op), die spanning krijg je weer als je van het asfalt af gaat.
have fun
futurist
Nergens voor nodig die noppen. Lekker op de weg de beest uithangen, maar nu met snelheden waarbij je niet sowieso je motor kwijt bent :P
En ik krijg nog steeds een BIG smile wanneer ik gas bij geef voor een drempel, om daarna met beide wielen los te komen, ipv af te remmen tot een km of 20 zoals op de 748 moet...

In ieder geval: Welkom! En veel plezier!
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Sikmans

Lekker op de weg de beest uithangen, maar nu met snelheden waarbij je niet sowieso je motor kwijt bent :P
Precies, jij snapt het waarom ik de GSX-R600 heb verkocht! 8)
Thoran

Sikmans schreef:
Lekker op de weg de beest uithangen, maar nu met snelheden waarbij je niet sowieso je motor kwijt bent :P
Precies, jij snapt het waarom ik de GSX-R600 heb verkocht! 8)
Ook de reden waarom ik een BIG heb, laatst weer eens de duc voor op straat gebruikt ipv het circuit, en die paar keer dat ik echt even lekker een bochtje nam kwam de teller al snel op bijna meer dan 100 boven de toegestane snelheid...
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
de antrapper

8) Welkom Sikmans, ben wel een X Bigger maar ben hier blijven hangen( lees-ik mag nergens anders komen)
als je de adrenaline wil laten stromen, zet je Big op semi noppen( staat stoer) en dan de dijk over :mrgreen:
Met die matige grip en matige remmen krijg je vanzelf een hartslag van 200, en de grijns die erbijhoort
als je weer een bocht overleefd hebt, en bij de eerste verkeersdrempel ben je al je achtervolgers 2 weken lang kwijt.
Veel plezier met de Big.

HansD
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Sikmans

Hoi HansD,

Ik weet wat je bedoeld :!: Heb er inderdaad semi-noppen onder, waardoor het op de weg spannend is, maar in het zand ook 8) .
De remmen moet ik erg aan wennen, in vergelijking met de GSX-R.... dat was altijd laat én hard remmen. Nu is het vroeg, of helemaal niet remmen,haha!
Gr,
Martijn
Plaats reactie