Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Gisteren heb ik mij gemeld in Esbeek voor de ARM rit met de oude trouwe BIG voor m'n eerste offroad roadbook rit. Waren heel veel échte (die-hard) offroad motoren bij, zeker vergeleken met m'n standaard BIG.
Weer was echt prima. Roadbookhouder bleek al snel te klein voor de dikke roadbook die erin moest (tegenvallertje). Gezien de manco van de roadbookhouder en gebrek aan roadbookrijden aangehaakt in een soort van beginnersgroepje. Met een GS1200 en DRZ400 (dame) en de DR800 op sleeptouw genomen door een KTM 620 Adv. Was goed te doen, behalve in het mulle zand, dat vond ik eigenlijk maar niX. Voorwiel wilde "alle kanten op" zeg maar...daarom automatisch wat van het gas af. Zal wel komen door m'n laatste slechte ervaringen met volgeslibte annnakee straatsloffen. Ditmaal geen bodemonderzoek hoor, maar vond het wel lastig om de vaart erin te houden.
Na een tijdje gaf motor van de ktm problemen, en is de groep elkaar "kwijtgeraakt". Kon nog wel aanhaken bij andere groepjes, maar dat wilde ik hen niet aandoen. Terug op de camping (startpunt) om het roadbook weer in te leveren, was daar het oorspronkelijke groepje weer compleet . Alle vier huiswaarts gekeerd. Besloot de omgeving op eigen manier te verkennen, nog vele (hardere) offroad stukken onder de nopjes gehad. Is gewoon verslavend . Wil mij de komende tijd toch wat meer ervaring opdoen in het zand !
Wat is jullie advies wat betreft combinatie BIG en mul zand? Ik heb gelezen dat je het gas erop moet houden. En hoe lang duurt het voordat je redelijk vlot door het zand rijdt?
Weer was echt prima. Roadbookhouder bleek al snel te klein voor de dikke roadbook die erin moest (tegenvallertje). Gezien de manco van de roadbookhouder en gebrek aan roadbookrijden aangehaakt in een soort van beginnersgroepje. Met een GS1200 en DRZ400 (dame) en de DR800 op sleeptouw genomen door een KTM 620 Adv. Was goed te doen, behalve in het mulle zand, dat vond ik eigenlijk maar niX. Voorwiel wilde "alle kanten op" zeg maar...daarom automatisch wat van het gas af. Zal wel komen door m'n laatste slechte ervaringen met volgeslibte annnakee straatsloffen. Ditmaal geen bodemonderzoek hoor, maar vond het wel lastig om de vaart erin te houden.
Na een tijdje gaf motor van de ktm problemen, en is de groep elkaar "kwijtgeraakt". Kon nog wel aanhaken bij andere groepjes, maar dat wilde ik hen niet aandoen. Terug op de camping (startpunt) om het roadbook weer in te leveren, was daar het oorspronkelijke groepje weer compleet . Alle vier huiswaarts gekeerd. Besloot de omgeving op eigen manier te verkennen, nog vele (hardere) offroad stukken onder de nopjes gehad. Is gewoon verslavend . Wil mij de komende tijd toch wat meer ervaring opdoen in het zand !
Wat is jullie advies wat betreft combinatie BIG en mul zand? Ik heb gelezen dat je het gas erop moet houden. En hoe lang duurt het voordat je redelijk vlot door het zand rijdt?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Hoi!Ouwe Reus schreef:Wat is jullie advies wat betreft combinatie BIG en mul zand? Ik heb gelezen dat je het gas erop moet houden. En hoe lang duurt het voordat je redelijk vlot door het zand rijdt?
Kontje achteruit en gas is rechts.
Ik heb meestal Heidenau K69/K74 combinatie op mijn SR41.
Groeten,
Lars
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Wat voor n banden liggen er onder?
Hoe beter de voorband hoe meer rust in t stuur.
En hoe harder hoe stabieler en dat is vertrouwen krijgen en de knop om zetten, hoe lang dat duurt, de ene dwaas lukt dat in een 15 minuten en de ander doet er een paar ritten over
Onder de 40 is het ruzie maken met t stuur, dan tegen de zestig komt er wat rust en begint ie rustig te zoeken en boven de tachtig zwabbert het wat van voor en achter, maar dat is met noppenbanden...
Maar de basis voetsteunen vast met ringen om de rubberdemping uit te schakelen, stuur niet te krampachtig vast maar laat hem een beetje zoeken, gewicht op de voetsteunen en kont licht steunend achter op het zadel en kin naar voren richting balhoofd en ver vooruit kijken, zodra je direkt voor je kijkt wordt t lastig.
Zal binnenkort weer eens een ritje doen met beginners groepje er bij
Hoe beter de voorband hoe meer rust in t stuur.
En hoe harder hoe stabieler en dat is vertrouwen krijgen en de knop om zetten, hoe lang dat duurt, de ene dwaas lukt dat in een 15 minuten en de ander doet er een paar ritten over
Onder de 40 is het ruzie maken met t stuur, dan tegen de zestig komt er wat rust en begint ie rustig te zoeken en boven de tachtig zwabbert het wat van voor en achter, maar dat is met noppenbanden...
Maar de basis voetsteunen vast met ringen om de rubberdemping uit te schakelen, stuur niet te krampachtig vast maar laat hem een beetje zoeken, gewicht op de voetsteunen en kont licht steunend achter op het zadel en kin naar voren richting balhoofd en ver vooruit kijken, zodra je direkt voor je kijkt wordt t lastig.
Zal binnenkort weer eens een ritje doen met beginners groepje er bij
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Hey Zappa,
Liggen nu T63 sloffen onder. Merk wel het verschil met de Annakee's. Voor- en achtervering onlangs geheel onder handen genomen. Ligt dus geheel aan mijn rijtechniek. Ach, zelfkennis is het begin der wijsheid, hè!?
T'is dat ik vandaag de hele dag naar een toernooi moest aan de andere kant van het land, anders had ik nog even in de Europoort op zoek gegaan naar een zandbak en de tips uitgeprobeerd .
Liggen nu T63 sloffen onder. Merk wel het verschil met de Annakee's. Voor- en achtervering onlangs geheel onder handen genomen. Ligt dus geheel aan mijn rijtechniek. Ach, zelfkennis is het begin der wijsheid, hè!?
Dan moet die knop mij echt nog een keer om. Nooit een echte crossmotor gereden, dus die ervaring heb ik helaas niet. Maar ik wil het wel onder de knie krijgen. Ik heb er een keer van geproefd zeg maar, en ik wil meeeer. Wel gemerkt dat als bij gas eraf de boel gaat "zwabberen", meer/weer gasgeven de fiets weer stabieler wordt. Maar als je het gas erop blíjft houden, heb ik weer het gevoel dat ik boven mijn macht rijdt. Staan werkt iig ook al een stuk. En sturen door gewicht te verdelen over de voetsteunen.zappa.suzuki schreef: En hoe harder hoe stabieler en dat is vertrouwen krijgen en de knop om zetten, hoe lang dat duurt, de ene dwaas lukt dat in een 15 minuten en de ander doet er een paar ritten over
T'is dat ik vandaag de hele dag naar een toernooi moest aan de andere kant van het land, anders had ik nog even in de Europoort op zoek gegaan naar een zandbak en de tips uitgeprobeerd .
Oké, als je weer een keer met een kudde BIG's het bos induikt, ben ik zeker van de partij!zappa.suzuki schreef:Zal binnenkort weer eens een ritje doen met beginners groepje er bij
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Gang is alles! (inderdaad een knop omzetten, ben ik ook nog niet zo'n held in...)
Of een kleinere Big...
Bij voorkeur een roze
Ik ben de jaren '90 binnen getreden, mijn nieuwe aanwinst als vervanging voor de ietwat vermoeide 600:
1991, 18.000km, rijdt toch alweer een stuk beter.
Nog effe een grotere tank, de valbeugels van een 750 passen zonder aanpassen bijna, paar lampjes erbij enz.
Stefan
Of een kleinere Big...
Bij voorkeur een roze
Ik ben de jaren '90 binnen getreden, mijn nieuwe aanwinst als vervanging voor de ietwat vermoeide 600:
1991, 18.000km, rijdt toch alweer een stuk beter.
Nog effe een grotere tank, de valbeugels van een 750 passen zonder aanpassen bijna, paar lampjes erbij enz.
Stefan
DR650, DR750, VW LT 4x4
De DR600 was ooit mijn eerste motor.....zucht.
Veel mee rondgereden, ook met het meissie achterop. Spijt dat ik ooit heb weggedaan, maar had er bij "ons" eerste flatje geen plek meer voor.
Zie dat jouw DR650 nog steeds moet worden aangeschopt, of is het een combi met een E-starter? Uitlaatdemper e.d. zien er nog goed uit voor de leeftijd. En als je ooit nog harder zou willen dan 140km/uur, monteer je toch gewoon een Big Bore 790cc Kit . Veel plezier met jouw "nieuwe" DR650!
Was een leuk ding en handig in de stad. De meeste collega's dachten wel ff dat ding te starten. Als je de truc van het aanschoppen eenmaal doorhad, was het niet moeilijk. Wist je niet waar je mee bezig was, dan liep je een tijdje moeilijk met het rechterbeen, haha. Veel mee rondgereden, ook met het meissie achterop. Spijt dat ik ooit heb weggedaan, maar had er bij "ons" eerste flatje geen plek meer voor.
Zie dat jouw DR650 nog steeds moet worden aangeschopt, of is het een combi met een E-starter? Uitlaatdemper e.d. zien er nog goed uit voor de leeftijd. En als je ooit nog harder zou willen dan 140km/uur, monteer je toch gewoon een Big Bore 790cc Kit . Veel plezier met jouw "nieuwe" DR650!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Dit heb ik gisteravond gedaan: http://www.youtube.com/watch?v=vyHWFQhMay0
Oefening van de ME, en de motorclub was gevraagd om zich te gedragen als illegale stunters. Dus heb ik de meest indrukwekkende motor van de club geleend en daarmee een burnout geprobeerd.
Oefening van de ME, en de motorclub was gevraagd om zich te gedragen als illegale stunters. Dus heb ik de meest indrukwekkende motor van de club geleend en daarmee een burnout geprobeerd.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
ow ja, illegale stuters, benne idd woeste lui, goed dat de ME kon oefenen!
mooie burnout
mooie burnout
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gespot vanmiddag rond half 6 op de waalbrug in nijmegen, een zwarte BIG (SR42?). Iemand van hier? Sloeg af richting Beek en Kleve
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Thoran schreef:Dit heb ik gisteravond gedaan: http://www.youtube.com/watch?v=vyHWFQhMay0
Oefening van de ME, en de motorclub was gevraagd om zich te gedragen als illegale stunters. Dus heb ik de meest indrukwekkende motor van de club geleend en daarmee een burnout geprobeerd.
Haha "brag and boost" baby !!
Zandprutser 1e klas.
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Ik had er nog verder mee kunnen rijden, maar heb toch eindelijk maar afscheid genomen van mijn lieveling Ooit geërfd van Zappa en sindsdien elke dag op en neer naar het werk. Hij was op de laatste rit eigenlijk al versleten, te weinig nop voor op het natte gras (lees: totaal geen grip), in het zand ging het nog redelijk. Heb de band eronder laten zitten tot nu, en verder opgereden. Op het laatst lekker vierkant, hoefde bijna niet eens mijn voeten op de grond te zetten bij het verkeerslicht. En omdat die zo lekker is, toch weer een nieuwe MFC 12 samen met een MFC 14 besteld. Een MFC 15 ligt hier ook nog, die heb ik ook geërfd van Zappa. Laten we zeggen, hij is niet zo van de Mefo's
- Bijlagen
-
- 20130622_125257.jpg (133.31 KiB) 3614 keer bekeken
Assumption is the mother of all fuck ups
Want????Leo schreef:Ben sinds 19:00 vandaag noploos.
Kzit al een paar uur te trillen en ben al een paar keer de skuur ingelopen om te kijken of het echt zo was.
Voelt best eng na zo`n 10 jaar............
Vertel het ons maar, dat is beter voor je...
Alweer een ?BIG88 schreef:Persoonlijk zou ik zeggen.................
KOOP EEN BIG
Mijn BIGproject afmaken is idd een van de optie`s. Alles boven het blok ligt in Reuver en ik heb vanavond een mailtje de deur uitgedaan hoe ver het vermaken van de spullen gevorderd is. Afhankelijk van het antwoord terug kijken we hoe verder met het project.
@ERDeeWee : komt goed. We gaan rustig de tijd nemen.
Weer een BIG ....da's een vraag die op dit forum niet gesteld mag worden .Leo schreef:Alweer een ?BIG88 schreef:Persoonlijk zou ik zeggen.................
KOOP EEN BIG
Mijn BIGproject afmaken is idd een van de optie`s. Alles boven het blok ligt in Reuver en ik heb vanavond een mailtje de deur uitgedaan hoe ver het vermaken van de spullen gevorderd is. Afhankelijk van het antwoord terug kijken we hoe verder met het project.
Zou zeggen, nu jouw XR de deur uit is, heb je weer tijd genoeg om aan jouw BIG-project te besteden. Welke opties heb je trouwens nog meer Leo?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Zolang het project niet af is heb ik nu geen fiets meer om jullie voor de wielen te rijden in het zand.Ouwe Reus schreef: Welke opties heb je trouwens nog meer Leo?
Voor de delen boven het DRBIGblok ben ik afhankelijk van hoeveel vrije tijd Frank in Reuver er in kan steken buiten zijn drukke dagelijkse bezigheden om.
Afhankelijk van zijn antwoord op mijn vraag hoever alles gevorderd is heb ik de optie:
- de delen zijn klaar voor inbouw en het project gaat verder afgemaakt worden.
- de delen zijn nog niet klaar en ik ga op zoek naar een rijdend BIGblok zodat ik in iedergeval kan rijden.
- steek nog verder geen geld in project en spaar door voor een enduro met knopje.
- een optie die ik nog over het hoofd gezien heb die de komende tijd aanwaait.
Hij is tilbaar, maar niet makkelijk tilbaar. Ik gok ergens tussen de 40 en 60 kg?Ouwe Reus schreef:Iemand enig idee van een wat een los motorblok van een BIG weegt
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic