Dikke Brommer Rit 2013

Moderators: celsa, Djob

Plaats reactie
ninety
Berichten: 81
Lid geworden op: za jan 10, 2009 21:34
Locatie: Noorderwijk

Dikke Brommer Rit 2013

Bericht door ninety »

In een poging om voor een zo legaal mogelijk evenement te zorgen hebben we het dit jaar gewaagd om het beproefde traject van de afgelopen twee edities aan te vragen bij alle gemeenten die worden aangedaan.

Onbegonnen werk? Ja, misschien wel. Maar dan hebben we het toch geprobeerd.

Vorig jaar heb ik omwonenden dicht bij het parcours ingelicht en gevraagd of ze bezwaar hadden tegen onze doortocht en dat werd geapprecieerd. De gemeenten weten welke activiteiten er allemaal georganiseerd worden. Hierdoor zouden we ook rekening kunnen houden met en voorkomen dat we bijvoorbeeld een wandeltocht of fietswedstrijd kruisen. Dit heeft in het verleden al tot klachten geleid bij verschillende evenementen.

De reacties van de gemeenten zijn heel verschillend: helemaal geen (tot nu toe), een enkele goedkeuring en ook botweg "niet toegelaten".

Er is dus nog heel wat werk en of er een DikkeBrommerRit op 21 april zal zijn en welke route het gaat worden is nog lang niet zeker.


Ik geloof nu wel nog sterker dat er alleen op uit trekken de enige manier is om hier in de streek nog in alle vrijheid van onze hobby te genieten. Best met niet al te schitterend weer en als het even kan op een weekdag en dan natuurlijk met het nodige verstand en respect voor alles en iedereen in de hoop wat begrip terug te krijgen.

Gelukkig wordt het beter weer want ik ben toe aan een ritje geloof ik.

Simon
Sniper
Berichten: 149
Lid geworden op: za sep 17, 2011 08:31
Locatie: Arendonk
Contacteer:

Re: Dikke Brommer Rit 2013

Bericht door Sniper »

ninety schreef:In een poging om voor een zo legaal mogelijk evenement te zorgen hebben we het dit jaar gewaagd om het beproefde traject van de afgelopen twee edities aan te vragen bij alle gemeenten die worden aangedaan.

Onbegonnen werk? Ja, misschien wel. Maar dan hebben we het toch geprobeerd.

Vorig jaar heb ik omwonenden dicht bij het parcours ingelicht en gevraagd of ze bezwaar hadden tegen onze doortocht en dat werd geapprecieerd. De gemeenten weten welke activiteiten er allemaal georganiseerd worden. Hierdoor zouden we ook rekening kunnen houden met en voorkomen dat we bijvoorbeeld een wandeltocht of fietswedstrijd kruisen. Dit heeft in het verleden al tot klachten geleid bij verschillende evenementen.

De reacties van de gemeenten zijn heel verschillend: helemaal geen (tot nu toe), een enkele goedkeuring en ook botweg "niet toegelaten".

Er is dus nog heel wat werk en of er een DikkeBrommerRit op 21 april zal zijn en welke route het gaat worden is nog lang niet zeker.


Ik geloof nu wel nog sterker dat er alleen op uit trekken de enige manier is om hier in de streek nog in alle vrijheid van onze hobby te genieten. Best met niet al te schitterend weer en als het even kan op een weekdag en dan natuurlijk met het nodige verstand en respect voor alles en iedereen in de hoop wat begrip terug te krijgen.

Gelukkig wordt het beter weer want ik ben toe aan een ritje geloof ik.

Simon
Dit is wel typisch iets Belgisch. ik rij naast mijn enduro ook nog 4x4 offroad. in Nederland gaan dit soort ritten prima (met auto of met motor) en zelfs met vergunning etc. in België is het altijd een drama en duurt de beslissing maanden. Het lijkt wel of er op regeringsniveau besloten is dat Belgen geen plezier in hun vrije tijd mogen hebben. :twisted:
Sniper :snipersmile:

Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper

http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
ninety
Berichten: 81
Lid geworden op: za jan 10, 2009 21:34
Locatie: Noorderwijk

Re: Dikke Brommer Rit 2013

Bericht door ninety »

Nog niet alle gemeenten hebben hun fiat gegeven, maar diegenen die het aandurven vinden alle info en de inschrijfprocedure op de clubsite: http://www.endurogrensland.be/index.php ... &event=100
ninety
Berichten: 81
Lid geworden op: za jan 10, 2009 21:34
Locatie: Noorderwijk

Re: Dikke Brommer Rit 2013

Bericht door ninety »

Vandaag een laatste keer de route verkend, gecontroleerd en aangepast waar nodig. Ziehier mijn geimproviseerde werkplek:
Afbeelding
Afbeelding

Nu nog langs Marcel om mijn krabbeltjes om te toveren in een mooi roadbook:
Afbeelding

Nog wat sfeerbeelden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie