Nu hoor ik allemaal verhalen dat deze modellen zo slecht zijn .
o.a nokkenas ,kleppen,cdi unit etc
Zijn deze motoren nu echt zo slecht of word dit overdreven.

Moderator: ghulst
Hallo,Guillaume schreef:Uhm, over deze 525 weet ik niet, ik weet iig wel dat er bij Jos Dolfijn te Wuustwezel nu al 5 viertakt Ktm's van na 2001 al voor de sloop liggen...
![]()
De ktm 525 sx 2003 heeft een andere cdi gekregen , onder garantie, het maximum toerental was te hoog waardoor de klepschotel kon breken als je op de begrenzer rijd (hufterproef noemen ze dat), . Verder weinig aan de hand , model 2004 heeft andere koppelingsplaten , iets dikker, kan ook in 2003 model gezet worden , is beter als je veel aan de koppeling zit .j.h schreef:Hallo, ik heb sinds 2 maanden een ktm 525sx uit 2003 gekocht.
Nu hoor ik allemaal verhalen dat deze modellen zo slecht zijn .
o.a nokkenas ,kleppen,cdi unit etc
Zijn deze motoren nu echt zo slecht of word dit overdreven.
ad f. schreef:Hallo gast , wie ben je want zo te lezen heb je er veel verstand van ?
Ik zag op je lijstje van motoren een yamaha WR 426 uit 1999 staan ? werden die toen al gemaakt ? ik dacht dat de eerste 426cc pas in 2000 gemaakt waren en dat de 1999 modellen nog 400cc waren.
Hetzelfde geldt voor die KTM 520 uit 2003 ? toen zijn de 525cc toch gekomen ?
Waarom registreer je jezelf niet op dit forum want dan kunnen we misschien nog wat meer leren.
Waarom is dit dan nooit in die 28 jaar gebeurd bij die 125, 250 en 500 2-takt machines?Anonymous schreef:
Tandwiel van de naaf afbreken= tandwiel bouten niet vast , 100%.
De serieuze gas gevers rijden vaak met gefreesde naven , geeft meer vlees , wanddikte. Ktm heeft voor 2003 de achternaaf een grotere diameter gegeven , geeft een kleinere arm (F=Md*arm) minder afschuiving . Mischien zit het ook wel in het afremmen op de motor ,doet een tweetakt veel minder.Guillaume schreef:Waarom is dit dan nooit in die 28 jaar gebeurd bij die 125, 250 en 500 2-takt machines?Anonymous schreef:
Tandwiel van de naaf afbreken= tandwiel bouten niet vast , 100%.
Nee, daar ligt het toch echt niet alleen aan. En tjsa, verder moet je heel de rataplan goed onderhouden. Is overal zo, ik moet in een andere tak van motorsport ook een 8,1 L V8 van 1500 pk compleet uit mekaar halen nadat ie één of 2 runs heb gehad van 7 secondes...
j.h schreef:Is die cdi unit garantie ktm geweest(zo ja zou dat nu nog te claimen zijn,hij is nog geen jaar oud)
Zo niet wat kost dit me dan ongeveer.
Hoe kan ik zien of deze al is vervangen(bv aan serienummer?)
bvd