DRBIGholland goes to the french alps 2013
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Das wel een hele lange samba bus... uit Belgie?
- de antrapper
de aanhanger stond nog op de handrem zeker
Big Bigger Tiger en weer Big
-
Jongens jongens,
Bij deze t verhaal van de brabobus:
Vanmorgen ff gekeken of alles past in het busje,
Iedereen droeg zijn steentje bij:
Nadat ik de bus vanmorgen al had opgehaald voor t passen en meten
Kwam Spgoesdakar langs met het vlees voor de BBQ
Ook Leo wilde graag weten of hij zijn beauty case mee kon nemen, dus die kwam ook voor de pas sessie
Ook nemen we natuurlijk gezond fruit mee, dus.................
hebben ze het fruit ook al vast gebracht:
Maar na een eerste proefrit ging het gelijk mis --> Drank misbruik heet dat geloof ik
Maar na een goed overleg van wat wie allemaal mee mag en kan meenemen zijn we er toch uitgekomen.
En kunnen we goed uitgerust ( qua zooi dan) eindelijk op pad.
Dat was zoals we hier zeggen "om een kort verhaal lang te maken"
Ik heb er zin in
Bij deze t verhaal van de brabobus:
Vanmorgen ff gekeken of alles past in het busje,
Iedereen droeg zijn steentje bij:
Nadat ik de bus vanmorgen al had opgehaald voor t passen en meten
Kwam Spgoesdakar langs met het vlees voor de BBQ
Ook Leo wilde graag weten of hij zijn beauty case mee kon nemen, dus die kwam ook voor de pas sessie
Ook nemen we natuurlijk gezond fruit mee, dus.................
hebben ze het fruit ook al vast gebracht:
Maar na een eerste proefrit ging het gelijk mis --> Drank misbruik heet dat geloof ik
Maar na een goed overleg van wat wie allemaal mee mag en kan meenemen zijn we er toch uitgekomen.
En kunnen we goed uitgerust ( qua zooi dan) eindelijk op pad.
Dat was zoals we hier zeggen "om een kort verhaal lang te maken"
Ik heb er zin in
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
-
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
Jonghe,........... ik ben ontiegelijk lief geboren, en heel knap opgedroogdLeo schreef:Je hebt dus wel ooit haar op je kanis gehad blijkbaar.
Heb je een foto uit je babyfotoalbum gebruikt ?
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Welke banden mikt u erop voor de rit ?
Ik heb er trackmaster op liggen achter maar op het asfalt trilt i behoorlijk ( opening tussen de noppen groot ) en we moeten soms een flink stuk over het asfalt om er te komen dus ik wil achter een iets geslotenere band leggen.
Roept u eens wat
Ik heb er trackmaster op liggen achter maar op het asfalt trilt i behoorlijk ( opening tussen de noppen groot ) en we moeten soms een flink stuk over het asfalt om er te komen dus ik wil achter een iets geslotenere band leggen.
Roept u eens wat
- de antrapper
Wat dacht je van je grote vriend de K 60
en anders de Explorer 99 hield zich zelfs op de Tiger erg goed
en anders de Explorer 99 hield zich zelfs op de Tiger erg goed
Laatst gewijzigd door de antrapper op zo apr 07, 2013 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
de antrapper schreef: Wat dacht je van de Explorer 99
Rijdt goed en slijt niet want ik ken een 2010 BIG tsjechie ganger die er nu nog op rijdt.
Ik neig toch naar een iets noppigere band want na Frankrijk ga ik met de XR400 weer het zand in en dan is de explorer het net niet.
- de antrapper
De TKC80 van continental?
Wordt veel gebruikt door dinges rijders.
Wordt veel gebruikt door dinges rijders.
Ik neig toch naar een iets noppigere band want na Frankrijk ga ik met de XR400 weer het zand in en dan is de TKC80 het net niet.de antrapper schreef:De TKC80 van continental?
Ik zal even "weer het zand in" wat duidelijker uitleggen :
Jij bent de afgelopen 6 maanden zeker niet in NL geweest ?frankn schreef:Met "zand" bedoel je sneeuw
Ik zie ook liever dit als ik "zand" schrijf:
Maar helaas...........................
En dat is geen stand in want dat ben ik echt jonguh
Dus op de K60 de berg op en bovenop tussen de stenen de noppen erop en bergaf weer K60.frankn schreef:maar ik neem gewoon twee setjes wielen mee,
eentje met noppen en eentje met k60.
Smart thinking !
Dan gooi ik er zelf maar wat in:
Mijn grote vriend behalve als het asfalt nat is:
MFC 11
En wat denkt u van MT21 :
Of de dunlop 606:
-
Stonemaster= waardeloos in modder
MT21 heeft een waardeloze voorband
Dunlop geen ervaring mee
Dunlop geen ervaring mee
-
Stonemaster= waardeloos in modder
Dunlop geen ervaring mee
Maar op steen maken noppen niet zo veel uit, zo lang de band maar een beetje grof is en de noppen er niet afscheuren
Dunlop geen ervaring mee
Maar op steen maken noppen niet zo veel uit, zo lang de band maar een beetje grof is en de noppen er niet afscheuren
zappa.suzuki schreef:Stonemaster= waardeloos in modder:
Meen je dat nou ? Ik heb juist hele leuke ervaringen aan deze tracktorband onder de XR650 en de DRBIG in de blub.
Alleen op het natte asfalt heb ik ervaringen opgedaan met deze band en aangezien ik ook een keer een hele week in de regen doorgebracht heb in de alpen ben ik huiverig voor deze band op deze trip.
zappa.suzuki schreef: MT21 heeft een waardeloze voorband :
De MT21 voorband zou alleen voor deze trip zijn.
Daarna gaat hij weer van de XR400 af en naar een 21 inch voorwielprojectje wat nog volgt.
Achterband van MT21 is je wel bevallen ?
Ik ook niet helaas maar het profiel zag er veel belovend uit.zappa.suzuki schreef: Dunlop geen ervaring mee :
Vandaar dat ik aan STONEmaster zat te denken als achterband. Redelijk harde nop en stevig karkaszappa.suzuki schreef:Maar op steen maken noppen niet zo veel uit, zo lang de band maar een beetje grof is en de noppen er niet afscheuren
-
Stonemaster in de blub, 1 rit en ik heb hem er af gegooit, Edwin heeft daar geloof ik ook ervaring mee na mn laatste club rit
MT21 lekkere allround band dus nergens echt goed in en slijt snel maar wel wat beter in de blub
De dublob is een rally band, erg hard voor de woestijn, erg dicht profiel dus gok slecht in de blub.
Voor blub en op steen en nat gras de trackmaster k760, perfecte grip en nooit een nop afgescheurd, in los zand minder in de snelle bocht, daar is de Michelin AC10 beter, meer grip aan de zijkant maar weer minder grip in de natte zooi en niet in 17"
De MT21 voorband is waardeloos, neem altijd een goede voorband, achter glijden is geen probleem maar voor neem daar een michelin IV of een pirelli scorpion pro, die zijn duurder dan de meeste achterbanden maar geven een hoop rust in t stuur
MT21 lekkere allround band dus nergens echt goed in en slijt snel maar wel wat beter in de blub
De dublob is een rally band, erg hard voor de woestijn, erg dicht profiel dus gok slecht in de blub.
Voor blub en op steen en nat gras de trackmaster k760, perfecte grip en nooit een nop afgescheurd, in los zand minder in de snelle bocht, daar is de Michelin AC10 beter, meer grip aan de zijkant maar weer minder grip in de natte zooi en niet in 17"
De MT21 voorband is waardeloos, neem altijd een goede voorband, achter glijden is geen probleem maar voor neem daar een michelin IV of een pirelli scorpion pro, die zijn duurder dan de meeste achterbanden maar geven een hoop rust in t stuur