Collega Marc kwam een originele DR-Zeta tegen op de Motorbeurs:
Hij komt bij Louwman vandaan, dat is een automuseum in den haag.
OJ
Dr-Big op de motorbeurs
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Machtig ding die vast een flinke actiradius heeft! En toch maar 155kg rijklaar. Hoe krijgen ze dat voor elkaar?
Weet iemand hoe het zit met de carterbescherming? Dit lijkt ook wel een reservoir voor het een of ander. Ik kan me alleen niet voorstellen dat het extra olie is vanwege het gevaar op lek raken bij steenslag...
Weet iemand hoe het zit met de carterbescherming? Dit lijkt ook wel een reservoir voor het een of ander. Ik kan me alleen niet voorstellen dat het extra olie is vanwege het gevaar op lek raken bij steenslag...
Ik dacht aan de ene kant water (ik geloof dat ze verplicht 2 liter moesten meenemen) en aan de andere kant een toolbox.
OJ
OJ
Na de motorbeurs een keertje een ritje met een tussenstop bij de familie Louwman ?
Rijklaar 155 KG incl 60 liter benzine ???
Rijklaar 155 KG incl 60 liter benzine ???
Heb hem ook zien staan en ondanks dat het bouwproject in de ijskast stond toch weer eens voorzichtig informeren.
Wie heeft nog eentje staan om een replica te bouwen,natuurlijk niet te duur en het liefst motorisch in orde.
Alvast bedankt.
Wie heeft nog eentje staan om een replica te bouwen,natuurlijk niet te duur en het liefst motorisch in orde.
Alvast bedankt.
ik heb ook een close up foto van de rechterzijde van het blok gemaakt ivm de kick start en de andere plaats van de olie vul opening..................
hewt is dus echt een ander carterdeksel
futurist
hewt is dus echt een ander carterdeksel
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
DR650, DR750, VW LT 4x4
En dat is wel een echte, met kickstart!
http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... =7&t=13519petertje schreef:Heb hem ook zien staan en ondanks dat het bouwproject in de ijskast stond toch weer eens voorzichtig informeren.
Wie heeft nog eentje staan om een replica te bouwen,natuurlijk niet te duur en het liefst motorisch in orde.
Alvast bedankt.
Ik bedoel ook gewoon in Marlboro kleuren spuiten, klaar (eigenlijk gewoon zo laten, niks meer aan doen, zo is 'ie in Dakar geweest)petertje schreef:echt geen replica meer
Invoeren zal niet zo'n probleem zijn?
Stefan
DR650, DR750, VW LT 4x4
er is een inschrijvings bewijs bij (C2) roos formulier noemen ze dat hier en daar komt ie zonder keuring zo mee naar Nederland. geen probleem regel ik graag voor de koper hier bij de RDW in Roosendaal. alleen moet ie wel aan de permanente eisen voldoen, dwz hij moet er normaal openbare weg vaardig uit zien en verlichting in orde en zo maar het is verder alleen een papieren invoer, geen keuring of zo, BPM vrij.
wel zit er idd die kick op maar de olie vuldop zit weer anders als die op de motorbeurs
futurist
wel zit er idd die kick op maar de olie vuldop zit weer anders als die op de motorbeurs
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
en onbewust heb je hier een teer punt geraaktRammelbak schreef: Weet iemand hoe het zit met de carterbescherming? Dit lijkt ook wel een reservoir voor het een of ander. Ik kan me alleen niet voorstellen dat het extra olie is vanwege het gevaar op lek raken bij steenslag...
deze carter bescherming was namelijk niet opgewassen tegen de afrikaanse stenen, en was dan ook de reden dat de BIG's in '87 stuk reden en uit vielen.
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.