Het BIG cafe

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
mcbkat

Wel eens een carbon Yoshimura RS3 zien branden? Ik wel vandaag... :mrgreen:
Effe de straat op en neer om te proberen, demper in de hens :shock:

Stefan
DR650, DR750, VW LT 4x4
zappa.suzuki

Foto's? :P
De Big wil ook wel een te klein bemeten carbon uitlaat opbazen, zitten de scheuren er in :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist

PICCIES????
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
mcbkat

Gevalletje slecht ontworpen dB-killer in combinatie met verkeerde afstelling/timing/valse lucht?
Onderin loopt 'ie goed, onbelast ook in toeren, maar belast lijkt het alsof de ontsteking hapert?
Heb niet het idee dat het blok heet wordt. #135 sproeier en driehoekje uit het luchtfilter, af en toe een zwart pluimpje dus eerder te rijk dan te arm.
Zit me net te bedenken dat met het prutsen aan de dB-killer de uitlaat ook al erg heet werd :? Ook zonder killert, dus dat kan ik uitsluiten lijkt me.

Eindstukje viel er zo af...

Afbeelding

Stefan
DR650, DR750, VW LT 4x4
kantelaar

Ah joh !

Zonde zeg .
Zandprutser 1e klas.
Leo

Je was helaas niet de eerste die het overkwam met een BIG. Moet op dit forum met de zoekfunctie te vinden zijn.
Vandaar dat ik geen carbon zocht voor mijn project.
de antrapper

8) Op het Duitse forum een vent die een nieuwe uitlaat
van onbekend merk monteerde, maar ik meen dat de dempingwol na 5 min op straat lag :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
zappa.suzuki

mcbkat schreef:Gevalletje slecht ontworpen dB-killer in combinatie met verkeerde afstelling/timing/valse lucht?
Onderin loopt 'ie goed, onbelast ook in toeren, maar belast lijkt het alsof de ontsteking hapert?
Heb niet het idee dat het blok heet wordt. #135 sproeier en driehoekje uit het luchtfilter, af en toe een zwart pluimpje dus eerder te rijk dan te arm.
Zit me net te bedenken dat met het prutsen aan de dB-killer de uitlaat ook al erg heet werd :? Ook zonder killert, dus dat kan ik uitsluiten lijkt me.

Eindstukje viel er zo af...

Afbeelding

Stefan
Stel je neemt een uitlaat van een 600cc 4 pits racers en stopt die op de Big, dan krijgt ie in plaats van 4 pufjes van 150cc klappen van 800cc voor zn kiezen.. dat gaat dus niet goed :wink:
Leo

Ik weet dat u geen van allen hierin trapt maar lees het even vluchtig door en waarschuw daarna de mensen om u heen voor deze methode.

Bij de buren gelezen:
Werd net gebeld door iemand met een Indiaas / Pakistaans Engels accent, die zich voordeed als zijnde van Microsoft en die mij vertelde dat ik een systeemfout op mijn computer had, die door automatische terugkoppeling naar Microsoft was ontdekt op hun servers.

Om de systeemfout op te lossen moest ik een file downloaden (en uitvoeren)van een bepaalde website.

Ik vroeg wat verder en informeerde naar de aard van de systeemfout en welk gedeelte van het systeem was aangetast of waar de fout zat. Hardware? Software? Bepaald programma of kernel?
Als doorvragende bleek hij nog minder verstand te hebben van computers dan ik.
Toen heb ik maar opgehangen.
DR-Big
Contacteer:

Ha ha, die heb ik ook aan de lijn gehad. Toen ik vroeg om welke computer het ging (ik heb er nogal wat hier staan), maakte dat voor hem niet uit. Toen ik een beetje ging doorvragen wat het probleem dan eigenlijk was en voor welk besturingssysteem, hing hij op.

Het internet staan vol met die verhalen, ook van gasten die deze jongens een uur of zo aan de lijn weten te houden door net te doen of ze nog een oude Windows 3.0 machine hebben met een inbelmodem :-)

Het nummer waarmee ze belden heb ik toen maar geblokkeerd in mijn router...
ans

Ja, ik ken ze ook, heb ze al 2x aan de lijn gehad, of ik een progammaatje wou downloaden dan konden zij het probleem oplossen :roll:
maar helaas er zullen best mensen zijn die er intrappen
Leo

Ik vind je lekkah :lol:

Afbeelding
Andre
Contacteer:

Beste Bigfellows

Zit met een probleem :
Het motorblok uitemekaar gehaald en nu bij terug zetten wat moeite met de versenllingen.
Wie heeft advies hoe deze wederom in moet worden gebracht en waarop ik zou moeten letten.
BvD.

Andre
zappa.suzuki

Wat is je probleem precies?

En heb je dit gedaan?

Afbeelding
mcbkat

zappa.suzuki schreef: Stel je neemt een uitlaat van een 600cc 4 pits racers en stopt die op de Big, dan krijgt ie in plaats van 4 pufjes van 150cc klappen van 800cc voor zn kiezen.. dat gaat dus niet goed :wink:
Dat is het probleem niet hier, lijkt me? Doorlaat is groot genoeg. Gevalletje ontsteking/carburatie verkeerd.

Stefan
DR650, DR750, VW LT 4x4
Andre
Contacteer:

Zappa alvast bedankt voor de reactie ga dit door de week na.
Laat het je spoedig weten.

Andre
Leo

Gaat helemaal nergens over ( nog even de sneeuwtijd overleven lariekoek )

Zat wat te klooien in de pauze op Inet en dacht: Stel je mag voor 500-750 euri een 2 wieler kopen ( GEEN BIG ! ) die je zelf moet klaar sleutelen voor een rit met zun allen naar ......ver weg ...... en terug en degene die het halen op die fiets moeten de afscheidsBBQ betalen op de zappamension.

Wat zou u dan kiezen ?

Ik trap af en blijf natuurlijk geheel in stijl en koos voor de meest betrouwbare en mooiste beemer allertijden.
Scoor hem voor 450 of ruil mijn boot in :wink: , mik er een koppeling in en gaan mee die banaan.
BIG88

denk dat ellis het niet kan waarderen :(

als het goed gaat ben ik dan net een paar dagen terug uit de french alps 8)
have BIG fun

D.F.M.T.
BIG88

Leo schreef:Gaat helemaal nergens over ( nog even de sneeuwtijd overleven lariekoek )

Zat wat te klooien in de pauze op Inet en dacht: Stel je mag voor 500-750 euri een 2 wieler kopen ( GEEN BIG ! ) die je zelf moet klaar sleutelen voor een rit met zun allen naar ......ver weg ...... en terug en degene die het halen op die fiets moeten de afscheidsBBQ betalen op de zappamension.

Wat zou u dan kiezen ?

Ik trap af en blijf natuurlijk geheel in stijl en koos voor de meest betrouwbare en mooiste beemer allertijden.
Scoor hem voor 450 of ruil mijn boot in :wink: , mik er een koppeling in en gaan mee die banaan.
ons bent zuunig, en neem een niet beemer om de kosten van een BBQ uit te sluiten :lol:
have BIG fun

D.F.M.T.
Leo

BIG88 schreef: en neem een niet beemer om de kosten van een BBQ uit te sluiten
Gave fiets ! maar moet nieuwe koppelingskabel op. moeten we denk wat ruimer zien :lol:
Thoran

Leo schreef:Gaat helemaal nergens over ( nog even de sneeuwtijd overleven lariekoek )

Wat zou u dan kiezen ?

On- of offroad? Maatje van mij gaat binnenkort een reis van zo'n 10-15.000km door europa maken met een Kawasaki KLR. voor €500-750 kan je er twee kopen, zodat je altijd nog reserveonderdelen voor de ander hebt. En zo lang je niet grote stukken meer dan 100 km/h wil rijden dan is het ding ook nog best relaxed.

Mocht het voornamelijk op de weg zijn, dan een Kawasaki GPZ500 (ooit een keer twee gekocht voor €600) of een Yamaha FZR600. Beide moeten voor onder de €750 te vinden zijn, en dan kan je voor die tijd ook nog een beurtje doen.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
kantelaar

Wat zou u dan kiezen ?

Dan ga ik weer voor een suzuki katana 650 gs 300 pleuri ex matzwarte verf en m stuurtje , daar ben ik zelfs mee op het circuit geweest en in de bochten ramde ik alle kruisraketjes voorbij :lol:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... z1t0KtdUdk

Hij schoot alleen af en toe uit zijn 2 :lol:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 9K_PHAL9GQ
Zandprutser 1e klas.
mcbkat

Dat doe ik al op een DR600 :mrgreen:
Alleen dat ver weg zijn dan heul veul rondjes in de buurt...
(maar als het alleen verhard is, een GS1000G, als je die nog vindt voor dat geld?)

Stefan
DR650, DR750, VW LT 4x4
zappa.suzuki

Een XT, kan je af en toe nog lekker wat zand happen :wink:
Plaats reactie