Tankstop enduro - serviceteam

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
rickktm

Aangezien er hier vast mensen zijn met meer ervaring als ik op enduro gebied:

Wat adviseren jullie om mee te nemen voor tijdens de tankstop bij een willekeurige enduro op een ktm 300 exc?
te denken aan:
Millieu-mat verplicht?
Jerrycans - staal?
gereedschap?
(kettingspray e.d.?)
voedsel?
schone bril?

of houden jullie de tankstop puur voor het tanken, en laten jullie de rest van het materiaal bij S/F liggen?

Daarnaast was ik benieuwd naar contact gegevens van het EAST brabant service team. telefoon/emailadres?
zijn er nog andere teams waar je terrecht kan?

Ik ga in Enter maar is een dagje kijken hoe alles mbt. keuren en inschrijven in z'n werk gaat, en misschien een blik wagen bij de tankstop..
alvorens avontuur in Eindhoven echt van start gaat!
Noppy

I.d.d. alle punten die je opnoemt. Daarnaast:

Een wijde trechter die je op de een-of-andere manier (ijzerdraadje / whatever) vast kan zetten aan je stuur. Je bent meestal een beetje onzuiver met een zware jerrycan in je handen en wat zware proeven achter de rug. Je morst hierdoor minder en je kunt ook nog eens sneller vullen. Een Drybeak systeem is natuurlijk helemaal ideaal, maar daar moet je maar net zin in hebben.

Verder zou je bij stoffig weer een luchtfilter klaar kunnen leggen waar het plastic frame al in zit, zodat je niet hoeft te prutsen om dat ook nog eens te wisselen. Hiervoor moet je dus wel 1 extra frame aanschaffen, wat meestal de kosten niet zijn.

Verder kost kauwen op voedsel veel tijd. Als je tijd te kort komt dan is bijv. een vloeibaar appelmoesje heel snel naar binnen te werken. Die zitten in van die knijppakjes bij de supermarkt. Veel zetmeels en suikers, prima spul en niet zo mierzoet als die sportgels.

Veel plezier!
Info apenstaart hvs83.nl tel: 06 22 65 31 91
:toost:
mech

Als je je aanmeld bij een van de tankteams betaal je daar een vergoeding voor.
Hiervoor levert het tankteam over het algemeen, eten, drinken, fruit. En vaak tanken die mannen de motor voor je (eigen verantwoordelijkheid dat het ook gebeurt is), zij hebben normaal mileumatten al liggen.
Normaal gezien hebben die ook basis gereedschap en kettingspray etc staan.
Zelf meegeven per tankstop een jerry can met benzine en het handigste is een plastic afsluitbaar bakje voor je andere spullen zoals:
Extra handschoenen
Extra bril
Luchtfilter
Eigen specifiek eten/drinken (engergy drinks/gels)

Meer is niet nodig.
Het is wel verstandig om zelf op de motor in je heuptas simpel gereedshap voor problemen onderweg bij te hebben. met een 2 takt is een reserve bougie ook aan te raden. en een stukje ducktape en kabelbindertjes doen het ook altijd goed om snel iets te kunnen repareren.
silbertanne

Ik maak gebruik van de diensten van East. Email moet ik ff opzoeken. Zelf laat ik mijn kistje met bril, handschoenen en nog wat bij s/f. Ik tank daar ook alleen, dus niet halverwege. Maar ik heb een 4t. Een maatje heeft een nieuwe 300 en kan daarmee ook rondkomen op één tank. Heuptasje neem ik niet mee, vind ik niet prettig rijden, hoewel het soms wel handig zou kunnen zijn. Luchtfilter hoef je echt niet te wisselen.. Als Enter doorgaat ben ik er ook. Je moet overigens een stalen jerrycan hebben, geen plastic.
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
rickktm

Thanks voor de reacties, daar wordt het verhaal al een heel stuk duidelijker van!

Email adres en telefoon nr van het east team zou ik dan graag van iemand ontvangen, mocht ik er zaterdag niet aan toe komen ze daar in enter even aan te spreken.

zijn er meer mensen die het redden op 1 tank met een 2takt? lijkt mij aardig krap worden, of zijn het moeten rondjes zijn van rond de 60 km, dan moet het lukken...

Grtz
Fritske

je hebt pb
Plaats reactie