blaren op de handen

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
roen

hoi.

vraagje;

ik werk veel met mijn handen en heb dus een redelijke hoeveelheid eelt op mijn handen
als ik een vrij zware (zand) otr rijd scheuren de eeltbultjes die vlak onder mijn vingers zitten los en kan ik ze erafhalen....
tijdens het rijden merk je er natuurlijk niets van, s'avonds wel. en de dag erna op het werk ook....
is er een oplossing voor? misschien een bepaalde soort handschoen ofzo.
het heelt wel vrij snel, maar zodra er weer eelt opzit gebeurt het weer.

iemand een idee?
JoeBaR

dikkere handschoenen , of zachtere handvatten.
4 strokes only !!
Sniper
Contacteer:

JoeBaR schreef:dikkere handschoenen , of zachtere handvatten.
zachtere handvatten lijkt me zeker een oplossing. ik rij regelmatig met blote handen ( :oops: ) en nooit last van blaren, en ik heb een kantoor baan :mrgreen:
Sniper :snipersmile:

Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper

http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
zappa.suzuki

Heb ook redelijke eelt knobbels en na 3 à 400km beginnen er ook wat blaren op te komen maar die trekken snel weg, maar gebruik dan wel 3 paar handschoenen zo dat ik niet de hele dag met de zelfde handschoenen rij, dat werkt goed :D
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Aad 525

Komt nog wel eens voor dat ze te groot worden en dan krijg je er ook last van. Spreek uit ervaring. mijn oude waren versleten en heb toen nieuwe gekocht.
Duurde geen half uur en de blaren kwamen al om de hoek kijken. Schijnt dat de stof dan te veel beweegt en daar krijg je last van.
Weer een paar nieuwe gekocht, maar een maatje kleiner en niets geen last meer.
Als is de bagger nog zo diep, gas d'r op en geen gepiep!
roen

hmm, de mijne zijn ook versleten maar ik heb nog een paar paar :? liggen.
eens kijken of die krapper zijn.
Noppy

Blaren komen door wrijving. In gewone huid zit een heel klein beetje vettigheid en is er geen probleem.

Maar als je hard aan het sporten bent is het normaal dat je een klein beetje zweet in je handschoenen. De natte huid wordt stroef en daardoor ontstaat er wrijving.

Aanvullen van het vet kan door bij iedere stop even je handen een likje vaseline te geven op de gevoelige plekken.

Ik heb 2 absolute roze kantoorhandjes maar heb sinds de vaseline nooit meer blaren.

En die vaseline is altijd handig in het bos als je een keertje onverwacht de boswachter tegenkomt :verliefd: Toch?
:toost:
MotorOllie
Contacteer:

Noppy schreef: En die vaseline is altijd handig in het bos als je een keertje onverwacht de boswachter tegenkomt :verliefd: Toch?
Ouwe viezerik...

Ik hou het gewoon bij PalmSavers.. helpt goed.

http://www.24mx.nl/motorcross/p/palm-sa ... oenen/k85/
roen

ik heb in markelo anti kloven vet geprobeerd. werkte goed. na 3 ronden geen blaren op de handen. (en ook niet op de billen)
ik herinner me nu dat ik er last van heb sinds ik een ander stuur heb. voorheen gebruikte ik de ''ouderwetse'' sturen. die zijn vrij recht. nu rijdt ik met een pro taper of weet ik het wat voor merk. zo 1tje zonder tussenstang iig. die staat onder een andere hoek.
Ilja

roen schreef:ik heb in markelo anti kloven vet geprobeerd. werkte goed. na 3 ronden geen blaren op de handen. (en ook niet op de billen)
ik herinner me nu dat ik er last van heb sinds ik een ander stuur heb. voorheen gebruikte ik de ''ouderwetse'' sturen. die zijn vrij recht. nu rijdt ik met een pro taper of weet ik het wat voor merk. zo 1tje zonder tussenstang iig. die staat onder een andere hoek.
Heb je niet toevallig andere handvaten gemonteerd?
Ik heb er ook ineens last van sinds ik nieuwe handschoenen en handvaten heb... voorheen nog nooit gehad. Van de andere kant.. een 380 rukt ook behoorlijk aan je armen. :D
roen

Ilja schreef:
roen schreef:ik heb in markelo anti kloven vet geprobeerd. werkte goed. na 3 ronden geen blaren op de handen. (en ook niet op de billen)
Heb je niet toevallig andere handvaten gemonteerd?
Ik heb er ook ineens last van sinds ik nieuwe handschoenen en handvaten heb... voorheen nog nooit gehad. Van de andere kant.. een 380 rukt ook behoorlijk aan je armen. :D

lang leve de 380!!
Plaats reactie