Vrijdag was mn accu leeg, vandaag ff gemeten..
Op de omvormer 13.88 met licht uit stationaire en 13.55 met een dot gas, met licht aan 13.45 en 13.20
Op de accu 13.50 .........................................13.35 ......................................13.00......13.00
Omvormer los gekoppeld meet ik aan wisselstroom op de gele draden van de dynamo bij 3000rpm in alle 3 de combinaties +- 45 AC aan wisselstroom dus dat betekend dat de dynamo goed is toch?
Helaas is bij het 1997 het een en ander anders dus ook de omvormer, daar gaat een stekker in ipv een snoer uit met sterkers er aan..
Is mn omvormer kapot of moet ik het ergens anders zoeken?
Ben niet zo goed met stroom, vind me al best knap dat ik het meten goed heb gedaan volgens mij
Big laad te weinig
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Hoi Zap, wat je zou kunnen proberen is om met een amperetang oid
de laadstroom ( en dus niet de spanning, amperes ipv volts) te meten.
Heb ik nog wel voor je liggen als je die niet hebt.
de laadstroom ( en dus niet de spanning, amperes ipv volts) te meten.
Heb ik nog wel voor je liggen als je die niet hebt.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Als je 13,5 volt meet laad ie.
Als ie niet loopt zul je minder spanning zien 11,7 of 12,1 of zo.
Lijkt me eerder dat je accu overleden is.
Met een ampere tang kun je niet al te veel.
Als er een evenwichtssituatie is, dat is doorgaans het geval, meet je dus niks in ameperes.
Alleen met starten spreek je je accu even zwaar aan dan is een paar minuten lang het evenwicht zoek en na een paar minuten laden is het evenwicht terug en hoeft je dymamo weinig werk meer te leveren.
Als ie niet loopt zul je minder spanning zien 11,7 of 12,1 of zo.
Lijkt me eerder dat je accu overleden is.
Met een ampere tang kun je niet al te veel.
Als er een evenwichtssituatie is, dat is doorgaans het geval, meet je dus niks in ameperes.
Alleen met starten spreek je je accu even zwaar aan dan is een paar minuten lang het evenwicht zoek en na een paar minuten laden is het evenwicht terug en hoeft je dymamo weinig werk meer te leveren.
Volgens mij moet je dynamo iets van 70-80 volt leveren (wisselspanning). Als je gas geeft moeten de volts op je accu oplopen (gelijkspanning). Ik had hetzelfde met mijn Honda. Dynamo gaf nog wel volt, maar weinig. Volt liep niet op bij gas geven op mijn accu, dus dynamo stuk. Nieuwe dynamo erin (alleen de stator) en ik had weer volta!
Oh ja, ik heb ook de accu, de spanningsregelaar en de CDI vervangen, want die waren allemaal stuk gegaan door de kapotte regelaar..., maar de dynamo was de hoofdoorzaak.
OJ
Oh ja, ik heb ook de accu, de spanningsregelaar en de CDI vervangen, want die waren allemaal stuk gegaan door de kapotte regelaar..., maar de dynamo was de hoofdoorzaak.
OJ
oene heeft gelijk,
vlgs het echte originele wphb moeten de 3 velden minimaal 60Volt AC leveren, die 45 is dus te wienig en dat is dus aan de basis. ik heb het met mijn big ook, ik haal 50 volt en dus te lang rijden met de handvat verwarming levert een te lege accu op. je moet aan de accu zonder licht op lage toeren naar hogere toeren toe minimaal 13.8 > 14.5 volt meten aan de accu. omdat wij zo'n dikke pot moeten aan slingeren moet de accu echt lekker geladen zijn om die 175 A te kunnen leveren om de motor zo snel rond te krijgen dat ie lekker start.
hang je accu een uur (of 2) aan een auto accu lader en je kan weer een paar dagen vooruit omdat ie dan flink prik heeft gekregen. dan ben je zeker dat het aan het laden ligt. is ie de volgende dag alweer leeg dan heeft de accu zijn beste tijd gehad. accu testers zijn over het algemeen niet echt geschikt om de lage amp motor accu's betrouwbaar te testen zodat ik het op die manier probeer.
succes futurist
vlgs het echte originele wphb moeten de 3 velden minimaal 60Volt AC leveren, die 45 is dus te wienig en dat is dus aan de basis. ik heb het met mijn big ook, ik haal 50 volt en dus te lang rijden met de handvat verwarming levert een te lege accu op. je moet aan de accu zonder licht op lage toeren naar hogere toeren toe minimaal 13.8 > 14.5 volt meten aan de accu. omdat wij zo'n dikke pot moeten aan slingeren moet de accu echt lekker geladen zijn om die 175 A te kunnen leveren om de motor zo snel rond te krijgen dat ie lekker start.
hang je accu een uur (of 2) aan een auto accu lader en je kan weer een paar dagen vooruit omdat ie dan flink prik heeft gekregen. dan ben je zeker dat het aan het laden ligt. is ie de volgende dag alweer leeg dan heeft de accu zijn beste tijd gehad. accu testers zijn over het algemeen niet echt geschikt om de lage amp motor accu's betrouwbaar te testen zodat ik het op die manier probeer.
succes futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Hoi.
In het duitse manual (kapittel 5) zijn >75V bij 5000 RPM zonder en 14.0V-15.5V bij 5000 RPM met een opgelaaden accu.
Misschien zijn 45V te weinig? Hoe is de weerstand van de gele kabels vanaf de generator, <1 Ohm?
Groeten,
Lars
In het duitse manual (kapittel 5) zijn >75V bij 5000 RPM zonder en 14.0V-15.5V bij 5000 RPM met een opgelaaden accu.
Misschien zijn 45V te weinig? Hoe is de weerstand van de gele kabels vanaf de generator, <1 Ohm?
Groeten,
Lars