ik heb net een honda crf 450 gekocht, hij is van 2002 en er zijn wedstrijden mee gegeden.natuurlijk is de motor volgens de oude eigennaar in perfecte staat.is het verstandig om voor dat ik er mee ga rijden de zuiger te [laten] vervangen ik heb nog nooit een 4-takt gehad.
waar moet ik bij zo'n motor op leten en wat kost een crf zuiger eigenkijk?
groet roel
crf zuiger vervangen???
Moderator: ghulst
je kunt ook de zuiger eerst opmeten voordat je op vervangen overgaat.. alleen moet dan alsnog het blokje open .. is er een rede om de zuiger te vervangen?.. maakt ie herrie?.. gebruikt de motor overmatig olie ? te weinig compressie?. als dit allemaal in orde is , en je geen wedstrijden rijd, zou ik voorlopig nog door rijden op deze zuiger ...
over de prijs van een zuiger (zuiger + zuigerveren + pistonpen ) kan iedere motorcross zaak je wel inlichtingen geven neem ik aan .. let wel .. dr komt natuurlijk ook nog een cylindervoet en kop pakking bij ... en (zou ik doen) olie + filters verversen
over de prijs van een zuiger (zuiger + zuigerveren + pistonpen ) kan iedere motorcross zaak je wel inlichtingen geven neem ik aan .. let wel .. dr komt natuurlijk ook nog een cylindervoet en kop pakking bij ... en (zou ik doen) olie + filters verversen
4 strokes only !!
Nee hoor 4t huskie , die 490cc kit gaat prima.
Het gaat niet snel stuk of zo en dat olie verbruik was mijn eigen schuld
Ik had mijn luchtfilterbak te veel afgeplakt vanwege het vele stof in de zomer ( want ik heb een grote hekel aan luchtfilters uitwassen en inolieen ) en toen is de motor zo hard aan het luchtaanzuigen gegaan dat hij ook de olie uit de carterontluchting is gaan opzuigen
Ik heb nu de hele luchtfilterbak open gelaten zoals het moet en ik heb geen last meer van olieverbruik en hij loopt nu als de brandweer.
Het gaat niet snel stuk of zo en dat olie verbruik was mijn eigen schuld
Ik had mijn luchtfilterbak te veel afgeplakt vanwege het vele stof in de zomer ( want ik heb een grote hekel aan luchtfilters uitwassen en inolieen ) en toen is de motor zo hard aan het luchtaanzuigen gegaan dat hij ook de olie uit de carterontluchting is gaan opzuigen
Ik heb nu de hele luchtfilterbak open gelaten zoals het moet en ik heb geen last meer van olieverbruik en hij loopt nu als de brandweer.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
mijn ervaring is dat des te meer je je filterbak afplak des te eerder je filter dicht zitad f. schreef:Nee hoor 4t huskie , die 490cc kit gaat prima.
Het gaat niet snel stuk of zo en dat olie verbruik was mijn eigen schuld
Ik had mijn luchtfilterbak te veel afgeplakt vanwege het vele stof in de zomer ( want ik heb een grote hekel aan luchtfilters uitwassen en inolieen ) en toen is de motor zo hard aan het luchtaanzuigen gegaan dat hij ook de olie uit de carterontluchting is gaan opzuigen
Ik heb nu de hele luchtfilterbak open gelaten zoals het moet en ik heb geen last meer van olieverbruik en hij loopt nu als de brandweer.
deze ervaring opgedaan uit de zijspan tijd en daar geleerd dat je ouwe mensen niet altijd gelijk moet geven
doe wat je niet laten kunt