Ik heb even een vraag over mijn voorrem.
Deze werkt erg slecht en ik kan niet echt ontdekken waar het aan moet liggen. De remvloeistof is vervangen maar daar word het probleem niet echt veel beter van.
Het gaat hier om een Honda CRF 450 X uit 2008.
Iemand een idee waar ik eens naar zou kunnen kijken.
slechte werking voorrem
Moderator: ghulst
over het ontluchten.
het is een andere motor maar het principe is het zelfde.
http://www.luiemotorfiets.nl/sleutelen/ ... ntluchten/
Mvg marcel
het is een andere motor maar het principe is het zelfde.
http://www.luiemotorfiets.nl/sleutelen/ ... ntluchten/
Mvg marcel
Honda XR600R (sold)
Yamaha WR426F (sold)
Kawasaki Z1000 (sold)
KTM 250 EXC (sold)
Peugeot 100cc Speedfight 2 (sold)
Aprilia dorsoduro 1200 (sold)
Honda CRF450R (sold)
Husqvarna TE 300 MY016
Yamaha WR426F (sold)
Kawasaki Z1000 (sold)
KTM 250 EXC (sold)
Peugeot 100cc Speedfight 2 (sold)
Aprilia dorsoduro 1200 (sold)
Honda CRF450R (sold)
Husqvarna TE 300 MY016
Is inderdaad lucht, en niks anders...
Wat ik doe in zo'n geval... Naar de apotheker gaan, de grootste spuit vragen dat je in 1 keer volledig uw pomp en leiding tot bovenaan kunt opvullen met dot 4, nieuwe olie opzuigen, darmpje op de spuit en op de ontluchtingsnippel, aan beide kanten vastspannen met tie rapke (colsonbandeke in de volksmond).
Oliereservoir openen bovenaan, voddeke er rond duwen wat dat gaat overlopen en anders is uw stuur volledig onder de olie, kwestie om u eigen wa kuiswerk te besparen.
Ontluchtingsnippel opendraaien en heel TRAAG de olie opduwen van onderen naar boven toe tot als de spuit leeg is. Ontluchtingsnippel dichtdraaien en u voorrem zal als nieuw zijn.
Het is gewoon heel belangrijk om totaal niks van lucht in u systeem te brengen, daarom dat het ook belangrijk is om heel traag de olie op te duwen, zodanig dat alle lucht de kans krijgt om meegevoerd te worden naar boven.
Mocht je beelden willen zien, tik even in op youtube "dirtbike brake bleeding" staan verschillende filmpjes van op...
Let op: vooraleer je het darmpje plaatst op de nippel moet de olie tot volledig het einde staan van het darmpje, zoals de dokters doen even de spuit om hoog houden en duwen zodanig er geen lucht meer inzit, anders duw je opnieuw lucht in het systeem en is het probleem niet opgelost.
Tip: Als je gedaan hebt, alle olie uit de spuit, spuit lostrekken en volledig uitkuisen, want dot 4 is vrij agressief voor de rubber van de spuit en anders moet je de volgende keer opnieuw om een spuit gaan
Khoop dat het lukt, bij mij werkt het toch elke keer en heb er al veel mee geholpen bij ons die anders bijna een hamer zouden nemen en alles kapot slaan uit frustratie omdat ze al een half uur bezig zijn met pompen en dan weer open te draaien enz enz... met een beetje geluk is het op 2 min gelukt
Groeten en succes, khoop dat ik wat heb kunnen helpen!
Wat ik doe in zo'n geval... Naar de apotheker gaan, de grootste spuit vragen dat je in 1 keer volledig uw pomp en leiding tot bovenaan kunt opvullen met dot 4, nieuwe olie opzuigen, darmpje op de spuit en op de ontluchtingsnippel, aan beide kanten vastspannen met tie rapke (colsonbandeke in de volksmond).
Oliereservoir openen bovenaan, voddeke er rond duwen wat dat gaat overlopen en anders is uw stuur volledig onder de olie, kwestie om u eigen wa kuiswerk te besparen.
Ontluchtingsnippel opendraaien en heel TRAAG de olie opduwen van onderen naar boven toe tot als de spuit leeg is. Ontluchtingsnippel dichtdraaien en u voorrem zal als nieuw zijn.
Het is gewoon heel belangrijk om totaal niks van lucht in u systeem te brengen, daarom dat het ook belangrijk is om heel traag de olie op te duwen, zodanig dat alle lucht de kans krijgt om meegevoerd te worden naar boven.
Mocht je beelden willen zien, tik even in op youtube "dirtbike brake bleeding" staan verschillende filmpjes van op...
Let op: vooraleer je het darmpje plaatst op de nippel moet de olie tot volledig het einde staan van het darmpje, zoals de dokters doen even de spuit om hoog houden en duwen zodanig er geen lucht meer inzit, anders duw je opnieuw lucht in het systeem en is het probleem niet opgelost.
Tip: Als je gedaan hebt, alle olie uit de spuit, spuit lostrekken en volledig uitkuisen, want dot 4 is vrij agressief voor de rubber van de spuit en anders moet je de volgende keer opnieuw om een spuit gaan
Khoop dat het lukt, bij mij werkt het toch elke keer en heb er al veel mee geholpen bij ons die anders bijna een hamer zouden nemen en alles kapot slaan uit frustratie omdat ze al een half uur bezig zijn met pompen en dan weer open te draaien enz enz... met een beetje geluk is het op 2 min gelukt
Groeten en succes, khoop dat ik wat heb kunnen helpen!
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Yip, dat gaat het best en het snelst.. of met de vaciumpomp van een motorzaakLoco84 schreef:Is inderdaad lucht, en niks anders...
Wat ik doe in zo'n geval... en alles kapot slaan uit frustratie omdat ze al een half uur bezig zijn met pompen en dan weer open te draaien enz enz... met een beetje geluk is het op 2 min gelukt
Groeten en succes, khoop dat ik wat heb kunnen helpen!
En daarna nog een tyrap om de hendel en stuur, goed strak en dagje laten staan.. werkt goed voor de laatste kleine mini belletjes
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997